beantwoord

Postcode toevoegen bij betaling via bank

• 19 maart 2019
  • 7 reacties
  • 461 keer bekeken

Ik heb nu twee abonnementen bij Telfort, één voor mijn thuisadres, en één voor mijn vakantiewoning.
Betalingen via de bank zijn niet te onderscheiden: ik kan nergens zien voor welk adres ik betaal.
Is het mogelijk om dit te wijzigen? Bijvoorbeeld door de postcode van de aansluiting op te nemen?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door arie61 19 maart 2019, 21:53

Als je van 1 adres de laatste 3 of 4 nummers van je klantnummer onthoud ben je er al 😉
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Ik heb nu twee abonnementen bij Telfort, één voor mijn thuisadres, en één voor mijn vakantiewoning.
Betalingen via de bank zijn niet te onderscheiden: ik kan nergens zien voor welk adres ik betaal.
Is het mogelijk om dit te wijzigen? Bijvoorbeeld door de postcode van de aansluiting op te nemen?

Hallo @manjh ,
aan de hand van klantnummer en factuurdatum, die staan minimaal vermeld bij de aut.inc.

Hallo @manjh ,
aan de hand van klantnummer en factuurdatum, die staan minimaal vermeld bij de aut.inc.

Ja, dat snap ik wel. Maar wie heeft nou twee klant nummers in zijn hoofd! Postcodes lukt wel.
Hoeveel moeite is het voor Telfort om een postcode erbij te zetten?
Reputatie 2
Als je van 1 adres de laatste 3 of 4 nummers van je klantnummer onthoud ben je er al 😉
Reputatie 8
Badge +11
Hoeveel moeite is het voor Telfort om een postcode erbij te zetten?
Waarschijnlijk meer dan je denkt! Daar komt programmeerwerk bij kijken en dat kost tijd en geld.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @manjh, ik lees dat je twee abonnementen hebt. Het is voor je alleen niet duidelijk welke aansluiting bij welke betaling hoort. Zoals hierboven al staat, staan er klantnummers bij de aansluiting. Deze beginnen met 100. We kunnen hier niet zomaar even een postcode aan toevoegen. Ik vind de tip om de laatste drie cijfers van het klantnummer te onthouden een hele goede. Lukt het daarmee om onderscheid te houden?
Ik vind dit nou weer typisch zo'n "workaround". Bedenk dat dit niet alleen geldt voor Telfort, maar ook voor de energie leverancier, de krant, enzovoort. Om dan de laatste drie cijfers van al die klantnummers te gaan onthouden.....
Dat je een postcode er niet "zomaar" bij kunt plakken snap ik wel, maar dat het veel geld kost geloof ik ook niet.
Neem dit gewoon op als verbeterpuntje, en neem het mee in de volgende maintenance release van de software. Geloof me, ik weet waar ik het over heb, op deze manier vallen de kosten heel erg mee.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp je punt. Echter is er voor gekozen om de betaling aan het klantnummer te koppelen. Deze blijft namelijk altijd aan jouw abonnement gekoppeld. Dus stel je verhuist, dan blijft het klantnummer gekoppeld en hoeft niet de postcode aangepast worden. Zo ontstaat er geen verwarring.
Ik zal het meenemen, dus wie weet.

Reageer