Klantenservice, wel een klant, maar geen service

• 13 januari 2017
  • 13 reacties
  • 798 keer bekeken

Reputatie 1
Nooit iets met Telfort gehad, maar helaas wel contact gehad met de klantenservice..
Woensdag ging ik naar het buitenland, toen ik door Duitsland aan het reizen was kwam ik erachter dat ik geen internet verbinding had. Helaas heb ik een oneplus 3 toestel en zoals bekend hebben deze wat problemen met de APN instellingen, hiermee bekend zat ik te kijken of de instellingen goed stonden. Jammer genoeg drukte ik op het knopje wissen en waren de instellingen weg.. dom dom, geen internet, dus maar even bellen met Telfort om te vragen of ze even de instellingen kunnen sturen en dat ik deze even handmatig weer zou aanpassen dat het weer zou werken. Nou, bij Telfort zijn ze niet zo van de service verlenen. De dame luisterde totaal niet wat de vraag was, maar bleef volhouden dat ik een bundel nodig haden dat APN helemaal niet nodig is, en dat mijn nummer goed in de centrale stond. Na diverse malen gevraagd of ze aub instellingen kon verzenden of de APN instellingen per telefoon wilde doorgeven de hoop maar opgegeven.

Gelijk daarna teruggebeld, kreeg helaas zelfde dame, dus maar opgehangen, geen zin om door te gaan, alleen maar zonde van de kosten.

In de avond maar weer gebeld, in de hoop een andere medewerker. Nou, dat lukte. Echter deze dame was de overtreffende trap van dame 1, na het hele verhaal doorlopen te hebben, met naam, adres, geboortedatum, laatste 3 nummers van het banknummer dacht ik eindelijk de gegevens te krijgen......

Maar.......

Kreeg doodleuk te horen, APN gegevens staan op het internet, kijk daar maar even..

Ik kon mijzelf gelukkig nog bedwingen en sprong niet geheel uit mijn vel, maar gaf wel aan dat als dat het antwoord is, zeg dat gewoon en laat niet iemand zijn hele doopcel opdreunen om vervolgens met zo'n antwoord te komen.

Ik ben maar uiteindelijk naar de Mac Donald gegaan en op de gratis WiFi de instellingen opgezocht, binnen 3 minuten was het geregeld.. En werkte het..

Waarom werkt klantenservice zo tegen en luisterde men totaal niet mee?

En de hamvraag is, als Telfort blijkbaar niet in staat is zijn klanten ter dienst te zijn, is dat voldoende grond om mijn beide contracten te beëindigen, of moet ik de laatste 5 maanden uitzingen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dit is uiteraard wel erg slordig van de klantenservice.
Telfort leest mee en zal ongetwijfeld met een reactie komen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jebos, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal.
Ik betreur de negatieve ervaring die je met mijn collega's hebt ondervonden. Het had helemaal niet zo hoeven te gaan en hierbij wil ik je dan namens Telfort ook graag excuses aanbieden.
In ieder geval ben ik blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen want het is belangrijk dat je gebruik kan maken van internet op je smartphone.
Indien je het op prijst stelt wil ik wel graag de gemaakte kosten voor je vergoeden. Hiervoor ontvang ik dan graag je naam en adresgegevens in een privébericht. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Beste Stephen,

Bedankt voor je reactie, ik ben niet opzoek naar financiële compensatie. Het gaat mij meer om de wijze waarop het contact verliep en de hooghartige wijze waarop de medewerkers mij aanspreken, in het geheel niet gehinderd door kennis van zaken. Ik kan mij voorstellen dat mensen die de klantenservice bellen wellicht "domme" vragen stellen, maar zelfs dan zou je nog kunnen overwegen als iemand heel expliciet om bepaalde gegevens vragen deze gewoon te verstrekken.

Feit blijft dat internet een goudmijn is voor roaming kosten. Wij als klant betalen (nu nog) de hoofdprijs voor het gebruik van internet in het buitenland. Ter vergelijking, ik heb een duo sim en gebruik nu een buitenlandse kaart voor het internet en voor de prijs waar ik bij Telfort 125mb heb, nu heb ik 5 gigabyte en twee uur bellen.

Nu begrijp ik wel dat Telfort ook wat wil verdienen, maar als de ondersteuning ook nog een volkomen ruk is, zie ik de toegevoegde waarde niet om dit via Telfort te kopen
Reputatie 1
Ow, en voor de volledigheid. Voor de terugreis heb ik wel een buitenlandse bundel nodig. De eerste bundel is verlopen/op, behalve dat ik via sms een extra bundel alsnog heb besteld ook via het internet/app deze nogmaals besteld maar dat is niet gelukt.

Dit is ook niet de eerste maal dat het activeren van de bundel gewoon weg niet lukt, vele malen is dit al problematisch gebleken.

Het is gewoon niet leuk om klant te zijn bij een bedrijf waar zodra je iets anders wil dan gewoon bellen en internetten in Nederland tegen allerlei problemen aanloopt.
Reputatie 1
Nou, was er toch mee bezig, gelijk maar weer even gebeld met de klantenservice. Na een gesprek van 15 minuten, geen stap verder.... Bevestiging sms gehad van de bundel, als je in de app kijk staat niets actief, volgens klantenservice wel gewoon actief. Maar geen internet op de Telfort sim..

Advies Telfort, het ligt aan uw telefoon, wij kunnen zien dat u vanochtend nog data heeft verbruikt, hier staat in het systeem dat u bundel actief is, dus ligt aan uw toestel. Hoe het kan dat de bundel dan niet actief is in uw overzicht in de Telfort app weten wij ook niet.

Ik hoop dat mensen over deze problemen lezen voordat ze aan Telfort vast zitten. Immers, men is niet oplossing gericht en hoopt alleen dat de klant ophangen en dan gewoon zijn telefoon herstart.

Na ongeveer 30 belminuten uit het buitenland ben ik er wel klaar mee. Hoop dat een provider wissel het probleem vergoed verhelpt
Reputatie 3
Beter dan het geslijm van XS4All die inderdaad iets meer knowhow in de service hebben, waar je de hoofdprijs voor betaalt......... Ook afgeknapt op Ziggo, en op T-mobile. KPN? Kan, zelfde kwaliteit denk ik. Vodafone? Neuh bedrog aan de deur. Kan nog wel even doorgaan. Enne, ter info, ik heb meerdere malen de klantenservice van Telfort nodig gehad, en werd altijd goed geholpen. Echter je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Noem een betere provider........ voor dezelfde prijs...? Er zijn goedkopere, met alle gevolgen van dien,maar toch succes! Laat even weten wie het wordt? Ben zeer benieuwd.....

Ik kies voor prijs/kwaliteit verhouding en voorlopig niets te klagen, sorry, gewoon een andere mening.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jebos, je kunt ons via meerder kanalen bereiken behalve zoals via Facebook, Twitter en het forum natuurlijk. Indien je mij je gegevens kenbaar maakt via een privébericht zoals eerder gevraagd dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
@Aragorn

Ik hoef geen geslijm, beter nog, ik wil de klantenservice in het geheel niet spreken. Maar soms moet je wel, in gevallen zoals dit. Het hoeft ook niet goedkoop, maar wel betrouwbaar en in gevallen van iets wat niet werkt, ondersteuning. Ben wel allergisch voor klantenservice welke klachten wenst op te lossen met verhalen zoals herstarten, zeker als dat al geprobeerd is. Immers tegenwoordig doet denk ik iedereen dat wel met een storing. Maar het voordeel is wel voor de klantenservice dat je van de bellende klant uit het buitenland bent. Waar uiteindelijk mijn keuze op gevallen is maakt niet zo gek veel uit. Mijn nieuwe abonnement is met 4.5 gigabyte internet geldig in gehele eu, belminuten en sms'jes ook. Dat gedoe over buitenland bundel ben ik ook vanaf dus. De nieuwe provider geeft aan dat Telfort mijn nummer één maand vast zal houden, voordat deze overgezer kan worden. En dat ik de laatste 5 maanden van het contract zal moeten betalen, geen punt, mijn keuze.

De nieuwe provider hanteert geen contract, geen opzegtermijn, bundel geldig in gehele EU. En Telfort is een klant kwijtgeraakt en op een dusdanige manier dat het uitgesloten is dat deze ooit nog terug komt, het zal ze niets interesseren. Maar bedrijven die op deze wijze handelen krijgen op het eind de rekening wel, want iets fout gaan kan altijd, de boel het bos in sturen nooit.
Reputatie 3
Tja, en waarom zou je nieuwe provider beter zijn? Zeggen ze dat?........:8
Reputatie 1
Nou, het is nog mooier. Telfort weigert mee te werken aan de overdracht van het nummer.

Is dat een goede provider dan?

Het nummer had ook ik overigens mee genomen naar Telfort, dus belachelijk dat ze zich zo laten kennen. .

Ik denk dat service alles bepalend is voor een provider, de schofterige wijze waarop dit bedrijf met zijn klanten omgaat zegt denk ik afdoende voor toekomstige klanten.
Reputatie 1
Kosten een kleine €200 om van Telfort en hun wanprestaties af te komen.

Kost nog ruim een week ook met brieven heen en weer sturen.

Blijkbaar zijn alle belminuten en internet minuten die dan niet gebruikt zijn niet voldoende. Men wenst ook nog hoog van de toren te blazen en de klant blijven te tergen.
Reputatie 1
Inmiddels kleine week verder, helemaal niets meer van Telfort vernomen. Geen brief, helemaal niets

Het interesseert werkelijk waar helemaal niemand iets bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Jebos, ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.