beantwoord

"Uitloggen" veld in Forum automatisch pull-down veld werkt niet.

• 10 mei 2017
  • 5 reacties
  • 3975 keer bekeken

• Starter
  • 15 reacties
Goedemorgen Telfort,

Als je in "Mijn Telfort" bent ingelogd en op de "Forum" balk gaat staan dan vouwt deze automatisch uit en toont ook een veldje "inloggen I uitloggen".
Probeer je via "uitloggen" dan uit te loggen dan gebeurt er niets.
Doe ik wat verkeerd?

Uitloggen via het veld dat verschijnt als je je eigen profielnaam aanklikt werkt wel.

Mvg. CoS
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 20 mei 2017, 12:59

Hi CoS en Deborah,

Vinden jullie het leuk als ik hierover wat uitleg geef? :D

Op dit moment zijn Mijn Telfort en het Telfort Forum op geen enkele manier met elkaar verbonden. Daarnaast is het zo dat het forum zich bevindt tussen een ‘kop’ en ‘staart’ van Telfort.nl. Deze variant van de kop en staart (in technische termen de header en footer) werken momenteel niet helemaal vlekkeloos. Daar wordt op dit moment aan gewerkt, maar de doorlooptijd van de oplossing is me niet bekend.

Als je wil uitloggen op het Telfort Forum, dan klik (of tik) je op je gebruikersnaam en kies je ‘Uitloggen’.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze uitleg, @CoS :)

Over je derde opmerking: onze forumleverancier is op dit moment bezig om een tekstveld te creeëren waarin je ziet wat je krijgt wanneer je de reactie plaatst. We verwachten deze functionaliteit in de herfst van dit jaar.

Dank voor je feedback!
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey CoS. Als je bent ingelogd in Mijn Telfort, ben je dan ook tegelijk ingelogd op het Forum? Kan je een screenshot sturen van wat je bedoelt? Bedankt alvast 🙂
Hey Deborah,

Nee, ik ben dan alleen ingelogd op het forum (net als nu), daar staat rechts bovenin onder het zoekvak de tab "Mijn Telfort" (zie Opm.2).
Ga je daar op staan met de muis dan klapt hij uit en worden o.a. de naast elkaar gelegen veldjes "Inloggen Uitloggen" zichtbaar, helemaal onder de rubriek "Mijn Telfort" van het opengeklapte veld: zie screenshot (9).

Opm.1: In de screenshot is de muis niet zichtbaar.

Ga je met de muis op het veld "Uitloggen" staan dan verandert de muispijl in een handje, de onderstreping van het veld verdwijnt en de tekstkleur wordt lichtblauw.
Enkel- of dubbelklikken op "Uitloggen" maakt niets uit: er gebeurt niets en je logt er dus ook niet mee uit.

Opm.2: Om verwarring te voorkomen tussen "Mijn Telfort" van de Telfort site en die van het Telfort Forum zou een betere naam voor de laatste misschien "Mijn Telfort Forum" kunnen zijn, zie hieronder.

Zojuist bedacht ik me dat de veldjes "Inloggen Uitloggen" voor de Telfort site (en niet voor het forum) zouden kunnen zijn: met "Inloggen" kwam ik inderdaad op de inlogpagina van de Telfort site dus "Uitloggen" is daar waarschijnlijk ook voor. Verwarrend en onhandig want via het forum naar de Telfort site gaan kan ik nog snappen maar als je klaar bent op de Telfort site log je toch daar uit en niet via het forum (die pagina heb je dan toch niet meer?).
Het zou alleen zinvol kunnen zijn als de Telfort site in een nieuwe (extra) tab van de browser naast die van het forum wordt geopend maar dat gebeurt niet.
Gelukkig kon ik via mijn recente browser geschiedenis weer ingelogd op deze bijna complete reactie komen anders had ik alles nog een keer moeten typen. Het is echter wel de vraag of dat normaal gesproken gewenst is.

Volgens mij stof tot nadenken.

Opm.3: De knoppen bold, italics en underline geven bij het opstellen van een reactie een ander beeld dan bij de geplaatste reactie. Dat wordt onder de knop "?" (Tekstopmaak) uitgelegd.
Kan verwarrend zijn als je een normale tekstverwerker gewend bent en je je nooit hebt afgevraagd waar de knop "?" voor is. Waarschijnlijk hetzelfde voor de smileys maar dat wordt niet onder "?" beschreven.

Heb je nog vragen, laat het me weten.
Badge +13
Hi CoS en Deborah,

Vinden jullie het leuk als ik hierover wat uitleg geef? :D

Op dit moment zijn Mijn Telfort en het Telfort Forum op geen enkele manier met elkaar verbonden. Daarnaast is het zo dat het forum zich bevindt tussen een ‘kop’ en ‘staart’ van Telfort.nl. Deze variant van de kop en staart (in technische termen de header en footer) werken momenteel niet helemaal vlekkeloos. Daar wordt op dit moment aan gewerkt, maar de doorlooptijd van de oplossing is me niet bekend.

Als je wil uitloggen op het Telfort Forum, dan klik (of tik) je op je gebruikersnaam en kies je ‘Uitloggen’.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze uitleg, @CoS :)

Over je derde opmerking: onze forumleverancier is op dit moment bezig om een tekstveld te creeëren waarin je ziet wat je krijgt wanneer je de reactie plaatst. We verwachten deze functionaliteit in de herfst van dit jaar.

Dank voor je feedback!
Hi Jurgen,

Dank voor je uitleg over de header en de footer 🙂 . Die bevestigt wat ik op het scherm zie gebeuren.
De verwarring ontstaat doordat Mijn Telfort en het Telfort Forum niet met elkaar zijn verbonden (je moet voor beide ook apart inloggen) maar wel in één scherm getoond worden (weergave Telfort Forum is embedded in Mijn Telfort).
Opm.: De goede wijze van uitloggen had ik ook gevonden.

Bij het schrijven van deze reactie heb ik nog even (via de embedded pagina) ingelogd op Mijn Telfort om te kijken hoe ik van daaruit weer terug kom op het Telfort Forum; ik vond daarvoor de link "Forum" in de footer.
Ik kwam daar weer ingelogd mee in het forum maar niet meer in het onderwerp en mijn deels getypte reactie was weg 😠 .
Is daar een betere manier voor?

Is het misschien een idee om als je op het Telfort Forum bent ingelogd en ook op Mijn Telfort inlogt er automatisch een extra tab bij komt zodat je beide ter beschikking hebt?
Nu kun je het beste een extra tab in de browser openen en daar apart op Mijn Telfort inloggen.
Badge +13
Is het misschien een idee om als je op het Telfort Forum bent ingelogd en ook op Mijn Telfort inlogt er automatisch een extra tab bij komt zodat je beide ter beschikking hebt?
Nu kun je het beste een extra tab in de browser openen en daar apart op Mijn Telfort inloggen.

Het klopt wat je zegt: op dit moment kun je Mijn Telfort en het Telfort Forum het best in twee tabbladen naast elkaar gebruiken. Het is niet mogelijk om gedeeltelijke reacties op te slaan wanneer je het forum verlaat, ook niet als je gaat naar Mijn Telfort wat benaderbaar is via het headermenu (het telfort.nl-gedeelte van het forum).

Wel is het theoretisch mogelijk dat een klik in het headermenu een nieuw tabblad opent. Zo’n voorkeur is vaak wel door smaak bepaald …

Reageer