Testers gezocht met een ZyXEL P-2812-HNU-F1

• 27 maart 2015
  • 40 reacties
  • 4324 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Voormalig moderator
  • 5737 reacties
We willen binnenkort een nieuwe functionaliteit introduceren. Voordat het zover is willen we dit alvast testen met een selectieve groep klanten.

De nieuwe functionaliteit betreft Routed Node.

Daarnaast willen we ook kijken of alle diensten vlekkeloos blijven werken na de installatie van de nieuwe FW.

Heb je een ZyXEL P-2812-HNU-F1 en wil je ons hiermee helpen? Plaats dan bij voorkeur je bericht vanaf je thuisverbinding zodat wij meteen je gegevens hebben. Ben je niet thuis of plaats je dit vanaf je mobiele telefoon en wil je toch meedoen? Stuur mij een privébericht met daarin je postcode en huisnummer.

Henk

40 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Volgens mij heet de functionaliteit "routed mode" en wordt reeds door XS4ALL icm de Fritz!Boxen 7390/7490 ondersteund.
Ik zelf gebruik ook een Fritz!Box, prima als ik deze in toekomst ook bij Telfort in "routed mode" kan inzetten.
Reputatie 8
Badge +16
Zet mij maar op de lijst
Ik heb zelf een Fritz box 7490, zou ik ook mee kunnen doen?
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb zelf een Fritz box 7490, zou ik ook mee kunnen doen?

Het betreft een test van nieuwe functionaliteit in de firmware van de ZyXEL modem dus meedoen met een Fritzbox lijkt me zinloos, deze krijgt de nieuwe firmware uiteraard niet.
Mocht deze Fritzbox deze funcionaliteit (Routed Mode) al aan boord hebben dan heeft Telfort vermoedelijk niets aan je feedback, ook al zou je om die reden meedoen.
Reputatie 4
Badge +3
@morenoralfo, @aardman,

Helaas, het gaat echt specifiek om de 2812 :(

@Tuut-Tuut,

Je staat erop :)

Henk
Badge +1
Wat is en doet Routed Node (Mode) ?
Misschien handig om te weten voordat je besluit om mee te doen aan de test.
Reputatie 8
Badge +10
Wat is en doet Routed Node (Mode) ?
Misschien handig om te weten voordat je besluit om mee te doen aan de test.

Het gaat om Routed Mode voor iTV.
Zoals je weet staat iTV nu in Bridged Mode.

In grote lijnen:
Bij Routed Mode voor iTV zit de settopbox (TV-ontvanger) in hetzelfde VLAN als internet, krijgt deze een 192.168 adres en krijgt daarmee toegang tot het internet.
Wat weer nodig is voor toekomstige innovaties zoals een Appstore op de settopbox
Voordeel is bijvoorbeeld ook dat je de TV-ontvanger dan aan een random (domme) switch kan hangen, dus zonder VLAN-tagging.
Reputatie 8
Badge +10
Henk, zet mij ook maar op je lijstje... 😉
Reputatie 2
Badge
Neem aan dat op het TRIP glasportofolio ook geen probleem is? heb mijn 2812 hier nog staan en di zal ik dan gaan aansluiten. Gebruik op dit moment de V8. 🙂
Badge
Zet mij ook maar op de lijst. Lijkt mij wel interessant zoals Enterprise e.e.a. uitlegt.

@ Enterprise: Bedankt voor de uitleg, scheelt weer een bezoek aan Google.nl

M.v.g. Niels
Badge +1
UIteraard wil ik graag mee doen!
Ik heb een 2812hnu-f1 op ADSL met een motorola VIP1853, en heb eerder ook al een keer meegedaan aan de arcadyan modem-pilot.
Zet me maar op de lijst!
kan ik ook nog mee doen?
Reputatie 8
Badge +2
@Enterprise, @Niels68, @verton, @CoenCo, @jellevdv1979,

Dank voor de interesse. Ik zet jullie op de lijst. Zodra er meer bekend wordt over het hoe en wat, delen we dit uiteraard met jullie. :)

@Henkie-Jan,

Dat moet geen probleem zijn verwacht ik. :)

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@jellevdv1979,

Ik zie dat je een Arcadyan hebt en geen ZyXEL. Meedoen is in dit geval niet mogelijk. :)

Michael
Reputatie 8
Badge +10

@Henkie-Jan,
Dat moet geen probleem zijn verwacht ik. :)

Wat is een TRIP glasportofolio en hoe verhoudt de ZyXEL hier zich in..?
Reputatie 2
Badge
TRIP is de nieuwe leverstraat en portfolio van Telfort glas. Betekent dat je nu op glas ook gewoon een v8 modem krijgt en de zelfde tv ontvangers als op koper. De glasvezel NT is dus alleen voorziem van een utp poort die naar je wan poort van je v8 gaat. Maar aangezien ik nog een Zyxel hen liggen uit de pilot van VDSL heb ik deze nog. De Zyxel werkt trouwens prima met glas! 🙂
Reputatie 8
Badge +10
@ Henkie-Jan

Oke bedankt, duidelijk.. 🙂
Reputatie 1
Badge
Uiteraard wil ik graag mee doen?
ben in het bezit van alle 2 de modems, Arcadyan, ZyXEL P-2812-HNU-F1 😃
Ondertussen is er ruim een maand verstreken sinds de originele uitnodiging. Is er al een update of voorlopige planning beschikbaar?
ik wil ook wel mee doen 🙂
Sinds ik bij Telfort ben aangesloten ben heb ik erg veel problemen ervaren met de internetverbinding. Nu heb ik vandaag eindelijk een tweedelijns technicus te spreken gehad die mij aangaf dat hij er voor ging zorgen dat er een zyxel hnu opgestuurd gaat worden met de verwachting dat dan de problemen over zijn. Ik deel die verwachting. Omdat ik toch deze router/modem opgestuurd krijg wil ik best hierover mijn ervaring delen in de hierboven omschreven test, als die nog open is.

Gerwin
Hallo Henk / Michael. Ik zie hier nog geen updates staan of dit al in gang is gezet. Mocht het nog open staan, ik heb een HNU modem draaien. Heb alleen geen iTV, ik kijk eigenlijk alleen Youtube en Netflix normaal gesproken.
Ik heb ook zo'n modem en wil ook wel meedoen.
Maar ik heb geen settopbox.
Reputatie 8
De Zyxel werkt trouwens prima met glas! :-)
Dat vermoeden had ik ook, tevens uit andere berichten vernomen.
Omdat ikzelf een Experia modem/router heb die zogenaamde "Wake-On-Lan" pakketjes vanuit internet NIET doorgeeft, en uit eerdere berichten lees dat de Zyxel dat wel doet, heb ik met de klantenservice contact gehad met de vraag of mijn Experia omgeruild kon worden met zo'n Zyxel modem/router.
Maar die zouden ze mij niet (meer) kunnen leveren omdat die uit het assortiment zou zijn?
Ze sturen me nu met het kluitje in het riet. (Ze bieden mij geen oplossing).

Hoe zit het nu? Heeft Telfort die Zyxel modem/router nu wel of niet haar pakketten?
En worden die heden ten dage nog geleverd? Anders hoef je niet zo'n pilot te starten.

De Pilot is ook nog (niet) gesloten. (Hoewel weinig activiteit).

Even afgezien dat er bij glas nu heden ten dage daar normaal een Experiabox voor wordt geleverd.
Alleen om de reden zoals hiervoor aangegeven (Wake-On-Lan) zou ik graag een Zyxel router willen gebruiken. Of zijn er andere redenen om juist deze modem/router NIET te willen gebruiken?
Van de regen in de drup schiet namelijk niet op.

(Sorry even voor het zijspoor m.b.t. het onderwerp).

Reageer