beantwoord

Tip voor Telfort (kostenbesparing en klantbehoud)

• 9 november 2018
  • 1 reactie
  • 546 keer bekeken

Na geruime tijd aan de telefoon te hebben gewacht om te melden dat mijn modem defect was (van levensbelang voor mij als ondernemer), werd mij medegedeeld dat over 5 dagen een monteur zou komen. Na gemeld te hebben dat dit absoluut onacceptabel is (carglass stond na 45 minuten op de stoep voor iets minder belangrijks als steenslag) zou ik gebeld worden voor een snellere levering. De volgende dag werd ik inderdaad gebeld door een aardige mevrouw die mij meedeeld dat over 6 dagen (?!!) een monteur op de stoep staat. Na haar (niet persoonlijk) zeer duidelijk mij ongenoegen over dit belachelijke voorstel te hebben gedaan, werd gezegd dat ik elke keer dat ik voor snellere service zou wachten op hun belletje, dit waarschijnlijk nog langer zou duren. En het simpele kastje opsturen was of direct waar ook in Nederland ophalen was niet mogelijk.

Mijn tip:
• het simpel opsturen (in overleg) van een kastje is veel goedkoper en sneller dan langssturen van een monteur. Blijkbaar kan ik de hele installatie van een totaalpakket als nieuwe klant wel. Maar als bestaande klant een paar stekkers op een kastje omwisselen niet ??
• uiteraard zullen jullie mij mij als klant niet meer zien. Ik kan het mij niet veroorloven met dit soort bedrijven zaken te doen als ik een week zonder internet/telefoon/tv en mail moet doorbrengen om iets simpels als de weigering om een kastje op te sturen en dit soort vervelende methodes om klanten nog langer op een monteur te laten wachten. Dus denk na over jullie bedrijfsvoering, ga te rade bij bijv. carglass hoe zij het doen, en je had mij als klant hoeven te verliezen.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 9 november 2018, 16:46

Hallo hwolters, ik ben het eens met je tip. Bij het type glasvezelabonnement kunnen we niet overal nieuwe apparatuur voor sturen. Als het het glasvezelkastje zelf is, zoals ik in de gespreksnotitie van gisteren zien staan, kan dat alleen door een monteur vervangen worden. Bij de nieuwe glasvezelpakketten kunnen we nieuwe modems (Experia Boxen) wel zelf versturen en deze worden gemiddeld binnen 2-3 werkdagen thuisbezorgd.
De oudere glasvezelabonnementen gaan omgezet worden naar de nieuwe pakketten, waardoor we voor iedereen een nieuw modem zullen kunnen versturen als dat nodig blijkt te zijn. In deze topics staat alles over deze overgang beschreven:
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +11
Hallo hwolters, ik ben het eens met je tip. Bij het type glasvezelabonnement kunnen we niet overal nieuwe apparatuur voor sturen. Als het het glasvezelkastje zelf is, zoals ik in de gespreksnotitie van gisteren zien staan, kan dat alleen door een monteur vervangen worden. Bij de nieuwe glasvezelpakketten kunnen we nieuwe modems (Experia Boxen) wel zelf versturen en deze worden gemiddeld binnen 2-3 werkdagen thuisbezorgd.
De oudere glasvezelabonnementen gaan omgezet worden naar de nieuwe pakketten, waardoor we voor iedereen een nieuw modem zullen kunnen versturen als dat nodig blijkt te zijn. In deze topics staat alles over deze overgang beschreven:

Reageer