beantwoord

Verbetertip: NAT loopback fixen in Experiabox v8

• 28 juni 2016
  • 4 reacties
  • 807 keer bekeken

(Wanneer) Gaat Telfort de "NAT loopback" bug (nog) fixen in Experiabox v8?

Ik lees alleen maar bug reports en geen reacties van Telfort.
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? Volgens mij een enkele regel in de iptables van een Linux router (op mijn eigen router wel iig)
Het is een uitgaande verbinding, die reeds gemasquerade is, en die in de prerouting op de WAN interface terug geroute moet worden.

Alternatief: is het mogelijk een V9 of V10 te krijgen. Volgens mij in V10 geen issue meer toch?
icon

Beste antwoord door likewise 2 juli 2016, 23:19

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Telfort levert geen V9 of V10.

Heb je die bug al eerder gemeld? Welke versie van de firmware heb je nu in de V8?
Levert Telfort wel service/updates op V8?

Ik heb die bug per email gemeld en zie dat vele gebruikers last hebben van deze bug.
Mijn V8 heeft firmware: Runtime Code Version: 02.00.136W4 (05.02.2016-13:45:02)

Als ik in Google zoek op: telfort v8 "nat loopback" ben ik niet de enige en zeker niet de eerste.
Inmiddels reactie van Telfort (op een email): NAT loopback wordt niet ondersteund, kans is gering dat dit nog wordt ondersteund in een upgrade.

Het bridgen van het modem wordt gedoogd maar kan niet officieel ondersteund worden (gezien de technische kennis hiervoor nodig.).

In elk geval netjes beantwoord door Telfort.
Toch heb ik NAT loopback werkend gekregen. Zie details hier:

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/experiabox-v8-arcadyan-nat-loopback-hairpin-work-around-58012