Meer duidelijkheid bij abonnementen; zeker met combi- en/of klantvoordeel.

Toon het eerste bericht

103 Reacties

mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Dat het Combivoordeel nu benoemd wordt is natuurlijk goed.
Maar voor mij persoonlijk is het zo niet duidelijk omdat er nu een streepje staat.
Een streepje, met daarachter niets, duidt meestal op 0, dus geen Combivoordeel.
Voor mij hoeft het niet echt op de factuur te staan, zolang het maar wel zichtbaar is in Mijn Telfort.
Al zou het wel prettiger zijn dat het er wel staat.
Ik denk dat je dan als klant ook meer overzicht krijgt.

Nou met die code is nog wat.
Ik heb postcode + huisnummer geprobeerd, niets.
Wel weet ik dat het een heel makkelijk nummer was.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Is er overigens al een antwoord betreft de gemiddelde kosten van €11,00?
Heb hier eerder een screenshot van gemaakt.
Ik betaal dus €14,53.

Wat betreft het niet ingevulde gedeelte van het Combivoordeel.
Dit geldt dus niet voor mijzelf.

Ik lees wel over klanten die denken een abonnement met Combivoordeel afgesloten te hebben.
Krijgen zij wel een abonnement/factuur, waar dit expliciet op vermeld staat?
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, daar heb ik van mijn collega's nog geen duidelijkheid over gekregen. Als ik meer weet, dan deel ik het met je.

Het Combivoordeel wordt op de factuur aangegeven, naast dat er een bevestiging verstuurd wordt dat het Combivoordeel dat het Combivoordeel besteld is. Daarin zijn er voldoende middelen om te controleren dat het Combivoordeel actief is.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Ik wacht je collega's af.

Verder is het duidelijk, hartelijk bedankt!:D
Jurgen - Telfort
Badge +13
Jurgen - Telfort schreef:

Wat we in elk geval kunnen doen, is voor het inzien van CombiVoordeel in de disclaimer doorverwijzen naar de CombiVoordeel-pagina in Mijn Telfort. Zou dat wat jou betreft een verbetering zijn?

@mandy
Na overleg met een van m'n collega's bij Mijn Telfort, zijn we het er over eens dat we in de disclaimer beter kunnen verwijzen naar de factuur. Op de facturen zie je namelijk het juiste overzicht van je abonnement. Daar is het dus in één keer helder.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo Jurgen,

Het klopt dat het Combivoordeel in de factuur benoemd wordt.
Dat heeft Wieger uitgelegd.
Maar niet welk combivoordeel.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, dat is een kwestie van deductie. Staat het op je Telfort thuis factuur, dan wordt het omschreven. Dan zie je het pakket of de factuurkorting. Staat het bij je mobiele factuur? Dan weet je dat het over de verdubbelaar gaat.
Galdor68
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Mandy, dat is een kwestie van deductie. Staat het op je Telfort thuis factuur, dan wordt het omschreven. Dan zie je het pakket of de factuurkorting. Staat het bij je mobiele factuur? Dan weet je dat het over de verdubbelaar gaat.

Dat klopt inderdaad maar ik zou het toch ook wel (zie mijn eerder geplaatste afbeelding) weer op de plek willen zien waar het altijd heeft gestaan.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Die wens heeft Mandy ook geuit. Dan wil ik je wijzen op mijn eerdere reactie, Galdor. Je verwijst nu naar het contract. Eerder heb ik het onderstaande gezegd. :)

Wieger - Telfort schreef:

Als ik het goed begrijp wil je dat het Combivoordeel in het contract wordt opgenomen. Dat is een lastig vraagstuk, denk ik. Het combivoordeel is namelijk een losse toevoeging op onze dienstverlening. Er bestaan scenario's waarin de klant tussentijds het Combivoordeel verliest en dan op basis van het contract hier aanspraak op zou kunnen maken. Wel ga ik het voorleggen aan mijn collega die de contractinformatie beheert. Misschien heeft hij hier nog een slimme oplossing voor die ik over het hoofd zie.

Over de vermelding in het contract wordt dus nog een ei gelegd. Wel heb ik begrepen dat de collega die hier meer van weet geniet van een welverdiende skivakantie. Ik hoor eind volgende week pas meer.
Galdor68
Ik bedoel deze post waar ik meer specifiek op Mijn Telfort doel daar stond altijd de in ons geval €5,00 korting
https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273/meer-duidelijkheid-bij-abonnementen-zeker-met-combi-en-of-klantvoordeel-74572?postid=612668
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ik denk dat ik net als Galdor68 aangeeft, duidelijk wil zien wat de korting is.
Zie de screenshot.

Dat is hetzelfde dat ik gewoon direct wil zien wat het Combivoordeel is.
Zie screenshot in de link.

Verder zie ik o.a. deze topics voorbij komen betreft het klantvoordeel.

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/klantvoordeel-na-verlenging-niet-zichtbaar-in-mijn-telfort-74387

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/opeens-minder-mb-s-in-mijn-internetbundel-74730/index1.html#post613590

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/mb-s-komt-niet-overeen-met-abbo-en-contract-74676/index1.html#post613445

Dit lijkt toch ook niet helemaal goed te verlopen.,,,
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Dan haalde ik twee posts door elkaar, dat heb je wel eens met die langere draadjes. :8 Dat onderwerp is al onder de aandacht van onze Product Owner van Mijn Telfort. Deze staat wel op de lijst om opgepakt te worden, maar is erg complex om op te lossen.

Hetzelfde geldt voor het klantvoordeel, Mandy. Deze punten zijn onder de aandacht, maar zijn erg moeilijk om op te lossen. In het geval van klantvoordeel moeten er enkele structurele wijzigingen gedaan gaan worden.
Galdor68
Het vreemde is dat er dus blijkbaar iets zodanig is veranderd dat iets wat er was verdwenen is dat is jammer Ik vind het belangrijker dat het goed verrekend wordt.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Sommige veranderingen zijn, voor nu, geen verbetering.
Hoop dat dat nog goed komt allemaal.

De verrekening van Galdor68 is zeker belangrijk.
Maar andere voordelen, voor mij de verdubbelaar, zeker ook.
Die moeten ook zichtbaar zijn en blijven.
Galdor68
#complimentje is op zijn plaats ik zie via de site MijnTelfort de gekozen combivoordeel weer op de vertrouwde locaties.
En op moment van schrijven gecheckt ook in de app is het nu weer zichtbaar.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Bij het inloggen bij Mijn Telfort Mobiel zie ik:

Verleng nu je abonnement en krijg gratis extra MB's en minuten.
Bekijk je aanbod , dus dat staat weer goed.

Ga ik naar mijn abonnement, zie ik ook verlengaanbod en mijn combivoordeel.
Net zoals het eerdere screenshot, helemaal top.

Dan nog steeds de disclaimer:

In onderstaande weergave van je abonnement zijn eventuele promoties (extra data, belminuten of sms'jes) op je bundels niet zichtbaar. De netto maandelijkse kosten van je abonnement staan wel hieronder aangegeven.

In de verlengshop:
Ik gebruik dus de verdubbelaar, 2x MB en Min.
Dan staat dit onderin:

Gratis onbeperkt sms'en bij alle bundels
Binnen de EU bel, sms en internet je vanuit deze bundel
Extra voordeel: extra MB's en minuten omdat je al klant bent
Inclusief CombiVoordeel: elke maand 2 keer zoveel MB's en minuten

Als voorbeeld voor 2 jaar:

2000MB+2000MB 400min.+400min. €14,00

Neem ik de laatste twee zinnen, dus extra voordeel en inclusief combivoordeel,
hoe wordt mijn abonnement dan?

Ik neem aan 2000MB+400min.
Maar zoals het er nu staat kom ik veel hoger uit dan 2000MB+2000MB 400min.+400min.

Verlengen doe ik toch niet omdat ik weinig MB's verbruik.

Bij het eerder screenshot van gemiddeld factuurbedrag,
is van €11,00 naar €10,09 gegaan, en ik betaal nog steeds €14,53.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
mandy schreef:

Hoi Wieger,

Nou met die code is nog wat.
Ik heb postcode + huisnummer geprobeerd, niets.
Wel weet ik dat het een heel makkelijk nummer was.

Ik heb ondertussen de documenten gevonden in mijn PC, dus zonder de code.
Ik had ze dus al opgeslagen.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, ik heb over het contract wat duidelijkheid gekregen. Het combivoordeel wordt inmiddels benoemd in het contract. Je krijgt een bevestiging van het basis abonnement en daaronder wordt dan aangegeven dat je Combivoordeel hebt aangevraagd en dat dit wordt verdubbeld. In het basiscontract zie je ook het klantvoordeel al inbegrepen.

Wat betreft je gemiddelde gebruikskosten heb ik nog geen reactie. Dat staat nog uit bij onze technici.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Oké, dat is mooi.
Zelf heb ik geen klantvoordeel, althans, bij mij zijn het 'promoties' van heel lang geleden.

De gemiddelde verbruik kosten, dat lees ik nog wel,

En wat betreft mijn 'verlengaanbod'?
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Het verlengaanbod qua datum staat op het lijstje om aangepast te worden. Daarvan weet ik nog niet wanneer het rond is.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Ik denk dat je iets anders bedoelt met het verlengaanbod?
Waarschijnlijk bedoelde je de datum, die aangeeft vanaf vandaag zeg maar.

Ik doelde op dit:

In de verlengshop:
Ik gebruik dus de verdubbelaar, 2x MB en Min.
Dan staat dit onderin:

Maar zoals het er nu staat kom ik veel hoger uit dan 2000MB+2000MB 400min.+400min.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Het wordt steeds vreemder in Mijn Telfort Mobiel op mijn PC.
Dit is anders dan op mijn mobiel.
Het gemiddelde factuurbedrag gaat verder terug.
En nu klopt mijn maandbedrag ook weer niet.
Dit is €14,53 en nu €15,06.
Wel bedrag is het nu?
Zie screenshots.
Galdor68
2×7,27 = € 14,54 dus dan krijg je zelfs nog een eurocent kado tel daar de inflatiecorrectie bij op dan kom je op €15,07 dus de bedragen kloppen met 1 eurocent verschil in jou voordeel.
Dus het eind bedrag de €15,06 dat is wat je moet betalen. Althans zo begrijp ik wat ik zie op de afbeeldingen.
Ps eigenlijk klopt met alle vragen de titel en de plek niet helemaal meer :)
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
mandy schreef:

Hoi Wieger,

Zoals het er nu staat is het toch met de verdubbeling meegerekend? 2000MB+2000MB en 400min+400min? Daarmee is dan toch het Combivoordeel al voorgerekend en gespecificeerd? Wil je verder uitleggen hoe je dan hoger uitkomt? Op basis van die omschrijving is het voor mij namelijk klip en klaar.

Dat totaal telt bij elkaar op, terwijl de inflatiecorrectie al in de bovengenoemde prijzen is meegerekend. Ten opzichte van je originele abonnement heb je namelijk 0,53 euro aan inflatiecorrectie erbij gekregen. Ook dat zal ik moeten aanstippen bij onze ontwikkelaars.
Galdor68
Mandy denkt dat de verdubbeling al in de 2000Mb en de 400minuten zit, terwijl zoals ik het ook begrijp dat de basis voor de verdubbeling is.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)