Melding "zender niet beschikbaar" na plaatsen slimme meter. Oplossing: aluminiumfolie

  • 16 januari 2018
  • 2 reacties
  • 424 keer bekeken

Reputatie 1
Bizar : na plaatsen van de slimme meter door Liander. Heb ik elke avond rond 9.15 uur dat de tv stil valt, en de melding "ZENDER niet beschikbaar" in beeld komt.
De procedure van kabels checken, modem en ontvanger herstarten. Werkt NIET !
Als ik er dan toch al de pest in heb en mijn tv film weer eens mis, zet ik alles uit.
De volgende dag werkt het gewoon WEL weer !

Ineens heb ik een brainwave: slimme meter ??? Ik heb een stuk aluminium folie gepakt en de "slimme meter " ingepakt en wat denk je?
Ik heb weer direct beeld op de tv !!
Liander zegt dat het niet kan, niet mag, maar ondertussen vertikken ze om er iets aan te doen. Modem verplaatsen zegen ze. Jaja ...

2 reacties

Je bent niet de 1e die dit ondervindt, en waar folie de oplossing was.
Fijn dat je zelf de oplossong gevonden hebt.
Je kan wellicht zoeken naar een plekje met goede tv zonder folie.
En anders gewoon de folie laten zitten. :)

Kan je wellicht een foto plaatsen met het modem tov de slimme meter?
Ik blijf het vreemd vinden gezien het aantal problemen hiermee is het wel degelijk een issue.
Hier hangen 2 van die slimme meters 1 voor de electra en 1 voor de blokverwarming. Het enige probleem hier in de 5 jaar is het vervangen van de meter voor de verwarming die gaf niks meer door.

Reageer