beantwoord

"Opgezegde" bundel opmaken.

Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik ben er inmiddels achter dat "meenemen" van resterende mb's in de bundel vervalt als je de bundel opzegt. Ik vind dit niet juist. Als je abonnement gaat aflopen en je kiest voor een ander abonnement vervalt de bundel als het nieuwe abonnement ingaat. Ik had nog een groot aantal mb's die ik niet opmaakte en wilde de resterende mb's zoveel mogelijk opmaken voor het eindigen van het abonnement. Omdat had gelezen dat ze vervallen bij einde abonnement, zegde ik de bundel 2 maanden tevoren op omdat ik dacht dat ik de resterende mb's gewoon kon gebruiken. Dit bleek niet het geval, bij opzeggen van de bundel vervalt alles, dus niet meenemen en gebruiken. Ik vind dit een vorm van "verduistering/oplichting". Ik heb voor een dienst betaald, heb een tegoed opgebouwd en als ik dit opzeg wordt het tegoed weggestreept. Het is alsof je je bankrekening opzegt en de bank je tegoed wegstreept.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 5 oktober 2017, 12:33

Hoi Franskia, een goed punt dat je aankaart en ik denk dat meerdere mensen de MB's mee zouden willen nemen. Door de wisseling van het abonnement is het technisch gezien niet mogelijk om je MB's van het oude abonnement mee te nemen. Doordat we het oude abonnement omzetten in een nieuw abonnement, wissen we alles van het oude abonnement. Dat is iets waar we niet omheen kunnen. Dat neemt niet weg dat ik het begrijp dat je dit graag zou willen.

Bekijk reactie

23 Reacties

GJC
Reputatie 3
Badge +1
Je schrijft dat je had gelezen dat ze vervallen bij einde abonnement, dus in principe wist je het. Ik kan me niet vinden in de term verduistering/oplichting, maar ben het helemaal met je eens dat Telfort dit anders zou moeten regelen. Je hebt tenslotte betaald voor je tegoed.
Heel goed dat je dat aankaart. Daar mag best eens wat anders voor verzonnen worden!
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Franskia, een goed punt dat je aankaart en ik denk dat meerdere mensen de MB's mee zouden willen nemen. Door de wisseling van het abonnement is het technisch gezien niet mogelijk om je MB's van het oude abonnement mee te nemen. Doordat we het oude abonnement omzetten in een nieuw abonnement, wissen we alles van het oude abonnement. Dat is iets waar we niet omheen kunnen. Dat neemt niet weg dat ik het begrijp dat je dit graag zou willen.
Galdor68
Ik snap de gedachte helemaal. Heel eerlijk ben ik geen voorstander van de belbundels. Bij Telfort kan je het nog meenemen en als het nodig is aanspreken als de standaard bundel net te krap is, nu zal dat met het data deel eerder voorkomen dan het spraakdeel.

Bij KPN bijvoorbeeld ben je alles kwijt aan het eind van de maand.

Voor gesprekken ben ik voorstander van betalen naar gebruik.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Galdor68 schreef:

........
als het nodig is aanspreken als de standaard bundel net te krap is,
.........

Dat zie je verkeerd.
Je maakt eerst op wat je meeneemt van de vorige maand en begint dan pas aan je bundel van de laatste maand.
Wat je daar weer van over hebt kan weer meegenomen.
Galdor68
nelly jacoba schreef:

Galdor68 schreef:

........
als het nodig is aanspreken als de standaard bundel net te krap is,
.........

Dat zie je verkeerd.
Je maakt eerst op wat je meeneemt van de vorige maand en begint dan pas aan je bundel van de laatste maand.
Wat je daar weer van over hebt kan weer meegenomen.

Ok dan werkt het andersom het gaat erom dat je het niet kwijt bent zoals bij andere providers, maar als je alles wat je hebt "opgespaard" dan wel verliest in de beschreven situatie dan maakt het nog weinig verschil uiteindelijk.
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Beste Cindy (Telfort). Het gaat niet om het meenemen van de mb's bij opzeggen van het abonnement, maar het opmaken van de mb's voordat het abonnement eindigt. Mijn abonnement eindigt in januari 2018 en ik had nog genoeg mb's om te gebruiken totdat mijn nieuwe abonnement bij Telfort ingaat. Ik zegde dus mijn mb-bundel op, met de bedoeling de resterende mb's op te maken binnen de geldigheidsduur van mijn abonnement, omdat ze vervallen bij het ingaan van het nieuwe, met het gevolg dat ze weg waren. Ik ging er van uit dat die 4.000 mb's bleven staan en ik ze kon gebruiken. Niet dus.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Het staat wel op de site:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bundels-wijzigen.htm

Kopje: voorwaarden opzeggen bundel:
- Je hebt geen betalingsachterstand.
- Overgebleven tegoed komt te vervallen.
- Het opzeggen van je bundel heeft geen consequenties voor je contracttermijn.
- Voor de opzegging van je internetbundel geldt een opzegtermijn van één maand.
De opzegging van je sms- of belbundel gaat met terugwerkende kracht in voor de huidige factuurperiode. Voorbeeld: je factuurperiode loopt van de 1e van de maand. Op de 14de heb je nog geen enkel sms-bericht verzonden terwijl je een bundel hebt van 100 sms'jes. Je kunt er dan voor kiezen om je sms-bundel naar beneden bij te stellen.
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Als ik dit lees is het tegenstrijdig; Overgebleven tegoed komt te vervallen en 2 regels verder: Voor de opzegging van je internetbundel geldt een opzegtermijn van één maand. Als ik dit zo zie dan vervalt de internetbundel na opzeggen pas na een maand, dus als ik vandaag opzeg vervalt hij pas op 6 november. Ik heb dan wel geen overgebleven tegoed meer en ik betaal dan voor iets wat ik niet meer heb.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Franskia, ik wil graag even met je mee kijken naar hoe dit gegaan is in jouw geval. Dan kan ik het ook meer context geven. Wil je mij een privébericht toesturen met je mobiele nummer, je naam en adresgegevens? Alvast bedankt!
Galdor68
@Franskia49 zo begrijp ik het ook de twee maanden voor tijd opzeggen was mischien iets te voorbarig, maar je zou vanaf de opzeg datum minimaal een maand de tijd moeten hebben je bundel op te maken, inclusief alle "opgespaarde"mb's
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik ben nog steeds in blijde afwachting na het versturen van het privébericht.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
De vraag staat uit en het antwoord blijf ik je nog verschuldigd. Daar kom ik op terug.

Wat wel zo is, dat je met een abonnement zonder internetbundel technisch gezien niet kunt internetten. We hebben contact hierover @Franskia49.
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik ben zojuist gebeld door een medewerkster van Telfort. Volgens haar was er een maand opzegtermijn en zou dan de internetbundel vervallen. Mijn bundel verviel echter op het moment dat ik opzegde. Dit zou zij nog gaan nakijken want het was toch wel vreemd. Ik wacht af. Op verzoek is de opzegging ongedaan gemaakt en kan ik dus weer internetten (als alles goed gaat) en zal ik het opzeggen doen een maand voor aflopen abonnement en kijken hoe het dan gaat
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Goed dat je het aangekaart hebt, en mooi dat het opgepakt is.
Houd je ons op de hoogte?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Franskia49 schreef:

Ik ben zojuist gebeld door een medewerkster van Telfort. Volgens haar was er een maand opzegtermijn en zou dan de internetbundel vervallen. Mijn bundel verviel echter op het moment dat ik opzegde. Dit zou zij nog gaan nakijken want het was toch wel vreemd. Ik wacht af. Op verzoek is de opzegging ongedaan gemaakt en kan ik dus weer internetten (als alles goed gaat) en zal ik het opzeggen doen een maand voor aflopen abonnement en kijken hoe het dan gaat

En je opgebouwde tegoed heb je ook nog steeds? want dáár ging het toch óók om?
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik heb even gekeken en het staat er weer op. Kan voorlopig weer vooruit.
Galdor68
Om alles op te maken alle updates en dergelijke niet via wifi doen, goed dat het zo opgelost is.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Galdor68 schreef:

Om alles op te maken alle updates en dergelijke niet via wifi doen, goed dat het zo opgelost is.

?????? :?:?
Het geeft toch niet als er wat over is, als je maar niet tekort komt..
Galdor68
nelly jacoba schreef:

Galdor68 schreef:

?????? :?:?
Het geeft toch niet als er wat over is, als je maar niet tekort komt..

Het ging erom alles of zoveel mogelijk op te kunnen maken 4.000Mb zie tweede post van TS in deze draad, dat werkt alleen als je dan zo min mogelijk je wifi gebruikt anders maak je nog weinig op. Het ging zoals ik begreep altijd om de " kapitaalvernietiging" van de "opgespaarde" Mb's in de start post werdt het verdwijnen van de Mb's fraude genoemd.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Franskia, ik zag net de mail in mijn dat je gebeld bent inderdaad. Fijn dat er een oplossing is hiervoor.
Het abonnement is met terugwerkende kracht opgezegd, wat helemaal niet zou moeten, en niet met een maand opzegtermijn. Hierdoor zijn de MB's komen te vervallen, vandaar dat deze oplossing geboden is in dit geval om het recht te breien :).
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik heb mijn mb's inderdaad weer terug en ben deze aan het opmaken. Merk nu alleen dat het mobiel internet, vooral in de grensstreek, zijn beperkingen heeft. Ik zit nu in Noord Limburg tussen de Maas en de Duitse grens. Het internet is wisselend. Soms gaat het uren goed en dan valt de verbinding om de 10 minuten weg. Ik schreef recent dat we in Nederland verwend zijn met internet, maar merk nu ook in Nederland dat het niet altijd 100% werkt. De signaalsterkte varieert nogal en valt, zoals gemeld, soms helemaal weg.Gelukkig raken mijn mb's hierdoor niet al te snel op en ben je er snel aan gewend.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Franskia, switch je ook tussen Duits en Nederlands netwerk? We zien het inderdaad vaker dat het in grensgebieden soms lastiger gaat met het bereik.
Franskia49
Reputatie 1
Badge
Ik heb het even in de gaten gehouden, maar er waren enkel 5 Nederlandse netwerken beschikbaar, waarvan ik alleen KPN (Telfort) kon gebruiken. Telefoneren was geen probleem, maar het internet leidde toch wel een eigen leven met regelmatig helemaal uitvallen. Door de telefoon hoog te plaatsen en de tethering in te schakelen kon ik vaker internetten. Het is vaak hetzelfde probleem als met wifi, door een versterker te gebruiken, gekoppeld aan een hoog geplaatste antenne, wil het nog wel eens lukken.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)