Meer duidelijkheid bij abonnementen; zeker met combi- en/of klantvoordeel.

  • 1 maart 2018
  • 103 reacties
  • 2575 keer bekeken

Misschien moet er vanuit Telfort meer duidelijkheid komen wat betreft het netto abonnement.
Ik zie steeds vaker vragen van klanten dat zij, in hun ogen,
een incorrect abonnement gekregen hebben.

Dit heeft vooral te maken met het combi;,- en/of klantvoordeel.
Men neemt aan dat als zij een abonnement afsluiten, dit ook op het contract vermeld staat.
Vaak is dit niet zo.

Bij combivoordeel, de verdubbelaar, dus 2x data en minuten,
krijgt men eigenlijk de helft van het abonnement.

Bij het klantvoordeel komen nog meer vragen naar voren.
Dit is in Mijn Telfort niet direct zichtbaar.

Neem een combinatie van beide, dus combi;,- en klantvoordeel, dan is de verwarring compleet.

Ik vind dus dat dit vooraf beter gecommuniceerd moet worden naar de klant,
bij het afsluiten van een abonnement.
Dat is beter dan achteraf want dan krijg je boze klanten.

103 reacties

#complimentje is op zijn plaats ik zie via de site MijnTelfort de gekozen combivoordeel weer op de vertrouwde locaties.
En op moment van schrijven gecheckt ook in de app is het nu weer zichtbaar.
Badge +13
Hi mandy,

Dank voor je feedback! Ik herken wat je zegt als het gaat over de overzichten in Mijn Telfort. Die gevallen zie ik hier, hier, hier, hier en hier terug. Gevallen die vaker voorkomen houden we netjes bij :)

Om er voor te zorgen dat de overzichten in Mijn Telfort juist zijn, is het belangrijk om:

1. De systemen achter Mijn Telfort efficiënter en beter te laten werken
2. De soorten voordeel een stuk eenvoudiger te maken dan dat ze nu zijn.

Voor het eerste punt is de eerste stap gezet met de werkzaamheden aan het mobiele abonnement. Het forum team doet z’n best om klanten die na de overgang nog steeds fouten zien, door te geven aan de systeembeheerders. Het tweede punt is iets waar we waarschijnlijk een langere adem voor nodig hebben. Ik verwacht dat er in elk geval dit jaar nog het een en ander staat te gebeuren op dit vlak, maar ik kan er weinig concreets over zeggen.

Kun je voorbeelden doorgeven waarbij het contract onduidelijkheid oplevert en kun je aangeven wat je precies zou verwachten dat er in het contract staat?

@Galdor68 Dank voor je reactie. Ik ben het met je eens! Op het forum zien we natuurlijk altijd dat ene klein plukje klanten waar het niet goed bij gaat. De klanten voor wie alles duidelijk is, melden zich niet.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, ik krijg net een update van mijn collega's over de gemiddelde verbruikskosten. Er is fout in de berekening van deze gebruikskosten. De informatie wordt vanuit verschillende systemen niet goed gevoed. Er is een wijziging aangevraagd om deze berekening recht te trekken. Gezien de impact die dit heeft zal deze oplossing eentje van de lange adem wordt. Het zal op termijn goed weergegeven worden, ik kan je alleen nog niet vertellen wanneer.
Hartelijk bedankt Wieger voor de update.

Het schijnt dat ik met meerdere vragen een lange adem moet hebben.:D
Reputatie 7
Badge +13
Dan haalde ik twee posts door elkaar, dat heb je wel eens met die langere draadjes. :8 Dat onderwerp is al onder de aandacht van onze Product Owner van Mijn Telfort. Deze staat wel op de lijst om opgepakt te worden, maar is erg complex om op te lossen.

Hetzelfde geldt voor het klantvoordeel, Mandy. Deze punten zijn onder de aandacht, maar zijn erg moeilijk om op te lossen. In het geval van klantvoordeel moeten er enkele structurele wijzigingen gedaan gaan worden.
Hoi Jurgen,

Dit is geen kritiek of zo maar wil op mijn manier helpen.

Maar ik denk, dat als er gebeld wordt met de klantenservice of een contact afgesloten in een winkel,
dat er duidelijk gezegd wordt wat het daadwerkelijke abonnement wordt, dus zonder combi voordeel ect.
Maar ook dat het combivoordeel niet op het contract komt te staan en dat men het zelf aan moet zetten.

Zelf had ik een poos geleden dat er een verlengaanbod stond in Mijn Telfort,
dit was inclusief combivoordeel.
Dus mijn netto abonnement was de helft van wat er op de website stond.
Er zijn toen volgens mij aanpassingen geweest maar dat kan ik niet meer terug vinden.

De reden is omdat Mijn Telfort Mobiel er weer anders uitziet.
Ik doe er een screenshot bij.

Mijn verlengdata is vanaf vandaag, 2 maart 2018, terwijl dit december 2015 is.
Bij disclaimer wordt gezegd dat de extra's niet meer benoemd worden, bij mij dus wel.
De verlengknop zie ik niet meer, wel abonnement wijzigen.
(Daar durf ik niet op te klikken omdat ik niet wil verlengen of wijzigen.)

Maar als het echt de bedoeling is wat de disclaimer aangeeft dan verwacht ik nog meer vragen.
Ik denk dat mensen zekerheid willen of het combivoordeel inderdaad toegepast wordt.
Dat dit ook zichtbaar moet blijven.
Je mag best kritiek hebben, dat is soms zelfs nodig daar kan van geleerd worden.

Of de eind datum klopt niet of de verlengdatum klopt niet dus dat is wel vreemd. Ook vreemd dat bij jou die voordelen wel staan, en de bedragen die lijken ex BTW te zijn, of kloppen die wel? De verlengknop zie je neem ik aan pas ongeveer 4 maanden voordat je kan verlengen je kan nu alleen je bel of data bundel wijzigen

In een winkel krijg je het te horen zoals je beschrijft, dus de prijs zoals het standaard is, daarna wordt er gevraagd of je al klant bent en dat dit extra voordelen mee kan brengen waarna dit vaak in de winkel geregeld kan worden. Dus ook daar krijg en teken je het contract volgens de netto aanbieding. Omdat er momenteel 1gb wordt aangeboden bij het abo van €12,50 staat dit als 500+500(700 als je ook thuis internet afneemt) op het contract lijkt me duidelijk genoeg.

Hier van mij een screenshot daar staat het wel zoals in de disclaimer. En alle getallen kloppen.
Tweede afbeelding als voorbeeld dat in mijn ogen het contract ook duidelijk genoeg is.
Het vreemde is dat er dus blijkbaar iets zodanig is veranderd dat iets wat er was verdwenen is dat is jammer Ik vind het belangrijker dat het goed verrekend wordt.
De einddatum klopt wel, de verlengdatum niet.
Dus, als ik het goed begrijp, had de verlengknop zichtbaar moeten zijn.
Het bedrag is ook het bedrag wat ik moet betalen.
Dus inclusief BTW.

Was het overigens niet de bedoeling dat wij facturen krijgen toegezonden via de mail?
Ik heb voor twee abonnementen nog niets ontvangen.
Via de link door Jurgen geplaatst in het topic over de wijzigingen staat vanaf de 26ste dus de eerstvolgende factuur zouden we via email moeten ontvangen mits het contact adres juist is. Aangezien mijn laatste factuur voor mobiel van 19-2 is verwacht ik rond 19-3 pas een emailtje.
Sommige veranderingen zijn, voor nu, geen verbetering.
Hoop dat dat nog goed komt allemaal.

De verrekening van Galdor68 is zeker belangrijk.
Maar andere voordelen, voor mij de verdubbelaar, zeker ook.
Die moeten ook zichtbaar zijn en blijven.
Ik heb nu ook weer gezien dat er bij Mijn Telfort weer gewoon staat verlengbaar sinds.

Maar plak onderhand, meer duidelijkheid bij abonnementen, dit topic er maar aan vast....

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/nieuwe-sim-only-abonnementen-75063/index1.html#post616774
Hoi Wieger,

Nou met die code is nog wat.
Ik heb postcode + huisnummer geprobeerd, niets.
Wel weet ik dat het een heel makkelijk nummer was.


Ik heb ondertussen de documenten gevonden in mijn PC, dus zonder de code.
Ik had ze dus al opgeslagen.
Badge +13
@mandy Feedback is heel fijn 😃 Omdat je op veel punten in feedback geeft in één keer, probeer ik alles op een rijtje te zetten.

Ik denk, dat als er gebeld wordt met de klantenservice of een contact afgesloten in een winkel,
dat er duidelijk gezegd wordt wat het daadwerkelijke abonnement wordt, dus zonder combi voordeel ect.
Maar ook dat het combivoordeel niet op het contract komt te staan en dat men het zelf aan moet zetten.

Onze collega’s in de winkels en aan de telefoon doen hun best om onze abonnementen en CombiVoordeel goed uit te leggen. Ook online proberen we de ervaring continu te verbeteren. Een van de verbeteringen die er aan zit te komen, is een netter ‘bonnetje’ dat je ziet terwijl je een pakket samenstelt bestelt op Telfort.nl. Misschien maakt dat het een en ander ook duidelijker :)

Mijn Telfort Mobiel [ziet] er weer anders uit.
Klopt! Er wordt continu gesleuteld aan Mijn Telfort. De wijzigingen in Mobiel komen vooral door de werkzaamheden aan het mobiele abonnement die ik al eerder benoemde.

Mijn verlengdata is vanaf vandaag, 2 maart 2018, terwijl dit december 2015 is.
De verkeerde verlengdatum is waarschijnlijk nog een van de bijwerkingen van de mobiele wijzigingen. Ik zal ‘m aanstippen bij m’n collega’s.

Ik denk dat mensen zekerheid willen of het combivoordeel inderdaad toegepast wordt.
Mee eens! Of het CombiVoordeel actief is en welk CombiVoordeel actief is, dat moet duidelijk zijn. Dit kun je als het goed is inzien onder het kopje ‘CombiVoordeel’ in Mijn Telfort. Wordt het daar wat jou betreft wel duidelijk aangegeven? En vind je ook dat dat een goede plek is om klanten naar door te verwijzen?

Bij disclaimer wordt gezegd dat de extra’s niet meer benoemd worden, bij mij dus wel.
De disclaimer is een tussenoplossing voor het feit dat een aantal klanten hun Verlengvoordeel en Combivoordeel niet terugzien in het overzicht. Nogmaals: uiteindelijk hopen we in de loop van het jaar alle informatie over het abonnement goed te kunnen tonen.

Wat we in elk geval kunnen doen, is voor het inzien van CombiVoordeel in de disclaimer doorverwijzen naar de CombiVoordeel-pagina in Mijn Telfort. Zou dat wat jou betreft een verbetering zijn?
Badge +13
De einddatum klopt wel, de verlengdatum niet.
Dus, als ik het goed begrijp, had de verlengknop zichtbaar moeten zijn.
Het bedrag is ook het bedrag wat ik moet betalen.
Dus inclusief BTW.

Was het overigens niet de bedoeling dat wij facturen krijgen toegezonden via de mail?
Ik heb voor twee abonnementen nog niets ontvangen.


Als er bij jou individueel fouten in Mijn Telfort geslopen zijn, moet ik een van de moderators vragen om het stokje van mij over te nemen. Zij kunnen er dieper in duiken.

Wat betreft de facturen: heb je eerder wel e-mails van ons ontvangen? En heb je al in de spammap gekeken?
Wat betreft het combivoordeel via mijntelfort is het gekozen voordeel al een lange tijd niet meer zichtbaar, pas als ik op wijzigen klik.
Ik heb dit elders al eens onder de aandacht gebracht helaas nog geen verandring, alles word wel goed gefactureerd, Ik ben benieuwd hoe dit momenteel voor andere klanten is.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, ik heb over het contract wat duidelijkheid gekregen. Het combivoordeel wordt inmiddels benoemd in het contract. Je krijgt een bevestiging van het basis abonnement en daaronder wordt dan aangegeven dat je Combivoordeel hebt aangevraagd en dat dit wordt verdubbeld. In het basiscontract zie je ook het klantvoordeel al inbegrepen.

Wat betreft je gemiddelde gebruikskosten heb ik nog geen reactie. Dat staat nog uit bij onze technici.
Hallo Jurgen,

Hartelijk bedankt voor je reactie!

In Mijn Telfort moet eigenlijk alles te zien zijn, dat is online.
Komt het dan ook in het contract te staan die je per mail toegezonden krijgt,
bij bv. een aansluiting in de winkel?
Een netter 'bonnetje' zal wel beter zijn ja.

Zoals het bij mijn screenshot staat, is het direct duidelijk welk combivoordeel ik heb.
Dus dat is goed.
De disclaimer bracht mij wel in verwarring.
Maar dit is dus een tussenoplossing, fijn om te lezen!

Wat betreft de doorverwijzing in de disclaimer naar het combivoordeel in Mijn Telfort,
lijkt mij een goed plan.

Ik ontvang wel de nieuwsbrief ed. van Telfort maar nooit facturen.
Maar dat is nooit geweest dacht ik.
Dus het lijkt mij dan dat mijn email adres bekend is.
Nu bedenk ik mijzelf ook dat ik mijn contract ook destijds per mail gehad heb.
Het emailadres is nooit veranderd.
En ik heb ook gekeken in spam en daar zit ook niets.

Ik wacht wat betreft Mijn Telfort wel een moderator af.:D
Het probleem, dus van het screenshot, zit in Edge, Chrome en IE.

Galdor68,

Jij ook hartelijk bedankt voor het meedenken en de screenshots!:D
Ps wat betreft de facturen via email, voor de overbodigheid wellicht voor internet thuis kwam altijd al via email voor mobiel waar het bij Mandy om lijkt te gaan is sinds de 26 feb daarvoor kreeg je een sms berichtje.
Ja Galdor68, dat is precies wat ik bedoelde met de factuur per email.
Het gaat inderdaad om mobiel, alleen was ik de datum van 26 februari even kwijt.
Dus ik denk, wat je al eerder aangaf, het ook pas aankomende periode gebeurd.

Voor een moderator:
Ik heb nog een fout in Mijn Telfort gezien bij mijn facturen.
Ik zal gemiddeld, volgens het overzicht (zie screenshot) €11,00 betalen.
Dit terwijl dit dus echt €14,53 is.
Krijg ik het verschil terug?:D;)

(Maar is het misschien handig dat ik dit bij Mijn Telfort vermeld of dat ik het hier laat staan
omdat Jurgen het vorige ook aan een moderator wil laten zien?)
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, die feedback heb ik al eerder doorgegeven. Deze wijziging moet nog worden uitgevoerd, zoals je ziet. 😉 Het klopt daarom dat je nu nog hetzelfde bericht zit. Dit zal nog worden aangepast.

Het andere topic zal nog behandeld gaan worden.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, er is een aanpassing gedaan om de gemiddelde gebruikskosten anders weer te geven. Zie je nu een juist gemiddelde terugkomen?
Hoi Wieger,

Oké, dat is mooi.
Zelf heb ik geen klantvoordeel, althans, bij mij zijn het 'promoties' van heel lang geleden.

De gemiddelde verbruik kosten, dat lees ik nog wel,

En wat betreft mijn 'verlengaanbod'?
Nee, de gemiddelde verbruikskosten staan nu op €13,57.
Dus dat is nog steeds niet hetgeen ik betaal.
Dit is op mijn PC.

In Mijn Telfort app op mijn mobiel zie ik het helemaal niet terug komen.
En daar nog steeds het verkeerde maandbedrag van €15,06.
Reputatie 7
Badge +13
Het verlengaanbod qua datum staat op het lijstje om aangepast te worden. Daarvan weet ik nog niet wanneer het rond is.

Reageer