beantwoord

Printvriendelijke factuur

• 1 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 408 keer bekeken

De facturen hebben een nieuwe layout met grote blauwe vlakken. Misschien mooi, maar de toner in mijn printer raakt wel snel op zo. Bestaat er een printvriendelijke versie van de facturen?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 2 oktober 2018, 12:44

Hallo Patty, de facturen zijn een tijdje geleden van een nieuwe lay-out voorzien inderdaad. Er is geen printervriendelijke versie van, maar met de tips van Enterprise kan je de instellingen dusdanig aanpassen zodat de blauwe inkt niet zo snel opraakt.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
De facturen hebben een nieuwe layout met grote blauwe vlakken. Misschien mooi, maar de toner in mijn printer raakt wel snel op zo. Bestaat er een printvriendelijke versie van de facturen?
Ja hoor, en dat kan je zelf doen door vóór het printen bij de printopties (meestal onder 'geavanceerd') in te stellen dat alleen in zwart/wit geprint moet worden.
De print wordt dan in zwart en grijstinten geprint en dat scheelt in ieder geval de nodige blauwe inkt...
Maar ik ben het met je eens dat die grote vlakken onnodig zijn, in kleur óf zwart/wit, daar is bij Telfort niet écht over nagedacht toen de print-layout werd bedacht.
Reputatie 8
Badge +10
Het punt is dat ik voor administratie en de belasting alles op papier in mappen moet aanleveren. Anders had ik natuurlijk niet om een printvriendelijke versie gevraagd. Het is zo slordig dat daar niet aan gedacht is door de ontwerpers, zoals Enterprise aangeeft. Ik zal heus de enige niet zijn.
TNX voor de tip, Enterprise, in ieder geval een stapje in de goede richting.

Ik kan me daar best een voorstelling bij maken hoor, er zijn (ook) genoeg particuliere abonnees die om welke reden dan ook hun facturen willen of moeten printen.
Een factuur hoeft niet per definitie 'opgefleurd' te worden met kleurtjes, afbeeldingen of wat dan ook.
Een factuur heeft alleen maar een administratief doel en geen klantenwervend doel, bij dat laatste kan ik me voorstellen dat je het spul een beetje leuk aankleedt... 😉

Ik hoop en verwacht dat Telfort wel iets doet met je verzoek.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb er toevallig meer vragen over gezien de laatste tijd, dus we zijn aan het kijken of er opties zijn 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Patty, de facturen zijn een tijdje geleden van een nieuwe lay-out voorzien inderdaad. Er is geen printervriendelijke versie van, maar met de tips van Enterprise kan je de instellingen dusdanig aanpassen zodat de blauwe inkt niet zo snel opraakt.
Het printvriendelijks blijft natuurlijk opslaan als pdf. 😉
Het punt is dat ik voor administratie en de belasting alles op papier in mappen moet aanleveren. Anders had ik natuurlijk niet om een printvriendelijke versie gevraagd. Het is zo slordig dat daar niet aan gedacht is door de ontwerpers, zoals Enterprise aangeeft. Ik zal heus de enige niet zijn.
TNX voor de tip, Enterprise, in ieder geval een stapje in de goede richting.

Reageer