beantwoord

Niet geporteerd nummer vrijgeven

• 15 mei 2019
  • 6 reacties
  • 578 keer bekeken

Reputatie 1
hallo,

Ik wil graag een nummer in gebruik nemen die nog niet gedeporteerd is, deze is hoogwaarschijnlijk bij Telfort in beheer.
Wie kan mij hierbij helpen ?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 mei 2019, 17:34

@Vince75 goed om te weten, dankjewel voor de extra info. Je kunt in dat geval het beste een nieuw abonnement aanvragen met dit mobiele nummer als gewenste nummer, bij de provider waar je het abonnement wilt hebben. Zij zullen dan voor je nakijken of het nummer meegenomen kan worden naar je nieuwe abonnement, en gezien jouw verhaal ga ik daar wel vanuit 🙂

Het is wel goed om nog even te controleren hoe lang jouw huidige abonnement nog loopt, zodat je deze kunt opzeggen en niet tijdelijk een dubbel abonnement hebt (tenzij je dat geen probleem vindt, natuurlijk). Dat kan niet opgezegd worden met een overstapservice, omdat je dat mobiele nummer niet meeneemt naar je nieuwe abonnement.

Als je nog vragen hebt, of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1
gedeporteerd = geporteerd..
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Vince75 ,
via onderstaande link:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
zie je op de pagina een download nummerregister als *.csv-bestand staan, daarin kun je zien aan wie welk nummer is toegekend.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @Vince75, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom 🙂

Dat is een goede vraag! Ik kijk graag met je mee naar wat de mogelijkheden zijn. Daarom ben ik eerst benieuwd naar of je vraag over een vast of mobiel telefoonnummer gaat? Mijn vermoeden is mobiel, maar het is goed om dit zeker te weten 🙂 Wil je dit nummer toevoegen aan een nieuw abonnement, of juist een bestaande? En loopt jouw abonnement bij Telfort of bij een andere provider? Dan kijken we vanaf daar verder.
Reputatie 1
Hallo JanD, de site had ik eerder bekeken, doch bedankt voor het meedenken.

@Alexandra - Telfort , het is een mobiel telnr. Ik wil dit bij een nieuw abonnement in gebruik nemen. Huidige abo loopt bij een andere provider. Het gewenste nr. is momenteel niet in gebruik, status is niet geporteerd en in beheer bij KPN (volgens ACM en ik meen ergens gezien te hebben, toegespitst bij Telfort.)
Reputatie 8
Badge +10
@Vince75 goed om te weten, dankjewel voor de extra info. Je kunt in dat geval het beste een nieuw abonnement aanvragen met dit mobiele nummer als gewenste nummer, bij de provider waar je het abonnement wilt hebben. Zij zullen dan voor je nakijken of het nummer meegenomen kan worden naar je nieuwe abonnement, en gezien jouw verhaal ga ik daar wel vanuit 🙂

Het is wel goed om nog even te controleren hoe lang jouw huidige abonnement nog loopt, zodat je deze kunt opzeggen en niet tijdelijk een dubbel abonnement hebt (tenzij je dat geen probleem vindt, natuurlijk). Dat kan niet opgezegd worden met een overstapservice, omdat je dat mobiele nummer niet meeneemt naar je nieuwe abonnement.

Als je nog vragen hebt, of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Je kan geen specifieke 06 nummers vragen, daar is al eens eerder een verzoek voor gedaan. Met een destijds negatief antwoord. Het zou mij verbazen als dit nu wel zou kunnen.

Deze vraag deed me aan dit topic denken.

De porteer optie is dan mischien wel een mogelijkheid.

Reageer