beantwoord

Slechte info en een beetje suf

• 4 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 304 keer bekeken

Reputatie 1
Zo, nieuw “thuis” geregeld. Internet, vast bellen en Iteractieve TV. En? Het werkt! Maar heeft “even” geduurd.
een paar dagen voor oplevering had ik nog niks gehoord. Dus ff bellen met Telfort. Gouw weer op hangen..... wat een wachttijd! Dus dan maar chatten!
Dat werkt echt super! Maar goed... Bij Telfort waren ze even vergeten om mijn ticket naar Guidion te sturen, oeps! Dus zelf Guidion gebeld! (Ticket via chat geregeld) een dag voor oplevering een monteur! Mooi? Nou .....is dus te vroeg. Er is dan geen signaal voor je nieuwe aansluiting! Nou ja... een dagje zonder Terfort thuis dan maar! De volgende dag....JAAAAA! signaal TV EN INTERNET! De telfoon bleef dood! We zijn nog bezig met je aansluiting, was het bericht (chat). Dat duurde dus 3 dagen! Weer een chat gestart. Ineens had ik iemand aan de chat die verder keek dan zijn neus lang is! Uhhhh.....ja ik zie het al. Vast bellen is niet geactiveerd....?.? 😞 . en.....nu....? Jaaa het werkt!
Ik had ook “geklaagd” over slecht tv-beeld. Erg wazig op mijn 4K. Uh...we regelen wel een monteur! Prima! Maar na wat pielen met het menu kom je er, na een paar dagen, achter dat de HD zenders op een andere plek zitten! Misschien heel dom van mij! Maar Telfort kwam er tijdens de chat niet op om dit te zeggen....zo van: heeft u al in het menu gebladerd? Daar komt u, onder het kopje HD zenders! De HD zenders tegen!
Klopt en ziet er strak uit. Dit had veel “leed” kunnen voorkomen!
mijn vraag: waarom staan die niet HD zenders er eigenlijk nog? De kwaliteit hiervan is echt beroerd! Iedereen heeft toch zo langszamerhand
wel minimaal een HD TV?

Tefort: nog een paar puntjes op de i, dan zijn jullie echt goed bezig!
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 oktober 2018, 13:52

Hoi MelloD, wat leuk dat je ook Thuis van Telfort hebt. Hiervoor had je een paar kleine tegenslagen maar deze zijn meteen snel de das om gedaan door mijn collega's van de chat en alles werkt naar behoren. Je bleef alleen nog zitten met de slechte beeldkwaliteit. En wat bleek, je keek naar de SD die vanaf 1 beginnen. De HD zenders beginnen bij 701. Nu is dit niet gezegd. Dat is niet zo handig, maar gelukkig ook dit is gevonden. Er wordt overigens gewerkt om HD op 1 te krijgen. Dit gaat op abonnementsnummer, dus wanneer dat komt, dat kan ik niet zeggen.

Maar om antwoord op je vraag te geven. De SD zenders zijn er nog zodat iedereen toegang tot tv heeft die het besteld. Er zijn nog plaatsen waar de bandbreedte het nog niet toelaat om HD te kijken. Of wanneer klanten twee ontvangers hebben waar de bandbreedte niet groot genoeg is. Dan kunnen deze klanten toch tv blijven kijken. Vandaar dat ook de SD zenders nog steeds doorgegeven worden.

In ieder geval wil ik je heel veel plezier wensen van onze diensten en mocht er nog weer iets zijn, dan weet je ons te vinden.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi MelloD, wat leuk dat je ook Thuis van Telfort hebt. Hiervoor had je een paar kleine tegenslagen maar deze zijn meteen snel de das om gedaan door mijn collega's van de chat en alles werkt naar behoren. Je bleef alleen nog zitten met de slechte beeldkwaliteit. En wat bleek, je keek naar de SD die vanaf 1 beginnen. De HD zenders beginnen bij 701. Nu is dit niet gezegd. Dat is niet zo handig, maar gelukkig ook dit is gevonden. Er wordt overigens gewerkt om HD op 1 te krijgen. Dit gaat op abonnementsnummer, dus wanneer dat komt, dat kan ik niet zeggen.

Maar om antwoord op je vraag te geven. De SD zenders zijn er nog zodat iedereen toegang tot tv heeft die het besteld. Er zijn nog plaatsen waar de bandbreedte het nog niet toelaat om HD te kijken. Of wanneer klanten twee ontvangers hebben waar de bandbreedte niet groot genoeg is. Dan kunnen deze klanten toch tv blijven kijken. Vandaar dat ook de SD zenders nog steeds doorgegeven worden.

In ieder geval wil ik je heel veel plezier wensen van onze diensten en mocht er nog weer iets zijn, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 2
Iedereen heeft toch zo langszamerhand
wel minimaal een HD TV?

Oh ja? Nou ik iig niet. Heb nog steeds een "ouderwetse" CRT TV, bevalt prima voor de enkele keer dat ik een dvd'tje draai.
En dan is er nog een grote groep minima die zo'n bak gewoon niet kunnen betalen.
Reputatie 1
Bart, bedankt voor je reactie. Ik kies nu de “HD GLAS” optie! Nog iets beter (?)

@arie61 - ik zie overigens zat bij Mediamarkt die “minima”. Een Opeltje van minimaal 15 oud en daar gaat dan zo’n 55” 4K tv in!
succes verder!
Reputatie 8
Badge +12
De HD glas zenders vanaf 661 zijn inderdaad nog net even iets scherper. Maar dat zijn zo maar 8 kanalen uit mijn hoofd. In ieder geval heel veel kijkplezier gewenst.

Reageer