Voicemail vast bellen - verbetering???

• 13 mei 2016
  • 14 reacties
  • 2067 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben vaak van huis en verblijf veel in het buitenland. Als ik op mijn vaste nummer een voicemail krijg, ontvang ik van Telfort een e-mailbericht met als bijlage het bericht als audiobestand. Bijzonder prettig, want ik kan dan naar behoefte reageren.

Op 6 mei j.l. ontving ik als Telfort-abonnee een mail, waarin diverse veranderingen werden aangekondigd: een kleine verhoging van het tarief, maar dan ook diverse verbeteringen.
Een daarvan had betrekking op de voicemail, die zou 'gemakkelijker' worden. We kunnen voortaan gewoon 1233 bellen. Gratis (maar niet in het buitenland).
Thuis kan ik op mijn toestel zien dat er gebeld is en dan via 1233 controleren of ik voicemail heb. Niet echt een vooruitgang, maar vooruit.
Als ik niet thuis ben, moet ik dus lukraak 1233 bellen, wat me dan in het buitenland ook nog kosten oplevert, omdat ik daarvoor tegen het geldende tarief mijn eigen nummer moet bellen.
Mijn voorstel zou zijn de voicemail te laten zoals hij was. Stuur mij gewoon een mailtje met het bericht. Verandering is prima, maar dan wel ten goede.

Henk Vernes, Tilburg

14 reacties

Reputatie 1
Hallo Henk,
helemaal mee eens, ik vond de Telfort oplossing juist zo handig.
Ze kunnen de klanten toch ook de keuze laten, e-mail of 1233 bellen.
De software zal inmiddels wel klaar zijn voor het nieuwe proces dus een weg terug is er niet meer. Telfrot willen denk ik, dat we alle gesprekken gaan doorschakelen, dat levert weer extra omzet op, die ze gelijk maar 10% duurder maken (toch al vele malen duurder dan een gesprek vanaf je mobiel maar hier is geen concurrentie).
Chris
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie, Chris.
Het verbaast me dat er zo weinig op gereageerd wordt.
Dat doorschakelen ben ik niet van plan, onnodig duur. Ik zet wel in mijn boodschap dat ik in dringende gevallen bereikbaar ben op mijn gsm.
Dan kost het alleen maar geld als men me echt nodig heeft.
Jammer hoor, dit allemaal!
Henk
Reputatie 1
Jammer, vond die e-mails juist zo handig.
We hebben een simpel toestel in de woonkamer staan waarop we niet kunnen zien of er gebeld is, laat staan dat er voicemail ingesproken is.
Maar e-mail controleren we (bijna) dagelijks. Heb het hele voice-mail maar alvast uitgezet, dagelijks 1233 bellen ga ik niet doen.
Reputatie 1
Ik heb ook mijn voicemail uitgezet. Ben niet van plan telkens weer 1233 te gaan bellen om menugestuurd te gaan horen of er ook voicemails zijn. Ook ben ik niet van plan een nummermelder aan te schaffen en die steeds weer te raadplegen. Veel te ingewikkeld en omslachtig allemaal. In mijn situatie werkte alleen voicemail via email perfect. Maar wel shit want mijn bereikbaarheid wordt zo wel een stuk minder. Op zijn minst had ik dan ook wel een standaard meldingsmogelijkheid via email verwacht als de datastromen van de bijlagen voor telfort teveel worden. Eigenlijk is alleen het onderwerp "U heeft Voicemail" al genoeg.

Vreemd. Ik belde voor het eerst vanaf mijn vaste nummer naar 1233 maar zie in de online bellijst dat er regelmatig van mijn vaste nummer naar 1233 is gebeld ?. Hier heeft dat niemand gedaan. Reden te meer om van al die onduidelijkheden omtrent 1233 af te zien.

Abo geld omhoog en voicemail kwijt. Ik ervaar dat als een slechte zet van Telfort.
Badge +13
Beste Compact.

Wat jammer om te horen dat jij (en enkele klanten die al tussen mei en juni hadden gereageerd) niet blij zijn met voicemail afluisteren via je telefoon.
Op het nieuwe platform van Telfort Bellen Thuis hebben we een aantal nieuwe functionaliteiten: gesprekken doorverbinden, voicemail afluisteren via de telefoon, direct doorschakelen bij in gesprek en wanneer je niet opneemt en sms'jes verzenden en ontangen binnen Nederland. De functie 'Voicemail in e-mail' komt inderdaad te vervallen.

Misschien bieden de onderstaande opties wat verlichting?
- Je kunt een Voicemail Belbericht instellen. Dan krijg je een melding als er een nieuw voicemailbericht is ingesproken met het nummer 1233 als gemiste oproep op het display van je vaste telefoon. Daarvoor moet je wel thuis zijn en een display op je telefoon hebben, dus ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen uitkomst biedt.
- Je kunt je toestel ook gratis direct doorschakelen of vertraagd doorschakelen. Bij vertraagd doorschakelen wordt je telefoon na vijf keer overgaan doorgeschakeld naar een nummer dat je kiest.

Voicemail Belbericht
Volg de onderstaande stappen om het ontvangen van een melding bij voicemailberichten aan te zetten:
Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu
Optie [2] instellingen
Optie [4] meer instellingen
Optie [6] melding bij voicemailberichten
Toets [1] aanzetten belbericht
Via hetzelfde menu kun je het ontvangen van een melding bij een voicemailbericht ook weer uitzetten.

Direct doorschakelen aanzetten
Toets *21* in
Toets het (mobiele) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen
Sluit af met #
Druk op de beltoets
Na de laatste stap hoor je een kiestoon en iedereen die jou belt wordt meteen doorgeschakeld.

Vertraagd doorschakelen aanzetten
Toets *61* in
Sluit af met #
Druk op de beltoets
Vertraagd doorschakelen is na de laatste stap meteen actief. Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven.
Het aan- en uitzetten van doorschakelen is gratis. Je betaalt alleen de normale gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld als er wordt opgenomen.

Bron: https://www.telfort.nl/algemeen/instellingen-bellen-thuis.htm
Reputatie 1
Mijn laatste voicemails per email waren van 01-09-2016.
Toen heeft het nog weken geduurd totdat iemand mij
verwonderd vroeg waarom ik de voicemail niet beantwoorde.
Vandaar mijn reaktie nu.

Dank voor uw uitgebreide raadgevingen maar die zijn mij al
bekent van de website. Helaas kon ik niet meer vinden wat
ik zocht. Zelfs een zeer praktische ultra korte melding via email
lijkt Telfort nu teveel. Enfin er zijn meer mensen die het jammer
vinden. Ikzelf vind het echter richting schande gaan door de
tevens verhoging van de abo gelden op een lijn met slechts 4 Mb/s
die vroeger 8 Mb/s was. Wat gaan we nog meer, m.i., knijpen en
schrappen waar oude klanten juist door werden aangetrokken ?

Ik zal nu de mensen op mijn adressenlijst ook nog moeten gaan
uitleggen waarom ik geen voicemail meer heb. Het spijt me hoor
maar al die fantastische voicemail uitbreidingen zijn hier dus niet
welkom.

Ik hoop dat Telfort wat kan met deze ietwat kritische feedback.
Het verwonderd mij ook dat iedereen zijn mond maar dicht houdt.
Dus doe ik het wat sterker :o)
Reputatie 1
Nu in dit theater:

Na de postcode loterij nu de Telfort voice mail loterij

Kies 1233 en hoor of u prijs heeft....
Jammer dat Telfort deze dienstverlening in negatieve zin "heeft verbeterd" !
Voicemail zonder melding heeft totaal geen zin meer en heb ik daarom maar uit moeten zetten.
Ik heb overigens een huistelefooncentrale met 4 vaste toestellen welke nummermelding niet ondersteunt.
Misschien is vertraagd doorschakelen naar een mobiel nummer met voicemail nog een optie. Mobiele netwerken sturen meestal een SMS bij een ingesproken bericht. Afhankelijk van je abonnement kan dit echter wel kosten met zich meebrengen.
Ik vraag me wel af of vertraagd doorschakelen in de praktijk gaat bevallen. Uiteraard kunnen we ook nog naar een andere aanbieder van vaste telefonie opzoek.
Reputatie 1
Badge
Het is jammer en onbegrijpelijk dat Telfort de stap terug naar de vorige eeuw een vooruitgang vindt. Het is mooi dat je nu eenvoudig kunt doorschakelen, maar waarom dan functies verwijderen. Sms versturen en ontvangen kom bij KPN in 2003 al!

We leven in de 21ste eeuw waar de digitale mogelijkheden bijna onbegrensd zijn en toch weten ze bij Telfort mooie technieken de nek om te draaien! Hef beperkingen op ipv er steeds meer op te leggen.

Over een paar jaar gaat Telfort waarschijnlijk weer draaischijf telefoons aanbieden!
Beste Compact.

Wat jammer om te horen dat jij (en enkele klanten die al tussen mei en juni hadden gereageerd) niet blij zijn met voicemail afluisteren via je telefoon.
Op het nieuwe platform van Telfort Bellen Thuis hebben we een aantal nieuwe functionaliteiten: gesprekken doorverbinden, voicemail afluisteren via de telefoon, direct doorschakelen bij in gesprek en wanneer je niet opneemt en sms'jes verzenden en ontangen binnen Nederland. De functie 'Voicemail in e-mail' komt inderdaad te vervallen.

Misschien bieden de onderstaande opties wat verlichting?
- Je kunt een Voicemail Belbericht instellen. Dan krijg je een melding als er een nieuw voicemailbericht is ingesproken met het nummer 1233 als gemiste oproep op het display van je vaste telefoon. Daarvoor moet je wel thuis zijn en een display op je telefoon hebben, dus ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen uitkomst biedt.
- Je kunt je toestel ook gratis direct doorschakelen of vertraagd doorschakelen. Bij vertraagd doorschakelen wordt je telefoon na vijf keer overgaan doorgeschakeld naar een nummer dat je kiest.

Voicemail Belbericht
Volg de onderstaande stappen om het ontvangen van een melding bij voicemailberichten aan te zetten:
Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu
Optie [2] instellingen
Optie [4] meer instellingen
Optie [6] melding bij voicemailberichten
Toets [1] aanzetten belbericht
Via hetzelfde menu kun je het ontvangen van een melding bij een voicemailbericht ook weer uitzetten.

Direct doorschakelen aanzetten
Toets *21* in
Sluit af met #
Druk op de beltoets
Na de laatste stap hoor je een kiestoon en iedereen die jou belt wordt meteen doorgeschakeld.

Vertraagd doorschakelen aanzetten
Toets *61* in
Sluit af met #
Druk op de beltoets
Vertraagd doorschakelen is na de laatste stap meteen actief. Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven.
Het aan- en uitzetten van doorschakelen is gratis. Je betaalt alleen de normale gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld als er wordt opgenomen.

Bron: https://www.telfort.nl/algemeen/instellingen-bellen-thuis.htm

Inderdaad is bovenstaand verhaal het intrappen van een open deur! E.e.a. is uitgebreid te raadplegen op de Telfort site, dus dit is overbodige informatie!
Ook ik mis de 'Voicemail in e-mail'-mogelijkheid enorm en deze optie was voor mij de enige reden, om mijn vaste nummer bij Telfort aan te houden! Ik ben van plan om dit nu op te zeggen, als er tenminste niks verandert! En er verandert niks hoor, want wat zijn nou een paar ontevreden klanten voor een bedrijf als Telfort? (wie had dát gedacht.....?)
Reputatie 1
Had voorheen altijd al een hekel aan voicemail, dat ik zelf moet gaan bellen om te horen dat ik iemand moet bellen... Die mail was dus superhandig!!
Nu de voicemail maar uit gezet, als het belangrijk is bellen ze wel weer 🙂
Reputatie 1
Nou zeg. Telfort. Fantastisch! Waarom was ik ook al weer klant van ze?

Anno 2016 aan je klanten willen verkopen dat zoiets eenvoudigs als het doorzenden van een voicemail berichtje naar een inbox op een pc niet meer mogelijk zou kunnen. EN DAT NOG ALS EEN VERBETERING AANPRIJZEN OOK!
Haha, als het niet zo verschrikkelijk irritant was kon je er hartelijk om lachen.
Recent is mijn abonnement (dat nog draaide op het XMSnet-platform) verplicht omgezet naar het Telfort-platform. Ook ik stel het niet op prijs dat voicemail in email niet meer mogelijk is.

Wat mij ook tegenstaat is dat ik niet ben geïnformeerd. Ik heb wel een brief gehad over de omzetting, maar die vermeldde geen details. Ook de webpagina waarnaar verwezen wordt is irritant vaag. Ook ik kwam er pas achter dat deze functionaliteit mist toen iemand mij belde met de vraag of ik zijn voicemail wel had ontvangen.

wel staat er dit :
Zo kunnen we meer tijd steken in het verbeteren en onderhouden van de digitale diensten.
We streven er altijd naar dat onze producten blijven aansluiten op de wensen van onze klanten en dat onze verbindingen werken op de nieuwste techniek.

Het Telfort-platform draait inmiddels zeker 2 jaar, en al die tijd is de voicemaildienst niet verbeterd?!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hobbes, ik lees dat je bent over gegaan op het nieuwe platform. Je baalt alleen van de informatievoorziening. dat is spijtig om te lezen, excuses.

Het is in deze situatie inderdaad niet meer mogelijk om de voicemail via e-mail te ontvangen. Wel krijg je een melding op op jouw toestel van een gemiste oproep. Op deze pagina lees je er meer over.

Je geeft ook nog aan dat het niet verbeterd is, dat is jammer. Vanwege de migratie naar het nieuwe platform is het vooral veranderd. ER wordt zeker nog verbeterd daar waar mogelijk. Het is alleen niet meer mogelijk een e-mail te ontvangen. 😞

Reageer