beantwoord

Smartphones met verwisselbare batterij

• 23 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 6335 keer bekeken

Badge
Tip :: maak het mogelijk om op het telefoonoverzicht in de telfortshop te kunnen selecteren op "Alleen smartphones met een verwisselbare batterij"? Of misschien een waarschuwing op de detail pagina van zo'n anti-duurzame-smartphone: "LET OP :: dit is een smartphone waar je de batterij niet uit kunt halen"

Ik geef deze tip omdat ik na een jaar galaxy S7 bezit merk dat de batterij steeds zwakker wordt.
Het usb-laad-poortje "pakt" steeds moeilijker, soms wil het niet opladen, alleen met usb kabeltje onder de juist hoek etcetera.

Tijdens het als retentieklant kiezen voor dit toestel in de checkout ben ik er destijds van uit gegaan dat de batterij uit het toestel te halen zou zijn, net zoals bij de S5mini. Niet goed opgelet, en nu heb ik best wel spijt van de keus voor de S7. Het vervangen van een batterij/usb-laad-poortje kost flink veel meer geld. Liever had ik een externe lader gehad en een extra batterij, maar ..... dat is niet haalbaar.

Ook zou het mooi zijn als je gelijk een externe lader bij zou kunnen bestellen in de checkout als accesoire voor wel duurzame smartphones/

(Oh ja, het is niet meer mogelijk om mijn forumnaam te veranderen, dat wil ik graag. ik heb destijds uit (terechte) boosheid een topic gestart en daarom deze naam gekozen.)
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 augustus 2018, 16:10

Ik heb al een terugkoppeling gekregen op het verzoek. De optie is toevallig eerder deze week ook door hen besproken, en toen kozen ze ervoor om het niet te doen. Vrijwel elk toestel die we aanbieden heeft een vaste batterij en is niet te verwijderen. Bij veel toestellen, zoals de Samsung Galaxy S7 die je noemt, is dat omdat het toestel waterdicht is. Als je het open zou maken om de batterij te vervangen kan het toestel niet meer waterdicht blijven.

Je gebruikersnaam aanpassen kan ik natuurlijk nog wel voor je doen, ik hoor je voorkeur daarvoor graag 🙂
Bekijk reactie

9 reacties

(Oh ja, het is niet meer mogelijk om mijn forumnaam te veranderen, dat wil ik graag. ik heb destijds uit (terechte) boosheid een topic gestart en daarom deze naam gekozen.)

Webcare kan dat voor je doen, ze lezen mee.
Wat zou het moeten worden? Anders kiezen zij voor je. ☺️
Tweakers heeft die filter optie wel
https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMqwFAA
Reputatie 8
Badge +11

Dat kan ik voor je regelen, hoe zal ik je noemen? :)

Steeds meer nieuwe toestellen hebben een vaste batterij inderdaad, van verschillende leveranciers. Ik ga je suggestie doorgeven aan de beheerders van de website, zodat zij kunnen kijken of dit toegevoegd kan worden.
Dank je wel voor de link nelly jacoba!

Ja het klopt wel wat Jasper schrijft.
Als je bv. kijkt naar Samsung zijn de meeste telefoons tot 2016, op zijn hoogst 2017,
verkrijgbaar met een verwisselbare accu.

Dat houdt meestal wel in, althans voor Samsung, dat je erg uit moet kijken,
betreft de software updates.
Dit i.v.m. beveiliging.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb al een terugkoppeling gekregen op het verzoek. De optie is toevallig eerder deze week ook door hen besproken, en toen kozen ze ervoor om het niet te doen. Vrijwel elk toestel die we aanbieden heeft een vaste batterij en is niet te verwijderen. Bij veel toestellen, zoals de Samsung Galaxy S7 die je noemt, is dat omdat het toestel waterdicht is. Als je het open zou maken om de batterij te vervangen kan het toestel niet meer waterdicht blijven.

Je gebruikersnaam aanpassen kan ik natuurlijk nog wel voor je doen, ik hoor je voorkeur daarvoor graag 🙂
En als aanvulling, ik denk ook als je de telefoon openmaakt, dat de garantie vervalt.
Dit natuurlijk als het toestel niet ouder is dan twee jaar op de aankoop bon.
Reputatie 2

Bij veel toestellen, zoals de Samsung Galaxy S7 die je noemt, is dat omdat het toestel waterdicht is. Als je het open zou maken om de batterij te vervangen kan het toestel niet meer waterdicht blijven.

Niet noodzakelijk. Mijn Garmin Etrex is ook waterdicht, toch kan ik gewoon de batterijen verwisselen.
De Garmin Etrex is toch een navigatie handheld?

Ik denk dat je de garantiebepaling even moet nakijken.
Stel, je verwisseld de accu en de Etrex is niet meer waterdicht, valt dit dan onder garantie?

Garmin Garantie

Ik weet wel dat sommige fabrikanten daar heel moeilijk over doen.
Reputatie 2
Klopt, werkt op 2 (oplaadbare) AA batterijen. Is volledig waterdicht. De outdoor GPSen zijn allemaal waterdicht.

Reageer