beantwoord

Veel meer DHCP reserveringen

• 7 maart 2019
  • 29 reacties
  • 1517 keer bekeken

Toon het eerste bericht

29 reacties

Is er een alternatief voor de Experia V10 bij Telfort/Kpn ?

Als je met alternatief bedoelt een eigen modem/router ter vervanging van de  Experia een Fritbox of de eerder in dit draadje door Babylonia genoemde Synology. @Babylonia heeft daar een overzichtje van gemaakt ik kan dat topic niet zo snel terugvinden de keuze hangt samen met de verbinding koper/dsl of glasvezel en uiteraard de websen eisen en niet on belangrijk budget.

Ik heb hier, zolang Telfort/KPN dit issue niet opgelost, als test een aparte DHCP service draaien.

Zie http://www.dhcpserver.de . Dze draait zelfs op Windows 10 als een service. 
Super dingetje met een website met goeie (Engelse) uitleg.
Een Win10 pc draaide hier al 24 uur, DHCP server kan deze er makkelijk bij doen.

DHCP op Experia v10 staat bij mij nu uit, dhcpserver programma op Windows 10 pc staat nu aan.
Is makkelijk te configureren en je hebt echt het gevoel de controle weer terug te hebben.

Wel klein issue bij de wizard: Optie 3 (gateway) voor dhcp moest ik achteraf handmatig goed
zetten in dhcpsrv.ini (settings) bestand.
Programma (service) leest overigens elke verandering die je doet automatisch in.
Stoppen en starten van de dhcp server is daardoor overbodig. 

Je kunt zelfs IP nummers toekennen buiten de IP pool om, ook iets wat is ook mis bij de Experia.

Groeten, 

Reputatie 8

Is er een alternatief voor de Experia V10 bij Telfort/Kpn ?

Als je met alternatief bedoelt een eigen modem/router ter vervanging van de  Experia een Fritbox of de eerder in dit draadje door Babylonia genoemde Synology……

Die Synology valt voorlopig even af om rechtstreeks achter glasvezel aan te sluiten !!
(Wel als 2e router NAT achter NAT in te zetten).

Met de veranderingen van een eerdere firmware update van de TV-ontvanger, heb je vanaf die tijd geen menu-instellingen meer bij een “bridged” poort set-up. Zie onderwerp < HIER >

Reputatie 8
Badge +11

Kun je verder met de informatie van de heren hierboven. Ik heb hier eigenlijk niet veel aan toe te voegen. Ik denk echter wel dat een eigen router het beste alternatief is voor een uitgebreid netwerk. Dit is echter wel een investering, wel een die het afwegen waard is denk ik. 

Reageer