langdurige storing doorgifte tv signalen

Reputatie 1
Sinds maandagavond 28 mei rond 21.10 begon het tv beeld blokken en strepen te vertonen, om daarna helemaal uit te vallen.
Geen van onze 3 tv toestellen (2 analoog en 1 met dvb-c ontvanger) had nog beeld.
In de ongeveer 4 jaar dat wij Telfort als provider hebben is dat al zo'n 8 keer voorgekomen, als ik dat meld ligt het aan mij, maar altijd zonder dat ik iets doe of verander komen de zenders weer vanzelf terug (ra ra!!).
Echter dit keer niet, na het gebruikelijke en eindeloos wachten, de bekende prietpraat, en sluit een tv rechtstreeks aan op het modem.
Een modem dat in de centrale hal zit van een appartementencomplex circa 25 meter vanaf mijn tv's, maar goed toch maar weer gedaan, maar geen signaal, wel branden alle lampjes op het glasvezelmodem!
oplossing nieuwe modem, geplaatst op woensdag 30 mei, nog steeds geen beeld, modem lijkt ook niet te passen, de grondplaat zit niet goed (ook al 4 jaar oud!!!), sms telfort uw probleem is opgelost???, niet dus, maar goed op 31 mei wordt de grondplaat gecontroleerd, niets mis mee, modem er goed opgezet, maar geen beeld uit het modem, wel branden alle lampjes. 1 juni sms telfort uw probleem is opgelost??? , niet dus, storingsnummer gebeld wat in de sms stond, maar dat nummer bestond dus al niet meer.
maandag 4 juni gebeld, servicedesk ca. 10 minuten wachten wanneer krijg ik nu beeld en radio geluid , want dat was ook weg, antwoord dit is een nieuwe klacht en daar kan 5 werkdagen overheen gaan.!! woensdag 6 juni gebeld door telfort is uw klacht opgelost?, nee dus, nog steeds geen signaal, dan gaan we het modem vervangen ???.
Nogmaals uitgelegd dat het niet aan het modem of de grondplaat ligt maar dat er iets met de verbinding naar mijn adres vanuit de distributie wat fout is gegaan op maandag 28 mei.
Nu heb ik nog steeds geen tv en radiosignaal en eerlijk gezegd ben ik er klaar mee en komt de slogan "dat is toch genieten" mijn strot uit. Klantvriendelijk zijn ze wellicht, maar klantgericht moeten ze nog veel leren

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Zoetermeer183, welkom op het Forum. Wat een verhaal zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat je flink baalt van deze situatie. Dit is ook niet fijn.Eerst het modem vervangen, dan wordt er gekeken naar de grondplaat en vervolgens willen ze weer het modem vervangen. Alles lijkt langs elkaar heen te lopen met als uitkomst dat je nog steeds geen tv hebt. Dat is niet fijn, dat begrijp ik heel goed. Excuses hiervoor. Ik wil dan ook graag meekijken. Zou je voor mij jouw profiel zo volledig mogelijk willen invullen? Zou je mij een seintje willen geven als je dat gedaan hebt? Dan ga ik op onderzoek naar de mogelijkheden.
Als het analoog /dvb-c niet een probleem is in de doorgifte vanuit het tv platform , zit het in de CATV module en die wil je geen 25 meter verderop hebben want dan moet je een signaal versterker gebruiken.

Je lijkt op het oude glasvezel systeem te zitten, zoals ik het nu lees loopt er dus een 25 meter lange coax naar je appartement en 2 25 meter lange utp kabels 1 voor internet en 1 voor itv de Animo. Tenzij die laatste niet wordt gebruikt. Je hebt wel een router(sitecom?) In je eigen woonruimte?

Alle appartementen hebben dus een NT(glasmodem)ergens centraal waar iedereen bij kan?
Was dat een beslissing van de VVE of de verhuurder/eigenaar?
ik zou er niet aanmoeten denken dat dit hier zo was aangelegd de glasvezel naar de appartementen zelf trekken was een veel betere optie.
Reputatie 1
Beste Bart,
Telfort heeft al mijn gegevens al en hebben toegegeven dat het niet aan mij of aan mijn installatie ligt.
Het ligt volgens zeggen aan de netwerkbeheerder en die moet het oplossen, maar wanneer valt niet te zeggen.
Een eerlijk antwoord, maar je kan er niets mee, dinsdag 29 mei had ik al voorgesteld dat Telfort of wie dan ook hier bij mijn aansluitpunt het signaal zou beoordelen en dan zo terug via het netwerk tot ze de fout of breuk hebben gevonden. Maar dat ging niet, want dat kostte geld !!!,
Nee dit is lekker goedkoop!
Ik wacht af wat er gaat gebeuren, maar niet lang meer.
Reputatie 6
Badge +8
Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt weten wanneer er actie ondernomen wordt. Je zit nu maar te wachten en eigenlijk denk je waar op? Je wil gewoon resultaat zodat je weer fijn tv kan kijken aangezien de installatie goed is. Ik wil daarom graag eens meekijken of ik informatie kan inwinnen wat en wanneer iets gaat gebeuren. Hiervoor heb ik wel gegevens nodig. Want met alleen jouw forumnaam kom ik niet ver, dus als je jouw profiel zou willen aanvullen, dan kan ik kijken wat er aan de hand is. Wil je mij in ieder geval op de hoogte houden?
Reputatie 1
Beste Bart,

Aan de hand van mijn verhaal zou je toch de klacht moeten kunnen achterhalen.
Hoeveel mensen in Zoetermeer in een appartementencomplex aangesloten op het reggefiber glasnet met huisnummer 183 hebben geen tv signaal??
Voor nog meer informatie,
ik ben op 305 en op 1-6 een sms ontvangen verzonden door 088 7650014 met toegangscode 7524054
bellen naar dat nummer heeft geen zin want de code bestaat niet (meer) .
En ik heb nu 12 juni 13:30 nog steeds geen tv signaal.
Reputatie 6
Badge +8
De klacht heb ik inderdaad duidelijk, je hebt geen tv. En dat is niet fijn, dat begrijp ik heel goed. Daarom wil ik graag eens meekijken. Hiervoor heb ik echter wel gegevens nodig. Vandaar de vraag om jouw profiel zo volledig mogelijk in te vullen zodat ik mee kan kijken in de geschiedenis en eventuele vervolgstappen kan uitzetten. Want zo zonder tv schiet het ook niet op. Wil je mij een seintje geven als jouw profiel bijgewerkt is?
Reputatie 5
Badge +4
Zoetermeer183 schreef:

Beste Bart,

Aan de hand van mijn verhaal zou je toch de klacht moeten kunnen achterhalen.
Hoeveel mensen in Zoetermeer in een appartementencomplex aangesloten op het reggefiber glasnet met huisnummer 183 hebben geen tv signaal??

Uiteraard snap ik dat dit een zeer vervelende situatie is en dat je gewoon geholpen wilt worden. Je hebt groot gelijk daarin maar het verbaasd me wel een beetje dat je een soort van puzzel maakt van je gegevens, waarom werk je gewoon je profiel niet bij (die alleen Telfort kan zien) zodat je veel sneller geholpen kan worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie maar het komt op mij over als "laat Telfort ook maar wat moeite doen" en misschien heb je daar ook wel een beetje gelijk in. Echter denk ik dat je veel sneller wat bereikt door de gevraagde gegevens te geven zodat @Bart - Telfort je verder kan helpen.
Reputatie 6
Badge +8
Ik zag inderdaad jouw privébericht (@knorde, we hebben contact gehad) , ik zal hier nog even weer reageren. Ik begrijp dus dat Reggefiber weer opnieuw langs moet komen en dat het allemaal weer opnieuw begint. Dat is flink balen, dat begrijp ik goed. In ieder geval hoop ik dat deze monteur snel duidelijkheid kan geven en mocht het nodig zijn vervolgacties uit te zetten.

Reageer