beantwoord

Opgelicht via internet

Als iemand met een Telfort mail adres en een Telfort telefoonnummer blijkt een oplichter te zijn, die met valse adresgegevens via marktplaats dingen verkoopt en bij bedrijven valse opdrachten plaatst, kun je dan als benadeeld bedrijf enkel aangifte doen bij de politie, of is via Telfort het juiste adres te achterhalen zodat hij de aanmaningen en de incassosienst op het juiste adres gaat ontvangen? Ik kan u zijn mails en whatsapjes toesturen zodat u weet dat het daadwerkelijk om deze persoon/telfort klant gaat. Na enig zoeken aan de hand van zijn telefoonnummer en mail adres, kwam ik op internet meer oplichtingszaken tegen waar deze mijnheer bij betrokken is.
Ik vermoed dat ik gewoon aangifte moet doen met slechts zijn telefoonnummer en mail adres, maar ik wilde het toch eerst even navragen.

Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid - Admin
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 17 juli 2018, 14:23

Hi Debor,

Dat is behoorlijk schrikken zeg! In dit geval kun je zoals anderen ook al aangeven het beste direct naar de politie gaan om aangifte te doen. De politie weet vervolgens de juiste wegen om ervoor te zorgen dat dit wordt aangepakt. Heel veel succes en sterkte gewenst in deze situatie, laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? We denken graag met je mee.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Je kan alleen bij de politie aangifte doen, Telfort mag je geen gegevens verstrekken maar Justitie mag deze voor zover ik weet wel opvragen bij een provider...
Reputatie 8
Badge +17
Je kan alleen aangifte doen bij de politie. Telfort is geen partij in deze, namelijk. Telfort zal dan ook geen privé gegevens verstrekken als er geen verzoek van het OM of rechter commissaris aan ten grondslag ligt.
Als er voldoende aangiftes zijn worden deze gebundeld en doorgestuurd naar het OM. Het OM besluit dan of vervolging van deze persoon mogelijk is.
Om jouw zaak zo sterk mogelijk te maken zou je de andere benadeelden, als je die kent of contact mee hebt, te vragen om sowieso aangifte te doen.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Debor,

Dat is behoorlijk schrikken zeg! In dit geval kun je zoals anderen ook al aangeven het beste direct naar de politie gaan om aangifte te doen. De politie weet vervolgens de juiste wegen om ervoor te zorgen dat dit wordt aangepakt. Heel veel succes en sterkte gewenst in deze situatie, laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? We denken graag met je mee.

Reageer