Meer duidelijkheid bij abonnementen; zeker met combi- en/of klantvoordeel.

  • 1 maart 2018
  • 103 reacties
  • 2583 keer bekeken


Toon het eerste bericht

103 reacties

Nee Wieger, het betrof nu Mijn Telfort app.
Op de PC deed Mijn Telfort het wel.
Dus.....niet gelijk de schuld bij mij neerleggen.
Reputatie 7
Badge +7
Er hebben afgelopen weekend geen verstoringen op Mijn Telfort plaatsgevonden. Omdat je herhaaldelijk aangeeft dat diverse pagina's niet lekker laden, zo ook op het forum en nu weer Mijn Telfort, krijg ik het sterke vermoeden dat het een lokaal probleem is. Misschien slaat je browser de cache niet goed op of is er een virusscanner die roet in het eten gooit. Ik kan dit voorbeeld niet goed herleiden naar een probleem aan onze kant het afgelopen weekend.
Niet om het één of ander, maar ik hoop dat mijn factuur straks wel goed is.

Het is af en toe kommer en kwel in dat Mijn Telfort.
Van het weekend was het weer niet te bereiken.
Dan krijg je probeer het opnieuw en kijk of er storingen zijn.
Dat is heel mooi maar daar staat alleen informatie over mobiel internet in niet over Mijn Telfort.

Verder heb ik dit topic geplaatst over nieuwe sim only abonnementen.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/nieuwe-sim-only-abonnementen-75063/index1.html#post616448

Voor de duidelijkheid, ga ik hier niet verder op in dit topic.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Mandy, daar is zeker al meer duidelijkheid over. Er komt bij het weergeven van de inflatiecorrectie flink wat communicatie tussen de app en ons backend kijken. Mijn collega's zijn nog aan het uitpluizen waar het onterechte plusje vandaan komt.

Wat betreft je gemiddelde gebruik gaat hetzelfde op. Ook daar zit flink wat zoekwerk in om het foutje te vinden. Dat ben ik nog met mijn collega's aan het nalopen.
Is er al wat meer nieuws van de Product Owner van de Mijn Telfort ap?
Dan heb ik daar overheen gelezen.
Maar laat ik dan wel hopen dat mijn volgende factuur correct is....

Voor mij is bellen veel belangrijker dan data.
Ik verwacht dat ik straks weer veel meer moet bellen.
Als ik naar mijn verlengaanbod met vergelijkbaar bellen kijk, zit er ook veel te veel data bij.
Ik heb liever onbeperkt bellen omdat ik geen vaste telefoon heb.
Telfort heeft dat wel maar dan wel met 7000MB data en dat is mij te prijzig.

Mijn abonnement nu blijft wat de voormalig promotie korting betreft onbeperkt geldig.
Dus er komt alleen inflatiecorrectie bij.

Ik denk nog na over het overstappen.....
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Mandy, eerder heb ik aangegeven dat de inflatiecorrectie in de app ten onrechte wordt opgeteld bij je maandkosten. Dat heb ik aangekaart bij de Product Owner van de Mijn Telfort app. Die gaat dit nog verder analyseren.

Wat betreft het moment van opzeggen; je kan op ieder moment opzeggen. Vanaf het moment dat je dat kenbaar maakt, geldt een opzegtermijn van een maand.
Hallo @Wieger - Telfort

Heb jij enig idee wat het verschil is tussen Mijn Telfort Mobiel op de PC €14,53 inclusief inflatiecorrectie en de Telfort app op mijn mobiel €15,06 ook met inflatiecorrectie?
Jij vertelde dat de inflatiecorrectie nog niet bekend was?
Hier nogmaals de screenshots.

Mijn verlengaanbod is voor mij geen gepast verlengaanbod.
Mijn netto abonnement is duur, zonder combivoordeel.
Dus ik overweeg om over te stappen met nummer behoud.
Liever niet........
Ja mijn abonnement is maandelijks opzegbaar.
Moet ik daar een datum bij houden?
Mijn abonnement is van de 29-ste.
De factuur wordt opgemaakt zo rond de 4-de en wordt afgeschreven rond de 12-de.
Dus hoe moet ik dit interpreteren?
Wanneer kan ik dan eventueel opzeggen?

Ik heb overigens gekeken hoever terug mijn telefoonnummer terug gaat bij Telfort en dat is 2007.
Dit was alleen voor het bellen.
In 2014 heb ik daar internet bijgevoegd.

Wat ik ook zie is dat er verschillende naamswijzingene geweest zijn.
Dit mede door het niet goed invoeren van mijn naam.
In 2011 stond mijn naam correct zoals het hoort.
Daarna is het niet meer mogelijk?
Jimny,

Uiteraard is het goed uitkijken met andere abonnementen en providers.
Die kleine addertjes zitten overal....
En bij mij draait het helemaal niet om data.

Precies Galdor68, helemaal gelijk.
Neem me niet kwalijk maar ik vindt het zeuren over 0,16 eurocent waar hebben we het eigenlijk over Moeten wij eens doen maandelijks die 0,16 cent of waar het om gaat 0,53 eurocent minder betalen. Dan zal de administratie van Telfort ook niet zeggen 'waar hebben we het over' Hier lijkt duidelijk ergens een fout in het systeem te zitten die opgelost moet worden. Net als dat bij mij niet het gebruikelijke data hoeveelheid is bij geschreven.
Reputatie 8
Badge +17
Goed om je heen kijken en dan de voor jou goedkoopste keus maken, maar hou de abonnementen van andere providers wel tegen het licht.
Mijn algemene indruk is momenteel dat er minder Mb's worden aangeboden en dat een abonnement dus goedkoper lijkt te zijn.
De gratis roamingkosten in de EU spelen daar zeker een hoofdrol in
Geen €0,16 maar €0,53, dat terzijde.
Het gaat erom dat het weer niet klopt in Mijn Telfort.
En dit is echt niet de eerste keer dat er problemen mee zijn.
Mijn netto abonnement is verhouding erg duur, zelfs met de verdubbelaar.
Natuurlijk had ik kunnen verlengen maar het abonnement dat ik wil heeft Telfort niet.
Of het wordt nog duurder.
Reputatie 8
Badge +17
Neem me niet kwalijk maar ik vindt het zeuren over 0,16 eurocent waar hebben we het eigenlijk over
Hartelijk bedankt.
Duidelijk!
Reputatie 1
Badge
Nogmaals de 515,06 van mijn mobiel.

Mijn eigenlijke abonnement was dacht ik €7,00 + €7,00.
Dus mijn abonnmentsprijs was al aangepast.
Die €15,06 vind ik dit heel vreemd.
Juist omdat de inflatiecorrectie 2018 nog niet bekend is.
Dat bedrag had ik ook nog niet eerder gezien in Mijn Telfort.

Ga ik naar een andere provider met mijn netto abonnement,
ga ik €9,00 betalen en maandelijks opzegbaar.
Het dubbele, maandelijks opzegbaar, krijg ik onbeperkt bellen en 1GB voor €12,00.


Tip :8 T-mobile netwerk

Mod edit: advertentie verwijderd.
Nogmaals de 515,06 van mijn mobiel.

Mijn eigenlijke abonnement was dacht ik €7,00 + €7,00.
Dus mijn abonnmentsprijs was al aangepast.
Die €15,06 vind ik dit heel vreemd.
Juist omdat de inflatiecorrectie 2018 nog niet bekend is.
Dat bedrag had ik ook nog niet eerder gezien in Mijn Telfort.

Ga ik naar een andere provider met mijn netto abonnement,
ga ik €9,00 betalen en maandelijks opzegbaar.
Het dubbele, maandelijks opzegbaar, krijg ik onbeperkt bellen en 1GB voor €12,00.
Ik zie nog steeds die €15,06 niet staan Wat ik hier lees is dat je €14,53 betaald waarvan 0,53 correctie anders moeten die kleine letters zeggen exclusief correctie want 15,06 min 14,53 is 0,53

Wieger doelde denk ik op de correctie voor 2018 die is nog niet bekend

"Het bedrag dat je daar ziet staan is alle inflatiecorrecties over de afgelopen jaren bij elkaar opgeteld"
Dit staat iets verder en dat slaat op die € 0,53
Ik heb overigens nogmaals gekeken bij Mijn Telfort Mobiel op de PC.
Daar staat inderdaad abonnement €14,53.
Het screenshot zelf had ik te kort 'afgeknipt' maar onder het bedrag staat inclusief inflatiecorrectie.
Bij deze een nieuwe.

Wieger schrijft: Wat betreft de inflatiecorrectie; de cijfers van het CBS zijn nog niet gepresenteerd,
dus de hoogte van die correctie is nog niet bekend.

Dus kan het nog geen inflatiecorrectie zijn.
Precies, dat is mijn huidige netto abonnement.
500 MB + 300 minuten.

Heel erg vreemd ja.
Bekijk ik de facturen van februari €14,53 en maart €14,52 en €0,00.
Dus ergens gaat het fout.
Dit huidig abonnement is zo te zien basis 500Mb en 300 belminuten dat zou je dus overhouden als de combivoordeel wegvalt.

Als je met je mobiel bij Telfort weg gaat dan valt alles weg dus ook je mobiel factuur. Dan heb geen abonnement meer hooguit je internet thuis abonnement en daar veranderd dan niks aan.

In de app staat dus wel de inflatie correctie vermeld en via de site niet dat is inderdaad vreemd
Mijn abonnement in Mijn Telfort Mobiel van zowel PC als de app op mijn mobiel.
Zie screenshots, vandaag van de PC en in de app staat het nog precies zo.
Dus wat is het nu?
Een fout in de app, inflatiecorrectie?

Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel, teveel info.
Ik wil gewoon weten wat mijn netto abonnement is.
(Niet dat ik dat niet weet.)

Stel, ik heb nu alles in 1 + mobiel, zoals op dit moment.
Ik heb dus recht op het combivoordeel, in mijn geval de 2x MB + minuten.
Maar ik ga met mijn mobiel weg, dan vervalt mijn combivoordeel.
Dan komt mijn mobiele abonnement er heel anders uit te zien.
Dat klopt toch, dat zijn de getallen inclusief klantvoordeel. Dat 2 keer vanwege je verdubbeling lijkt me allemaal vrij duidelijk wellicht zou het klant voordeel zou nog tussen haakjes kunnen staan maar dat lijkt mij eerlijk gezegd nog verwarrender
Dan krijg je iets als 1000(+200KV) + 1000(+200KV) 150(+25) + 150(+25KV) € 12,50

Persoonlijk vind ik zoals het nu staat al teveel info van mij mag het gewoon het totaal zijn dus
2400Mb en 350 minuten € 12,50
Voor nieuwe klanten kan het mischien lastig zijn maar bestaande klanten zijn lijkt mij op de hoogte van het klantvoordeel principe en als verdubbeling kiest dat dit ook duidelijk is.
Mijn abonnement factuur nu is €14,53 en dit is inclusief alle inflatiecorrecties.
En ja, ik weet wat dat is.
Zo staat het dus in Mijn PC maar in Mijn Telfort Mobiel staat het anders.

Zo staat mijn verlengaanbod in Mijn Telfort Mobiel als ik ingelogd sta.
Reputatie 7
Badge +7
Daar was ik van op de hoogte. Er wordt een zo persoonlijk mogelijk aanbod aangeboden als je op onze site komt.
Maar als ik de verdubbelaar eraf haal, dus het netto abonnement, is het 2000MB+400 min

Dat klopt maar dat is al inclusief klantvoordeel het echte netto abonnement is 1500Mb en 300 belminuten a € 14,00
Je klantvoordeel is dus 500Mb en 100 belminuten, die opgeteld worden verdubbeld (je combivoordeel) dus krijg je uiteindelijk
4.000 Mb en 800 belminuten.

Prijs technisch zou verlengen dus 1 euro schelen of kies het abo voor € 12,50 dan krijg je 1200+1200 Mb's en 175+175 belminuten
Dat is dus inclusief 200Mb en 25 belminuten klantvoordeel.

@Wieger - Telfort Als ik de eerste keer naar de shop ga en me voordoe als nieuwe klant(niet via mijn telfort dus)zie ik de echte basis getallen, geef ik aan ja ik heb al tv en internet dan krijg je de getallen zoals Mandy deze ziet

Reageer