beantwoord

Verplichte nummerherkenning voor bedrijven

• 27 augustus 2018
  • 12 reacties
  • 474 keer bekeken

bel-mij-niet-register, avg, helpt nauwelijks. Waarom bedrijven niet verplicht met unieke nummerherkenning laten bellen, ipv met onbekend of anoniem. Telfort geef het goede voorbeeld en bel niet langer ANONIEM vanuit de servicedesk, maar met 'Telfort Servicedesk'.
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 3 september 2018, 16:00

@Alex - Telfort ik deed dit verzoek in verband met een verhuizing via de link hier https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verhuizen-binnen-nederland-2.htm

Heb de vraag uitgezet, ik hou je op de hoogte.

Hoi, ben ik weer met een update. 🙂 Specifiek klantgerichte gevallen bellen we altijd met nummerherkenning, commerciële gevallen(enquêtes/onderzoeken//aanbiedingen/etc.) weer niet. Verhuizingen is op dit moment nog de uitzondering, dat wordt nog anoniem gebeld omdat het terugbellen van het nummer verkeer genegeerd. Werken we nog aan.

Hopelijk weten jullie zo voldoende.
Bekijk reactie

12 reacties

Hier ben ik het mee eens.
Ik vind ook dat Telfort, zeker naar klantonderzoek ed., beter niet anoniem kan bellen.
Reputatie 2
Niet alleen bedrijven maar ook en vooral overheids instanties
Reputatie 5
Badge +8
Hi di1001834046, welkom op het forum. Waarom bedrijven dit niet doen is mij een raadsel. Bij ons is het namelijk gebleken dat een meerderheid van de mensen niet eens opneemt wanneer ze anoniem worden gebeld, het lijkt me voor bedrijven juist slim om niet anoniem te bellen. Vooral voor commerciële bedrijven lijkt me dit wat kosten/baten betreft slimmer. Zover ik weet is hier echter geen duidelijke wetgeving voor, bedrijven zullen dus zelf de afweging maken om het wel of niet te doen. Dit verzoek hoort dan ook bij hun thuis. Daarnaast is er ook nog het gevaar van spoofing. Hier een iets ouder artikel erover, het speelt echter nog steeds. Telfort heeft in ieder geval voor gekozen om niet anoniem te bellen via de gebruikelijke kanalen.
Heel simpel zodat er niet direct naar een specifiek toestel terug gebeld kan worden. Het zijn vooral instantie met een eigen belcentrale oid waar dit bij plaatsvind.

Telfort belt wel degelijk anoniem, bij terugbelverzoeken word anoniem gebeld!
Ik heb dit vrij recent tot 2 keer toe meegemaakt.
Reputatie 8
Badge +11
Toch is dat niet noodzakelijk. Softwarematig is prima te regelen dat alle uitgaande lijnen zich identificeren met één en hetzelfde nummer. Bijvoorbeeld de telefooncentrale (telefoniste).
Dan weet de gebelde in elk geval van welk centraal nummer de oproep komt.
Telfort belt wel degelijk anoniem.

Zie o.a. dit topic:

Telfort belt klanten ivm AVG?
Reputatie 5
Badge +8
Heel simpel zodat er niet direct naar een specifiek toestel terug gebeld kan worden. Het zijn vooral instantie met een eigen belcentrale oid waar dit bij plaatsvind.

Telfort belt wel degelijk anoniem, bij terugbelverzoeken word anoniem gebeld!
Ik heb dit vrij recent tot 2 keer toe meegemaakt.

Mag ik vragen waar dat over ging? De terugbelverzoeken? Dan kan ik dat ook navragen. De meeste kanalen bellen niet meer anoniem namelijk. Kan me alleen voorstellen dat bepaalde afdelingen dit nog niet hebben, als ik even naar een verklaring zoek.
@Alex - Telfort ik deed dit verzoek in verband met een verhuizing via de link hier https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verhuizen-binnen-nederland-2.htm
Reputatie 5
Badge +8

Reputatie 5
Badge +8

Hoi, ben ik weer met een update. 🙂 Specifiek klantgerichte gevallen bellen we altijd met nummerherkenning, commerciële gevallen(enquêtes/onderzoeken//aanbiedingen/etc.) weer niet. Verhuizingen is op dit moment nog de uitzondering, dat wordt nog anoniem gebeld omdat het terugbellen van het nummer verkeer genegeerd. Werken we nog aan.

Hopelijk weten jullie zo voldoende.
Hoi Alex,

Dat Telfort commerciële gevalle enquêtes/onderzoeken//aanbiedingen/etc. weer anoniem doet.
vind ik ook niet kunnen.
Mijn reden is simpel, je gaat niet al je persoonsgegevens aan iemand geven
waarvan je niet zeker weet of het Telfort is.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Alex,

Dat Telfort commerciële gevalle enquêtes/onderzoeken//aanbiedingen/etc. weer anoniem doet.
vind ik ook niet kunnen.
Mijn reden is simpel, je gaat niet al je persoonsgegevens aan iemand geven
waarvan je niet zeker weet of het Telfort is.

Ik zou zeggen, doe het vooral niet! 😉

Reageer