National Geographic verdwijnt uit het zenderpakket?

• 18 april 2019
  • 13 reacties
  • 2547 keer bekeken

Zojuist kreeg ik een mail met de mededeling dat o.a. National Geographic uit het zenderpakket is gehaald per 1 juni. Uitgerekend zo'n informatieve zender wordt eraf gehaald, terwijl er allerlei flutzenders veel eerder voor in aanmerking komen. Daar bovenop komt ook nog een tariefverhoging van meer dan 5 %. Heel jammer!
Ik ben al vele jaren abonnee, maar ik ga nu toch eens serieus kijken naar andere aanbieders.

13 reacties

Reputatie 1
Beste Hans, ben het helemaal met je eens. Ook wij kijken nu naar een andere aanbieder. KPN heeft hetzelfde aanbod, zo werd mij net telefonisch bevestigd. Met vriendelijke groet Rene Smits
Ter info niks ten nadele van KPN maar daar zit wel de oorzaak. Telfort als provider en wij de Telfort klanten ondervinden het gevolg.
Helemaal mee eens. Ik schat dat ik 25% van de televisie die ik kijk, op National Geographic is. En als ik dan zie wat er voor in de plaats komt, ben ik zwaar teleurgesteld. Triest!
Dat valt nog mee @Herms, ik persoonlijk kijk zeker meer dan 50% naar National Geograpic, wel via uitgestelde opname's, zeker nu de Mei dagen er weer aankomen, daar ligt een grote interesse van me, de geschiedenis van de oorlogsjaren en de opkomst van de ellende.

@sm684643 , KPN heeft in de basis meerdere zenders in het pakket sinds ze bij Telfort zijn gesplitst in 2 pakketten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Hein, welkom hier.

Dit is helaas het geval. KPN heeft de afgelopen maanden langdurig onderhandeld over het tarief voor de doorgifte van deze zenders. Helaas lukt het niet om tot overeenstemming te komen. Ik snap de beslissing wel om rond te kijken wanneer je zo vaak naar deze zender kijkt.
Reputatie 1
Ik kijk dus ook veel naar NGC. Ben erg tevreden over Telfort, maar dit is toch een rede om weg te gaan. Jammer...
In totaliteit ben ik nu al 6 TV zenders kwijt waar ik graag naar keek.
Dat onderhandelen, dubbeltje op de eerste rang?
Er zijn nu al diverse topics over het verdwijnen van TV zenders.
Dus ook van klanten die KPN gaat verliezen.
Andere providers gaan hier gebruik van maken en één in het bijzonder.
Die zegt, geen verhoging in de kosten, KPN wel, en gewoon de TV zenders waar men graag naar kijkt.
Maar dat laat KPN waarschijnlijk koud.
Daar heeft Telfort geen debet aan, KPN doet en zij moet volgen...……..
Die ene gaat dat in de form van inflatie correctie toch doen.
We moeten het wel compleet zeggen KPN Wholesale doet de onderhandelingen KPN de provider staat er ook los van.
Klopt, staat ook in mijn contract dat ze inflatie correctie kunnen doen, maar dat is voor de nieuwe klanten nog niet van toepassing, terwijl de verhoging binnen Telfort wel voor de nieuwe klanten gaat gelden, zij het na de kortingsperiode.
Dat is dan ook niet als inflatiecorrectie gebracht maar algemene prijswijziging De genoemde bedragen van € 0,46 tot € 1,15 zijn uiteraard niet wereld schokkend zeker omdat er nog geen kanalen verdwijnen. Dat speelt hier de grootste rol en hogere prijs en minder kanalen zonder dat er vervangers van de kanalen zijn.

Ik ben niet meer zo zeker van wat ik schrijf over Wholesale nadat ik dit document vond.

De WMP Broadcast Streams dienst omvat de volgende bouwblokken:
1. De WMP Multicast Broadcast Streams ten behoeve van de live zenderpakketten van de SP die worden aangeboden op de WBA DSLAM en worden gedistribueerd naar de WBA eindklanten. De SP stelt de live zenderpakketten zelf samen voor zijn eindklant.

De genoemde WMP lijkt wel 600 kanalen te kunnen leveren
Nog een paar artikelen in Totaal TV

FOX Benelux: We zijn in gesprek met KPN, geen overeenkomst Baby TV

Onrust op diverse fronten bij klanten KPN
Reputatie 1
Net 2 maanden abonnement bij Telfort afgesloten. NGC niet in het zenderpakket is voor mij 100% een reden om weer te switchen. En dan ook nog een verhoging van 5!!! %? Onvoorstelbaar.
Mijn moeder van 86 kijkt dagelijks naar National Geographic, het is haar favoriete zender. Zo jammer dat het altijd alleen maar om geld draait!

Reageer