vraag

Meer toegankelijkheid voor o.a. mensen met een gehoorprobleem of spraakgebrek bij Telfort?

• 23 juli 2017
  • 69 reacties
  • 3593 keer bekeken

Toon het eerste bericht

69 reacties

Dit gaat ook over iets anders Bart.
Dit gaat met name ook over de telefonische klantenservice en mensen met een spraakprobleem,
gehoorschade of een andere beperking.
Zie het begin van het topic.
Dit was 7 maanden geleden.

Eerst het slechte nieuws:
We hebben geen plannen om onze telefonische klantenservice zo aan te passen dat het toegankelijker wordt voor klanten met een spraak- en hoor beperking. Als daar verandering in komt, zijn jullie de eersten die het horen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er nu wel enig interesse was.
Laatst wilde ik een vriendelijke jongeman van de telefonische klantenservice,
positieve feedback geven.
Maar ja, dan moet je inspreken.
Dit gaat dus steeds mis.
Wel heb ik de jongeman dit verteld en uiteraard dat ik zeer tevreden was.

Telfort veranderd alles, gaat over naar andere systemen, soms een verbetering
en soms helemaal niet.
Ik vind dus wel dat Telfort hier ook rekening mee had kunnen houden.
Er zijn namelijk nog steeds mensen die hier tegenaan lopen.

Dat er nu de Chat is, is wel een verbetering maar soms wil je ook gewoon menselijk contact,
d.w.z. een stem horen.
Niet iedereen wil een vraag op dit Forum stellen, wat je schrijf wordt niet verwijderd.
Het kan alleen, op verzoek, geanonimiseerd worden.
Sommige mensen willen ook geen social media.
Ik heb bv. geen Facebook, Twitter ect.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad, bedankt. Ik ga nogmaals voor je kijken wat de plannen hiervoor zijn en of we er wat mee gaan doen. Ik begrijp inderdaad dat het contact soms fijn is. Ik ga kijken wat de mogelijkheden of planning is.
Alvast bedankt Bart, voor het navragen!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan mandy, de uitvraag staat nog uit. Nu is het met chat al een stuk verbeterd natuurlijk. Of er telefonisch nog iets van verandering komt, dat laat ik nog weten.
Hartelijk bedankt Bart.

De Chat is wel een verbetering.
Mits de medewerkers ook volledige ondersteuning krijgen van andere afdelingen.

In een gesprek met de telefonische klantenservice gaat het meestal nog wel.
Dan kun je nog vragen, wat zegt u, of als men niet duidelijk genoeg spreekt, kan dit herhaald worden.

Maar het inspreken van een vraag of een goede medewerker, goede feedback geven,
gaat meestal mis.
Misschien kan ook het keuzemenu van vragen uitgebreid worden.
\bij het laatste kan eventueel vervangen worden met een cijfer intoetsen,
in plaats van een getal uitspreken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp je punt helemaal. De navraag staat nog uit. Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen, zodra ik deze heb, dan hoor je weer van van mij. Hopelijk staat er in de toekomst iets op de planning.
Hartelijk bedankt voor je reactie Bart,

Ik wacht wel weer......😀
Ondertussen is het weer 2 maanden geleden...….is er nog iets nieuws te melden?
Reputatie 8
Badge +11
Helaas heb ik nog geen nieuws mandy. Het spijt mij. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat het nieuw is. Er moet dus gekeken worden naar de haalbaarheid. Hier gaat tijd overheen.
Zo moeilijk lijkt mij dit niet.
In plaats van de vraag mondeling inspreken, meer keuzen om in te toetsen.
Aangezien dit topic al ruim een jaar loopt en er ondertussen bij Telfort,
al meerdere software veranderingen zijn geweest, geloof ik niet dat hier ooit verandering in komt.
Reputatie 8
Badge +11
Moeilijk misschien niet, maar er komt veel meer bij kijken. Hoe groot is de behoefte, wat zijn de kosten en noem maar op. Het is nog op de radar, maar of het gaat komen, daar kan ik niets over zeggen.
Hallo @Bart - Telfort ,

Niets persoonlijks, maar het lijkt wel of Telfort weinig heeft, met mensen met een beperking.
Althans zo voelt het wel.
Badge +13
Hoi Mandy,

Ik zie dat Bart je al op de hoogte houdt, maar wilde hier toch op aanhaken. Ik denk dat je bij Telfort ook het aankomende jaar het meeste kunt doen op Telfort.nl en in de Mijn Telfort app. Het Telfort-merk is sowieso het meest geschikt voor klanten die altijd zelf een oplossing zoeken. Maar als je bijvoorbeeld een probleem ervaart en direct contact wil, kun je als klant met een gehoorprobleem of spraakgebrek het best een chat starten. Ik verwacht daar binnenkort (lees: in 2019) geen verandering in.

Soms kunnen we al onze klanten helpen met een verbetering, bijvoorbeeld door een tool te bouwen die wifiproblemen voor jou oplost in plaats van dat je überhaupt contact hoeft op te nemen. Zoiets heeft voorrang op een verandering die alleen voordelig is voor een kleine groep klanten. Deze grote aanpassingen kosten ontzettend veel werk en tijd. De andere aanpassingen die een kleinere impact hebben blijven daardoor op de plank liggen. En soms zelfs erg lang.

Dat betekent niet dat we weinig hebben met klanten die een beperking hebben, zoals het voor jou voelt. Bij ons op de afdeling werkt een toffe groep mensen met een arbeidsbeperking. Niet alleen verzetten zij waardevol werk voor ons. De ontwikkelaars van Telfort.nl werken ook nauw met hen samen om Telfort.nl makkelijker bruikbaar(der) te maken voor blinden en slechtzienden. Dat zal in 2019 z'n vruchten afwerpen.
Als je meer wil weten over deze groep collega's, bekijk dan dit filmpje:

Hallo Jurgen,

Wat betreft de chat en alles online regelen, daar heb ik dit al over geschreven.

Dat er nu de Chat is, is wel een verbetering maar soms wil je ook gewoon menselijk contact,
d.w.z. een stem horen.
Niet iedereen wil een vraag op dit Forum stellen, wat je schrijf wordt niet verwijderd.

Nu je verhaal over de wifi en de tool ervan.
Daar is in het topic al het één en ander over geschreven in het topic:
Experia WiFi, de slimme WiFi-verbeteraar
Tegen mij is destijds gezegd door de TKS dat dit met name is voor de V8.
Dat het wifi probleem wel de bekendste is, maar ook dat de V8 op zijn retour is.

Dat er misschien binnen Telfort wel iets gedaan wordt voor mensen met een beperking is goed.
Maar dat kunnen mensen zoals ik niet zien of weten.
Ik merk alleen hoe de dienstverlening bij Telfort is.
Badge +13
Hallo Jurgen,
Wat betreft de chat en alles online regelen, daar heb ik dit al over geschreven.

d.w.z. een stem horen.

Dat heb ik gelezen en mijn vorige bericht was onder andere een antwoord hierop.

Dat er misschien binnen Telfort wel iets gedaan wordt voor mensen met een beperking is goed.
Maar dat kunnen mensen zoals ik niet zien of weten.

Ik dacht al dat een kijkje in de keuken leuk zou zijn :D

Nu je verhaal over de wifi en de tool ervan.
Ik heb het over een online tool die nog moet komen. Je zal 'm vanzelf voorbij zien komen, als het zover is.
Een kijkje in de keuken is leuk en fijn dat er binnenshuis aan mensen met een beperking gedacht wordt.
Maar ik merk de dienstverlening en ervaar er een probleem mee.
Dat is ook een keerzijde.

Die tool ga ik meemaken.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker fijn en daar leren wij ook van om de dienstverlening makkelijker te maken. De tool komt er aan. Nog even geduld.
Die wifi tool heb ik zelf nog niet nodig maar het lijkt mij wel makkelijk.

Reageer