beantwoord

Overstappen naar KPN

• 9 september 2019
  • 17 reacties
  • 841 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement en internet en tv van Telfort. Ik wilde een sim only abonnement erbij.
De website van Telfort beloofd van alles als je een mobiel abonnement bij KPN afsluit. Geen aansluitkosten en combikorting. Dus heb ik een bestelling gedaan bij KPN voor een sim only abonnement 4 GB onbeperkt bellen en sms voor 15 euro per maand.
In de bevestigingsmail is de 4GB opeens 2GB geworden maar er staat bij dat op de eerste factuur de combikorting zichtbaar word. Je wacht dus af.
Bij toeval hoor ik later van een Telfort medewerker dat je je wel moet aanmelden op de KPN website voor combikorting! Daar lees je dan dat het een maand kan duren voor dit in werking treed.
De eerste maand betaal je dus gewoon de volle pond. Dit terwijl je bij de bestelling al hebt aangegeven dat je ook internet en tv van Telfort hebt maar dat is dus niet voldoende.
Ook de aansluitkosten van 25 euro moet je gewoon betalen en is het abonnement van 4GB onbeperkt bellen en sms voor 15,00 opeens een abonnement van 2GB onbeperkt bellen en sms voor 25,00 geworden. Hier gaat dan wel 5,00 korting vanaf maar dat is dan nog steeds 20,00 i.p.v 15,00
En dan maar hopen dat de combikorting volgende maand ingaat... Voor nu, te betalen abonnementskosten vanaf 3/8 tot 30/9 totaal 63,71 euro i.p.v de beloofde 30,00 euro.
Gebeld met KPN natuurlijk. De medewerker daar vond het onbegrijpelijk dat Telfort zegt dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Hij kon mij ook niet verder helpen met de combikorting want KPN kan er niks aan doen dat Telfort niet op de website vermeld dat je je daarvoor moet aanmelden bij KPN en ja, dat duurt een maand.
Maar uit coulance wilde hij wel 5,00 euro laten verrekenen in de volgende factuur. Tja, daar belde ik niet voor.
KPN en Telfort zijn samen? Ik merk er niks van. Het is maar dat jullie het weten.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 september 2019, 19:16

Hoi @Paula66, wat jammer dat het aanvragen van het extra sim only abonnement niet zo gelopen is als je had verwacht en gehoopt. Goed dat je ons dit laat weten, zodat we van de feedback kunnen leren en je kunnen helpen waar nodig.

Ik loop graag de verschillende punten langs. Wat je vertelt klopt, de Telfort Compleet korting moet inderdaad online worden aangevraagd. Ik begrijp dat dat niet duidelijk was, dat is goed voor ons om te weten. Als dat gebeurt, wordt de korting met terugwerkende kracht verrekend, óf het kan via de klantenservice vergoed worden. Ik begrijp dat je dat aanbod (vijf euro vergoeding) gekregen hebt via de KPN klantenservice, heeft hij dat voor je in orde gemaakt?

Hoe zit het nu met het abonnement, zie je wel de juiste prijs en bundel in Mijn KPN staan? Ik heb even met je mee gekeken op de website. De prijs van het abonnement zonder de korting is inderdaad €25 voor 2 GB. Door de Telfort Compleet voordelen wordt de prijs €15 per maand voor 4 GB, door de gratis verdubbeling en extra korting van 5 euro. Dit moet dan ook zo staan op het contract en de bevestiging die je ontvangen hebt.

Ik begrijp dat je niet rekende op de aansluitkosten. Er wordt online wel aangegeven dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht, dat geldt bij een overstap met nummerbehoud. Bij nieuwe abonnementen gelden de aansluitkosten wel. Kan je me vertellen en aanwijzen waar je dit hebt gelezen waardoor je dacht dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht? Dan kan ik er naar laten kijken, en mocht het niet duidelijk aangegeven staan, navraag doen of we dit kunnen laten aanpassen. Het is niet de bedoeling dat je voor dit soort verrassingen komt te staan.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +8
KPN en Telfort zijn samen? Ik merk er niks van. Het is maar dat jullie het weten.

Hallo @Paula66 , KPN en Telfort zijn nog niet samen, dat proces loopt nog (met de nodige strubbelingen, dat wel.)
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement word je doorgelinkt naar de kpn site, dus kpn geeft zelf ook nog eens verkeerde info ipv Telfort.
Ja, dat klopt. Ik had nooit naar KPN gegaan als ik dit eerder had geweten. Daarom geven ze je ook niet de juiste info. Een tevreden klant hebben ze er niet mee.
Dat kan ik begrijpen, vreemde is dat een 2Gb abbo wel 20 euro kost met onbeperkte belminuten, waar die 25 vandaan komt?
Op de eerste factuur zie je staan dat het abonnement 25,00 kost maar daar gaat dan 5,00 korting vanaf. Geen idee waarom dat is. Waarschijnlijk voor later. Op de bevestigingsmail van mijn bestelling staat trouwens 15,00.
Kan het niet zijn dat het de actie korting is, het van 25 voor 20 per maand, staat iets doorgehaald onder die 20 euro.
De 25,00 is doorgehaald zonder de korting betaal je €20,00 de 5,00 korting is geen coulance je hoort maar €15,00 te betalen.

Ja, klopt ook, dit is ook wat ik heb aangeklikt maar in de praktijk werkt dat dus niet. Je moet je bij KPN eerst weer aanmelden voor de combikorting en dat duurt een maand om te verwerken. De eerste maand heb je dus geen korting. Bellen met kpn helpt niet. Ik betaal al van af 3 augustus teveel en hopelijk hebben ze in oktober de combikorting verwerkt.
En daar kom nog bij dat je wel de inschrijfkosten van 25 euro moet betalen al zegt Telfort van niet. Je kunt dus net zo goed naar een ander gaan.
De aansluitkosten krijg je terug maar worden slordig genoeg wel in rekening gebracht. En wat de Compleetkorting betreft dat is inderdaad een administratief iets dat moet verwerkt worden.
De aansluitkosten krijg je terug maar worden slordig genoeg wel in rekening gebracht. En wat de Compleetkorting betreft dat is inderdaad een administratief iets dat moet verwerkt worden.

Als je als Telfort klant een nieuw mobiel abo erbij neemt (dus geen nummerbehoud) wordt dat een KPN abo en betaal je wel de aansluitkosten.
Dat is waar ook, ik was even kwijt dat het om een nieuw abonnement ging.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Paula66, wat jammer dat het aanvragen van het extra sim only abonnement niet zo gelopen is als je had verwacht en gehoopt. Goed dat je ons dit laat weten, zodat we van de feedback kunnen leren en je kunnen helpen waar nodig.

Ik loop graag de verschillende punten langs. Wat je vertelt klopt, de Telfort Compleet korting moet inderdaad online worden aangevraagd. Ik begrijp dat dat niet duidelijk was, dat is goed voor ons om te weten. Als dat gebeurt, wordt de korting met terugwerkende kracht verrekend, óf het kan via de klantenservice vergoed worden. Ik begrijp dat je dat aanbod (vijf euro vergoeding) gekregen hebt via de KPN klantenservice, heeft hij dat voor je in orde gemaakt?

Hoe zit het nu met het abonnement, zie je wel de juiste prijs en bundel in Mijn KPN staan? Ik heb even met je mee gekeken op de website. De prijs van het abonnement zonder de korting is inderdaad €25 voor 2 GB. Door de Telfort Compleet voordelen wordt de prijs €15 per maand voor 4 GB, door de gratis verdubbeling en extra korting van 5 euro. Dit moet dan ook zo staan op het contract en de bevestiging die je ontvangen hebt.

Ik begrijp dat je niet rekende op de aansluitkosten. Er wordt online wel aangegeven dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht, dat geldt bij een overstap met nummerbehoud. Bij nieuwe abonnementen gelden de aansluitkosten wel. Kan je me vertellen en aanwijzen waar je dit hebt gelezen waardoor je dacht dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht? Dan kan ik er naar laten kijken, en mocht het niet duidelijk aangegeven staan, navraag doen of we dit kunnen laten aanpassen. Het is niet de bedoeling dat je voor dit soort verrassingen komt te staan.
Hoi Alexandra, fijn dat je reageert. Ik heb begin september met een medewerker van Telfort gebeld en die vertelde mij dat ik geen inschrijfkosten hoefde te betalen. Vandaar de verwarring. Dezelfde medewerker vertelde me ook dat ik me opnieuw bij KPN moest aanmelden. Dit was mij daarvoor niet duidelijk. Dit was dus bijna een maand na de bestelling dus krijg ik twee maanden geen korting. Blij dat ik toen heb gebeld.
Het was mij niet duidelijk dat het feit dat ik geen nummerbehoud wilde er ook voor zou zorgen dat ik geen voordeel had, misschien niet opgelet. Op mijn contract staat 2Gb en 20,- per mnd en verder niks over korting. Ik kan alleen maar hopen dat de korting dan volgende maand ingaat. Volgens medewerker van Kpn gaat dat niet met terugwerkende kracht. Die 5,00 euro zou worden verrekend met de volgende factuur. Weet ik dan dus pas. Was uit coulance omdat er nergens staat dat je je aan moet melden.
Kortom, ik wil een sim en ga naar Telfort website, klik op mobiel, sim only, wordt doorgelinkt naar KPN. Ik vink aan dat ik internet en tv van Telfort heb en vink de bundel aan van 4Gb voor 15,-. Ik krijg een bevestiging van bestelling van Kpn 4Gb voor 15,- Het enige dat er onder staat is: mits ik aan de voorwaarden voor combikorting voldoe. Dat doe ik. Dus wacht ik af in goed vertrouwen en had niet het idee dat ik nog iets moest gaan opzoeken. Een maand later krijg je de factuur en word je uit de droom geholpen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Paula66, ik snap wat je bedoelt en waar de verwarring of onduidelijkheid vandaan gekomen is. Daarom zijn deze signalen belangrijk, zodat er naar gekeken en van geleerd kan worden.

De Telfort Compleet korting is via de klantenservice aangevraagd toen je contact hebt gehad en zal daarom op de volgende factuur staan. Het is geen korting die ín je pakket zit, daarom zie je deze inderdaad niet in het contract staan. Zo gauw het actief is kan je het wel zien in de app en straks op de factuur. Ik verwacht dat mijn collega de gemiste korting voor je heeft vergoed, omdat hij dat ook benoemd heeft, dat wordt ook verrekend op de komende factuur.

Hou het voor de zekerheid maar in de gaten. Ik ga er vanuit dat het nu goed komt, maar mocht je vragen hebben of iets opmerken, laat het dan vooral weten.

Reageer