Meer en kleinere simonly bundels

Galdor68
Voor de klanten die nooit aan hun max komen en elke maand hun belminuten meenemen zouden simonly en evt abonnementen met minder belminuten zeg als start 50 minuten waarschijnlijk een zeer welkome keuze zijn. Of indien mogelijk optie om een specifieke data hoeveelheid en belminuten te kunnen kiezen.
Bijvoorbeeld
250 data 50 belminuten
250 data 75 belminuten
500 data 50 belminuten
Etc.

25 Reacties

Michael
Reputatie 5
Hi Galdor68,

Goed punt draag je aan!

Ik ga vragen wat mijn collega's die over de 'proposities' gaan, hierover te vertellen hebben.

Heb je nog even? (=
Galdor68
Ik heb zo ongeveer tot oktober, dan krijg ik de keus bij de huidige blijven of alles onder 1 dak en sim only 50 minuten 500 mb zou me over de streep trekken. Het huidige 500 mb 150 minuten ook wel maar die bel minuten krijg ik niet op zeker niet met evt verdubbelaar.
Franskia49
Reputatie 2
Ik zit met hetzelfde. Heb teveel belminuten die ik nooit op krijg. Daarnaast ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een pakketje mb's te nemen die onbeperkt of bijv. 3 maanden geldig zijn. Ik heb maar af en toe internet nodig onderweg en meestal kan ik gebruik maken van wifi. In het geval dit er niet is wil ik via een mifi internetten. Om daarvoor een abonnement te nemen met mb's die ik toch niet gebruik vind ik onzinnig. Mogelijk kunnen een aantal belminuten "geruild" worden voor mb's. Als het zo blijft bij Telfort heb ik tijd genoeg ( nog 8 maanden) om naar een ander passend (sim only) abonnement om te zien.
Galdor68
Ik begrijp dat ik tot de minderheid lijk te horen waar het om data verbruik en bel gedrag gaat. Er zullen genoeg klanten blij zijn met de verhogingen die onlangs zijn toegepast. Zelf begin ik er soms al aan te denken om weer terug naar pre-paid tegaan.
Wat ik dan niet snap is de eerste optie bij de belbundels is 0 data en 300 belminuten en de volgende 1000mb en 150 belminuten.
Zelf zou ik toch graag de optie 500mb en 150 belminuten erbij zien komen voor het mooie ronde bedrag van € 10,00
Marjolein72
Reputatie 1
Ik ben het helemaal eens met Galdor68. Ik krijg mijn huidige bundel van 150 minuten en 500 data niet eens op, dus mij maak je niet blij met extra minuten en data bij het verlengen. Voor vaste klanten met een kleine bundel zou ik een korting (ook al is het maar een euro per maand) veel sympathieker vinden. Die mensen hebben meestal niet voor niets een kleine bundel neem ik aan.
Sverige
Reputatie 2
Ik pleit al zo lang voor een sim only met een 0-euro abonnement.
Je hebt dus een abo, geen prepaid, maar je abo kosten bedragen 0 euro per maand. Je betaalt dan gewoon voor wat je gebruikt... wil je bundels afsluiten, kan dat, maar voor mij is dat volkomen oninteressant, maar er zijn mensen die blijkbaar veel bellen of data willen gebruiken, en dan kan dat.
Maar voor de gewone man in de straat, die geen gekke fratsen nodig heeft, en hooguit 1 of 2x per maand eens even belt of een sms'je wil sturen zou dat gewoon de uitkomst zijn.
Ik zie dit dan bv als "extraatje" als je een vast internet abonnement hebt lopen... dat je dan so een 0-euro sim only kan abonneren. Je zit dan ook nooit met beltegoed laden en dat soort dingen.
Er zijn providers in bepaalde landen die zoiets voor hun klanten aanbieden..... dat zou mooi zijn.
Galdor68
@Sverige Dat zou inderdaad iets zijn, het idee zoals bij vastbellen gebeurt alleen de verbruikskosten. Ik heb mijn mobiel inderdaad meer voor het bereikbaar zijn en indien nodig te bellen. Destijds ben ik juist om niet mis te grijpen overgestapt naar een abonnement, ik had al een paar keer geen prepaid genoeg op momenten dat het nodig was. Tegenwoordig kan je dit ook automatisch laten bijschrijven las ik in weze is dat dan ook al een vorm van abonnement
Sverige
Reputatie 2
Inderdaad... ik begrijp niet waarom dit nog niet in Nederland mogelijk is. Het zorgt bovendien ook voor een grotere klantenbinding aan de provider, want je hebt een contract.
Ik bel erg weinig, voor ca 15 euro per jaar, en dat is dan verdeeld over mijn 3 simkaarten, een Zweedse Duitse en een Nederlandse. Maar die laatste gebruik ik eigenlijk heel erg weinig.

Ik ben benieuwd of het er ooit van komt, het 0-euro abonnement.
mandy
Reputatie 3
Bij mij zal het precies omgekeerd zijn.
Ik bel heel veel, geen vast telefoonnummer, maar gebruik praktisch geen data.
Voor mij zal dan onbeperkt bellen en +/- 500 MB voldoende zijn.
Er is bij Telfort wel onbeperkt bellen maar dan moet ik er 7 GB data bij nemen.
Dan is de data veel te veel.
Galdor68
Samenvattend zouden voor de bundelkeuze bij het afsluiten meer opties in het samenstellen welkom zijn.
Nu moeten we een keuze maken van een vaste combinatie en later desgewenst bij stellen het zou al fijn zijn als er vanaf het begin die keuze is.

Eventueel beginnend met 0 minuten waarbij per minuut word afgerekend.
Verder zouden de opties die er nu zijn prima kunnen maar meteen de keuze van samenstellen.
mandy
Reputatie 3
Het zal inderdaad fijner zijn om meer bundel keuzes te hebben met abonnementen.
Friesian
Reputatie 3
Ik lees dit topic toevallig.
Dat er na Michael, 9 maanden later, niemand van webcare (Heb je nog even?), zich heeft gemeld begrijp ik niet. Even een tussentijdse stand van zaken had, lijkt me, toch wel gekund na zijn laatste woorden in dit topic.

Zelf ben ik ook een redelijk kleine gebruiker, zowel bellen als data, vaste telefoon sowieso voor het bereikbaar zijn. (bedrijfje - instanties)
Van 125 minuten en 500 MB heb ik nog bij mijn sim only aanbieder 72 min/276 MB, 2 dagen nog tot nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik zal niet zeggen welke kosten per maand en welke provider.
Voor mij is de prijs dus ook van belang.

Grote beller of kleine beller, sim only Telfort, daar kan heel veel ruimte in zijn qua benadering. Weinig belminuten uit bundel verhoudingsgewijs door vaak/vaker langer dan 10 minuten bellen

0-euro abbo, simkaart zal wel betaald moeten worden denk ik zo.

Automatisch opwaarderen, @Galdor68, ook als optie mogelijk opwaardering bij bijvoorbeeld €2,- beltegoed zou ook iets kunnen zijn.
mandy
Reputatie 3
Friesian heeft hier een paar goede punten.
Galdor68
@Friesian ter verdediging van @Michael die is nu voormalig moderator. Dus zullen we er vanuit moeten gaan dat Jurgen, Madelon, Stephen, Wieger, Cindy en Deborah wie vergeet ik? Hier af en toe een blik werpen.

De algehele lijn wijst erop dat er meer aandacht is voor meer verbruikers dan minder verbruikers, en mischien is dat een grotere groep, zeker waar het data betreft. Gezien de recentelijke verhoging van 500 naar 1000 Mb voor de 2e bundel. Of je de bundel nu wel of niet opmaakt het blijft deels kapitaal vernietiging. Ik snap prima dat de voorgestelde 0 minuten optie ook problemen mee geeft dat idee spreekt mij aan omdat dit aansluit op het begin van de telefonie. Je betaalde voor de aansluiting dus om gebeld te kunnen worden, daarnaast rekende je af voor het eigen gebruik. Nu lijkt de nadruk meer te liggen op betalen om te kunnen bellen, dan om gebeld te kunnen worden.

Wat ik graag zou zien is het volgende:

Kies uw optie:

Belminuten Data
[ ] 0* [ ] 0*
[ ] 75* [ ] 250*
[ ] 120* [ ]500*
Enzovoorts. (*genoemde cijfers enkel als voorbeeld)
Dus meteen al een betere keuze mogelijkheid in plaats van achteraf, Ik meen dat dit ooit bij een van de andere providers mogelijk was.
Bij de keuze van 0(nul) belminuten in combinatie met xx data gesprekken per minuut of per seconde afrekenen.
Friesian
Reputatie 3
Michael schreef:

Ik ga vragen wat mijn collega's die over de 'proposities' gaan, hierover te vertellen hebben.
Heb je nog even? (=

@Galdor68 De verdediging die je aanvoert betreffende Michael klopt 100%. Om die reden spreek ik ook over een tussentijdse melding van webcare. Die kan dan positief, negatief bijvoorbeeld voor een TS uitpakken.

(Wie allemaal behoort tot webcare kun je zien op de forum startpagina, desktop versie.)

Het forum is, anderen, jij, ik weten, een communicatie-/vraag-/informatiebron.
Er zijn wederzijds belangen dus, ook een reactie na intern overleg kan uitmonden in een ja of een nee.

Probleem kosten, baten van mobiel splitst zich toe op bellen, wel of niet onbeperkt sms data.

Mensen kunnen al gemakkelijk chat apps gebruiken wat eerst niet altijd kon. Whatsapp, Viber, Messenger, Skype kan bijvoorbeeld via mobiel data (kosten) en Wi-Fi data, hotspots.
Dit alleen al geeft een enorme besparing voor wat je nodig zou kunnen hebben via de sim (het mobiele netwerk) als gebruiker.

Telfort of een willekeurige andere provider is geen liefdadigheidsinstelling maar een commerciële onderneming, aandeelhouders zullen/kunnen er zijn.

Verder zijn in de EU roaming regels van toepassing geworden, waar mijns inziens ook invloed op de providers, druk op het financiële zal zijn. Ergens moet de minder inkomsten vandaan komen.

Zoals je weet de frequentieveilingen zijn er geweest waarop is geboden, ook dit zal ongetwijfeld meespelen of gaan meespelen.

Onderhoud van netwerk, mobiele masten voor festivals als voorbeeld.

Stel, er worden veel 0-euro abbos genomen, na en gedurende dat de provider en netwerkbeheerder kosten maken/maakten dan zitten de bedrijven te wachten tot er misschien in die vorm iets terugkomt qua inkomsten.

Er is dus het 1 en ander te noemen wat dat betreft. Maar dat mag of zou geen reden mogen zijn tot een niet-terugkoppeling vanuit Telfort op een vraag van jou in dit geval.

De mening van anderen, jou, mij - de onze dus - is ook voor Telfort van waarde, omgekeerd geldt hetzelfde.

Nu bestaat er alleen communicatie vanuit 1 kant van de tafel sinds Michael.

Fijne avond nog beste lui.
mandy
Reputatie 3
Bij KPN betaalde ik destijds +/- €60,00 voor een vast bel abonnement plus de belkosten.
Dat vond ik heel veel, dus heb ik nu alleen simonly.

Maar er is meer veranderd.

Denk daarbij aan dat er twee GSM's met hetzelfde telefoonnummer konden.
Zoiets heet nu dacht ik duosim.
Dit is alleen mogelijk voor zakelijke klanten.

Denk ook aan alleen databundels.
Die zijn ook verdwenen.

Ik denk dat je hier in ieder geval goede punten over de keuzemogelijkheden hebt.
Galdor68
Mooie heldere uit een zetting Friesian, ik ga er naief als ik soms kan zijn vanuit dat er ooit nog wel een reactie komt.

Verder moeten er uiteraard inkomsten zijn dus ter verdediging van de 0 minuten afrekenen per minuut optie dit alleen in combinatie met zeg 500 Mb wat nu €5,50 kost. Uiteraard moeten we voor de 'luxe' of het gemak van het overal bereikbaar zijn wel iets over hebben.

Vele kleintjes maken 1 grote, dus kan de totaal omzet met een grotere klantenbestand die afzonderlijk niet veel betalen groter zijn dan een klein klanten bestand die meer betalen, bij het overstappen van een kleinere klant is dat verlies minder merkbaar dan het verlies van een veel betalende klant uit een kleiner klanten bestand. Maar bij afwegingen van kosten en baten komen inderdaad vele overwegingen kijken. Helaas over het algemeen het belang van aandeelhouders voorop.

Ten opzichte van het oude vastbellen zijn de maandelijkse lasten wel flink gedaald dat zeker.

Fijne avond.
mandy
Reputatie 3
Friesian heeft goede punten hier.
Maar ik vind ook dat na zoveel tijd wel weer eens een reactie van webcare mag komen.

Maar Galdor68, heeft hier zeker ook goede punten, zeker betreft dit:

Vele kleintjes maken 1 grote, dus kan de totaal omzet met een grotere klantenbestand die afzonderlijk niet veel betalen groter zijn dan een klein klanten bestand die meer betalen, bij het overstappen van een kleinere klant is dat verlies minder merkbaar dan het verlies van een veel betalende klant uit een kleiner klanten bestand.
Galdor68
Toch even hééél hard @Cindy - Telfort roepen gewoon om de aandacht naar dit topic te trekken.
En om te vragen hoe veel even we nog moeten hebben. Ik denk dat hier genoeg haalbare en minder haalbare voorstellen worden gedaan.
mandy
Reputatie 3
Ja en misschien @Stephen - Telfort of @Wieger - Telfort.......
Friesian
Reputatie 3
Galdor68 schreef:

Toch even hééél hard @Cindy - Telfort roepen gewoon om de aandacht naar dit topic te trekken.
En om te vragen hoe veel even we nog moeten hebben. Ik denk dat hier genoeg haalbare en minder haalbare voorstellen worden gedaan.

Wel leuk:@ om te zien hoe enorm:@ dit topic leeft bij Telfort..
Volgens mij kun je beter SCHREEEEEEEUWEN, alhoewel ik het behalve haalbaar ook zinloos vindt om energie te verspillen bij, naar het lijkt, totale desinteresse van Telfort moderators.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
@All,

Excuses voor het uitblijven van een reactie vanuit ons (Telfort/Webcare). Jullie wensen zijn intern uitgezet en worden bestudeerd. Zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen zal ik deze kenbaar maken in dit topic.
Niels - Telfort
Hoi allen,

Telfort heeft als ambitie de meest eenvoudige en overzichtelijke Sim Only abonnementen te bieden tegen de beste prijs/kwaliteit. Door specifieke hoeveelheden MB's en belminuten aan elkaar te koppelen, kunnen we meer waarde bieden voor een vaste prijs dan wanneer we ze los van elkaar zouden aanbieden.

Om onze abonnementen zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor zo veel mogelijk klanten, doen we voortdurend onderzoek naar de behoeften en wensen die er bij klanten leven. De wensen zijn zo divers, dat het moeilijk is om iedereen tevreden te stellen. Maar we doen ons best! We kijken altijd naar de mogelijkheid om het aanbod nog verder te verbeteren en meer klanten blij te maken. Zodra er meer bekend is zullen we jullie daar natuurlijk op tijd over informeren.

Niels
Team Telfort
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Thanks, Niels!

Fijn dat we de feedback even samen hebben kunnen doornemen en dank dat je zelf hebt gereageerd :)

Aan iedereen in dit topic: sorry voor de vertraging van een antwoord uit onze organisatie. En bedankt dat jullie dit topic na een paar maanden weer tot leven hebben gewekt.
Galdor68
Dank voor de reactie.:D vooral ook die van Niels.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)