beantwoord

NPO Start app via Meer TV

• 21 juli 2018
  • 6 reacties
  • 6294 keer bekeken

Reputatie 1
Is het mogelijk om de NPO Start TV toe te voegen als app bij Meer TV?
Met deze app kunnen series teruggekeken die op NPO zijn uitgezonden voor een bedrag van € 2,95 per maand
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 juli 2018, 12:48

Hi Cor! Wij hebben een eigen versie van uitzending gemist in het menu, het heet ook wel Terugkijken. Dat is de functie die ik bedoelde, die je gratis kan gebruiken via het menu van de ontvanger :)
Nu je die series noemt (zoals The Bridge) snap ik wat je bedoelt, want deze series zijn inderdaad alleen met een abonnement op NPO Start te bekijken. Wij hebben helaas niet de rechten om deze gratis via Terugkijken in het menu aan te bieden. Ik snap dat het daarom handig is als de NPO Start app aan MeerTV wordt toegevoegd! Voor het toevoegen van een nieuwe app hebben we toestemming en rechten nodig van de ontwikkelaar van die app, in dit geval NPO. Daardoor kan een nieuwe app niet zomaar worden toegevoegd, maar ik ga de suggestie doorgeven! Ik hoop dat je het in de toekomst wel via MeerTV kan gaan gebruiken 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Even hierover terugkomend, nu dat Telfort en KPN samen zijn gegaan, is het dan nu inmiddels wel mogelijk om een abonnement op NPO start te realiseren, om ook series terug te kijken? 

Er is inmiddels nu dan weer 1 jaar verstreken en zou ik kunnen bedenken dat er weer iets veranderd is.

Reputatie 8
Badge +8

Even hierover terugkomend, nu dat Telfort en KPN samen zijn gegaan, is het dan nu inmiddels wel mogelijk om een abonnement op NPO start te realiseren, om ook series terug te kijken? 

Er is inmiddels nu dan weer 1 jaar verstreken en zou ik kunnen bedenken dat er weer iets veranderd is.

Hallo @Popey , KPN is momenteel bezig Telfort op te nemen en zijn nu dus officieel nog steeds 2 verschillende bedrijven.

Als in de loop van 2020 ook de mobiele en  thuisabo's bij KPN ondergebracht worden is het alleen nog KPN, nu dus nog niet.

De noodzaak om dit mogelijk te maken heeft weinig met de migratie te maken. Zowel NPO als KPN moet willen ontwikkelen. Een abonnement op NPO Start kan uiteraard al, een app op de TV ontvanger is een ander verhaal.

Reputatie 1
Alexandra,

Uitzending gemist bestaat niet meer en is vervangen NPO start.
Op NPO start is ook gratis en kun je programma’s terugkijken maar geen series zoals The Brigde.
Om series (in HD) terug te kunnen kijken moet je een NPO start Plus abonnement nemen van € 2,95 per maand.
Het zou een goede service zijn als Telfort de app NPO start (incl. Plus) beschikbaar maakt via Meer TV.

Reputatie 8
Badge +11
Hi Cor! Wij hebben een eigen versie van uitzending gemist in het menu, het heet ook wel Terugkijken. Dat is de functie die ik bedoelde, die je gratis kan gebruiken via het menu van de ontvanger :)
Nu je die series noemt (zoals The Bridge) snap ik wat je bedoelt, want deze series zijn inderdaad alleen met een abonnement op NPO Start te bekijken. Wij hebben helaas niet de rechten om deze gratis via Terugkijken in het menu aan te bieden. Ik snap dat het daarom handig is als de NPO Start app aan MeerTV wordt toegevoegd! Voor het toevoegen van een nieuwe app hebben we toestemming en rechten nodig van de ontwikkelaar van die app, in dit geval NPO. Daardoor kan een nieuwe app niet zomaar worden toegevoegd, maar ik ga de suggestie doorgeven! Ik hoop dat je het in de toekomst wel via MeerTV kan gaan gebruiken 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Cor, wat leuk dat je het forum gevonden hebt 🙂 Welkom! Klopt, NPO Start zit nu niet tussen de MeerTV apps. Je betaalt er wel voor om die app en bijbehorende functies te kunnen gebruiken begrijp ik. Ik heb misschien een goed alternatief voor je, wat je niets extra kost! In het menu van je tv-ontvanger zit Uitzending Gemist, dat bieden we gratis aan bij je abonnement. Daarmee kan je tot 7 dagen terug allerlei programma's gratis terug kijken 🙂 ook die van NPO. Hier staat meer informatie en voor welke zenders het precies geldt. Kende je dit al, en is dat een goede oplossing voor je?

Reageer