beantwoord

Kanaal nummers in de gids

• 31 oktober 2018
  • 22 reacties
  • 887 keer bekeken

Hi, Ik wil weten waarom er geen kanaal nummers staan in de gids. Als je gids drukt om er doorheen te kijken wat allemaal op tv komt, zie je 4x het logo van het kanaal maar nergens het nummer. Dat is zo irritant als je een beetje heen en weer wil gaan. Het nummer staat wel op de horizontaale gids maar niet op de verticale gids die meeste mensen gebruiken. Tis zo’n klein ding maar irritant als je het niet hebt en je wil terug naar dat kanaal in de gids in plaats van helemaal opnieuw te gaan zoeken.
icon

Beste antwoord door bickel 28 december 2018, 14:41

Miss een stomme vraag / opmerking, maar geld dit ook voor de zwarte afstandbediening? Mijn gids ziet er echt heel anders uit en ik zou echt niet weten hoe favorieten in te stellen zijn
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Iedereen in je omgeving is natuurlijk niet representatief voor elke klant, maar daar zal dan een uitgebreide vraag bij alle klanten voor nodig zijn.
Je zou er haast een poll van maken. Voor de statistieken: ik gebruik nooit de gids per kanaal, maar altijd het overzicht met alle zenders.
Iedereen in je omgeving is natuurlijk niet representatief voor elke klant, maar daar zal dan een uitgebreide vraag bij alle klanten voor nodig zijn.

Hier thuis gebruiken we de TVgids.nl site, de site van Veronica of we gebruiken de tv app van Telfort zelf.
Van de meeste programma's weten we op welke dag en tijd ze komen dus die doen we via de herinner optie programmeren.
Wat ik mis tenopzichte van een ander app die ik had van de 'oude propositie' is het kunnen gebruiken als afstandsbediening.
Dan gebruik je de app als gids en kanaalkiezer.
De layout van de app gids is ook meer per kanaal ingericht.

Dat kanaal nummer zal er ooit mischien wel komen als er genoeg vraag is, die vraag zal dan ook door KPN klanten gesteld moeten worden. Ik vind het ook wel een goed idee maar dan nog als je in dat scherm dus de gids van één kanaal meteen door wil naar een andere dan zal je toch het nummer van dat kanaal moeten weten.

Dus voor het zoek gemak best handig maar in de praktijk zou je de eerste 3 letters van het kanaal moeten kunnen invoeren, anders moet je toch echt het kanaal nummer onthouden.
Nou, Ik kan je zeggen dat ik heb iedereen gevraagd in mijn omgeving wat ze gebruikte. En niemand gebruikte die van Jimmy. Ze vonden, als ik, dat het veel te rommelig was. Als je naar zijn screenshot kijkt, op eerste gezicht kan je soms niet eens de naam van het programma in vol zien. In sommige mag je raden wat 4 letters wat programma bedoelen. Ik wil niet alles bij elkaar zien. Ik wil gewoon per kanaal in de gids kijken. En en nummer op het screen naast 1 van (of in plaats van) de 4 logos dat helemaalniks doen, zoals op het andere scherm. Telfort gaat het toch niet veranderen maar ze houden het wel in gedachte toen ik een antwoord kreeg van hun.
goodnight 😴
Reputatie 2
———-knip———
Sinds ik geen flauw idee heb wat kanaal nummer Nat.Geo heeft, moet ik weer opnieuw beginnen. ...........
Weet jij uit je hoofd wat nummer BBC 1 heeft of CNN ? Ik dus niet

Ja mijn gezin en ik wel, maar als we straks over moeten naar de witte afstandsbediening dan vrees ik dat we het ook niet meer weten. (Ik haak nu al af bij een horizontale en verticale gids).

Het grappige is zelfs dat mijn moeder van 87 het ook altijd heeft over dat leuke kanaal 115, maar aangezien zij bij een heel andere provider zit heb ik geen idee waar ze naar zit te kijken.

Als je de kanaalnumners niet uit je hoofd weet raad ik je toch een papieren zenderoverzicht aan tot je ze wel weet te vinden. Dat gaat best snel, als er maar niet te veel wijzigingen zijn. En er zijn altijd zenders waar je nooit naar zult kijken dus die hoef je ook niet te onthouden.
Het nummer staat wel op de horizontaale gids maar niet op de verticale gids die meeste mensen gebruiken

Laten we eerst met deze opmerking uit je startpost beginnen, ik neem aan dat dit slaat op de 'meeste mensen' die je kent? Het zal eerder zijn dat de meeste mensen de gids gebruiken uit het screenshot van Jimny niet het gedetailleerde kanaal overzicht het screenshot die je zelf hebt geplaatst dus ik vermoed dat je toch eerder tot een minderheid dan een meerderheid behoort. (Ps ik zou de gids het screenshot van Jimny verticaal noemen dit terzijde)

Zoals je het nu beschrijft zal niet snel zo werken de gids van de tv ontvanger zal altijd beginnen vanaf het kanaal waar naar gekeken wordt in de verticale overzichts weergave. Of er ooit zo'n optie komt zoals je zou willen geen idee, maar je zal hoe dan ook het kanaal nummer moeten onthouden. Want als ik je goed begrijp wil je in het detail scherm het nummer van een ander kanaal kunnen invoeren?

Het zou er zoiets als dit uit moeten zien met ergens een zoek optie om een kanaal in te geven?

Stel in dit scherm komen de kanaal nummers dat zou te doen moeten zijn, dan zal je toch het kanaal nummer van bijvoorbeeld CNN (34) moeten weten als je meteen naar dat kanaal overzicht wil.
Ik heb mijn favorite al lang ingestelt maar het gaat over de kanaal nummers. Stel, ik zit in de verticale gids en zie alles wat de komende dag op één kanaal komt. Want op de horizontale gids (die wel nummers weg geeft) is alles bij elkaar. Alle kanalen en tijden en is erg rommelig. Dis ik zit te zappen in mijn favorieten in de verticale gids en heb doorgezapt van ned. 1 tot Nat.Geo. In de hoek blijft de show die ik aan het kijken was gewoon doorgaan. Ik wil die show nu even zien in volledig scherm en moet daarom uit de gids. Ok, ik heb gezien wat ik wilde en wil terug naar de gids waar ik gebleven was bij Nat.Geo. Sinds ik geen flauw idee heb wat kanaal nummer Nat.Geo heeft, moet ik weer opnieuw beginnen. Zo gaat het een paar keer per dag en is erg vervelend als je vaak in de gids bent, ik begrijp niet waarom ze gewoon geen nummer erbij kunnen zetten zoals in de horizontale gids. Er zijn 4 (vier) logos dat wel bij elk kanaal staan, waar de programma naam en omschrijving staan. Ik kan nooit de enige zijn die hier last van heeft en helemaal als je veel kanalen in je favorieten hebt staan. Weet jij uit je hoofd wat nummer BBC 1 heeft of CNN ? Ik dus niet. Ik hoop dat dit allemaal een beetje begrijpbaar is nu want ik heb foto’s geplaatst van die verticale gids want mensen begrepen niet wat ik bedoelde dus ik hoop dat het nu duidelijker is.
Reputatie 5
Badge +8
Met een omweg kun je dit doen door de zenders die je niet wilt zien te verbergen op de Amino ontvangers. Zie hier. Dan blijven er daarna dus de gewenste zenders over.
Bickel.....ik heb de witte afstandsbedieningen en als je daar de favorieten wil instellen ga je naar menu, kanaal instellingen. Dan kan je ook verschillende favoriete lijsten maken, voor je echtgenoot, kinderen en wat nog. Ik had een zwarte lang geleden maar kan het niet meer herinneren.
gr. Monique
In de app was het instellen van favorieten wel mogelijk of dat in het menu van de Amino's ook kan durf ik niet te zeggen.
Reputatie 2
Miss een stomme vraag / opmerking, maar geld dit ook voor de zwarte afstandbediening? Mijn gids ziet er echt heel anders uit en ik zou echt niet weten hoe favorieten in te stellen zijn
Dit is waarschijnlijk wat je zou willen, de itv app heeft nu een snel naar knop. Maar ook met veel favorieten kan dat een hele lijst worden. Dan zou een geprinte zenderlijst met de kanaal nummers toch sneller zijn. Mischien is het gebruiken van de app als tv gids een idee.

HI mique59, welkom op het forum. Dit zal inderdaad niet zomaar worden aangepast. Misschien dat ik nu iets mis, maar waarom zou je dit überhaupt willen? Je weet immers in welke zender je aan het bladeren bent. Ik hoor graag van je.
Het is zo moeilijk om het uit te leggen in typen in plaats van het te laten zien. Maar als je heen en weer gaat en je Will alleen effe zien wat op Animal Planet is, moet je dat nummer weten in plaats van door je hele lijst van favoriete te zappen. Bij het opname menu hebben jullie ook de “live” progameering in de bovenhoek weg gedaan. Dat mis ik ook. Als je vlug even eruit wilde om het op volledig scherm te zien,moet je het nummer hebben om terug te gaan naar waar je was. Of weer door je hele lijst gaan.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het op de afstandsbediening een ander kanaalnummer invoeren in dat verticale scherm werkt. Zo ja dan zou ik een lijstje met de kanaal nummers van de zenders maken. Of begrijp ik het nu verkeerd en wil je vanuit dat scherm met een pijltjes toets door naar je volgende favoriete zender scrollen? Dan zouden de kanaal nummers niet veel zin hebben maar een bladerknop om zo naar de volgende of de vorige uit je favorietennlijst te gaan mischien wel
Ja, je begrijpt het wel en ik zal wel een ijstje moeten maken want ik weet ze niet uit het hoofd. Dat is zo dat je eruit kan gaan en weer terug. Veel makkelijker met gewoon een nummer intoetsen dan door de hele lijst van mijn favoriete kanalen te moeten zappen om dat ééne kanaal terug te vinden.
Het maakt allemaal niet uit want ik heb van Telfort gehoord en die weten wel wat ik bedoel maar voorlopig gaan ze het niet veranderen. Ik moet of het horizontale sciherm gebruiken, wat ik niet wil want het gaat per tijd, of ik moet mijn eigen lijst maken. Bijvoorbeeld.....als ik naar comedy central wil gaan in de gids om te zien wat er allemaal vanavond speelt, moet ik het nummer weten of door de hele lijst van mijn favoriete gaan, want ik weet het uit mijn hoofd niet. Ik ken ze tot en met Fox (14). Want in het verticale scherm kan je ook een beetje zien wat het episode over gaat. Dat heb je in het horizontale niet. Daar gaat het per tijd wat voor mij niet werkt. Ik ga door alle kanalen heen, per kanaal met de ▶️◀️ Toetsen en dan kan ik opnemen,herinneren wat ik wil. Maar als ik alleen naar CNN wil gaan in de gids zou ik het nu meteen kunnen intoetsen als ik het nummer wist. Maar dat is er niet op dit scherm. Op het horizontale scherm wel maar dat gaat per tijd en ik wil het per kanaal zien. Als ik dit zo lees klinkt het ingewikkelt maar is het niet. Gewoon moeilijk om het in worden te zetten. Hoop dat het toch een beetje meer duidelijker voor iedereen is. Maar Telfort gaat het voorlopig toch niet veranderen, wat ik raar vind. Neem gewoon 1 van de 4 logos weg en zet het nummer erin in plaats van. 4 logos van het kanaal, maar geen zender nummer. Ik vind het ook zonde dat met de laatste update ze de live programma’s in de achtergrond weg hebben gedaan als je in de opname menu it. Kon je altijd tv blijven kijken in de hoek terwijl je naar al je opnames zat te kijken. Ik probeer hun reden ervoor te bedenken maar kom er niet uit. Zoals we in het Engels zeggen......if it ain’t broke, don’t fix it!
Ik weet eerlijk gezegd niet of het op de afstandsbediening een ander kanaalnummer invoeren in dat verticale scherm werkt. Zo ja dan zou ik een lijstje met de kanaal nummers van de zenders maken. Of begrijp ik het nu verkeerd en wil je vanuit dat scherm met een pijltjes toets door naar je volgende favoriete zender scrollen? Dan zouden de kanaal nummers niet veel zin hebben maar een bladerknop om zo naar de volgende of de vorige uit je favorietennlijst te gaan mischien wel
Reputatie 5
Badge +8
HI mique59, welkom op het forum. Dit zal inderdaad niet zomaar worden aangepast. Misschien dat ik nu iets mis, maar waarom zou je dit überhaupt willen? Je weet immers in welke zender je aan het bladeren bent. Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +17
Snap nu wat je bedoelt en ik zie links 1 logo van de zender die ik aan heb staan, denk eerlijk gezegd niet dat Telfort dit gaat veranderen, maar gelukkig ga ik daar niet over
Ik heb het over het andere scherm dat per kanaal gaat. Het scherm van deze foto gaat over alles bij elkaar en dat is vervelend als je alleen maar wil door rollen naar de favoriet kanalen die ik heb ingeschakeld. Er zijn 3 of 4 logos van het kanaal maar geen nummer zoals je kan zien. Is toch niet zo moeilijk om één van die logos te vervangen met een nummer?
Reputatie 8
Badge +17
Zie onderstaande afbeelding en links onder staat een blauwe knop opties druk de blauwe knop op je afstandsbediening eens in en kies voor meer info

Reputatie 8
Badge +11
Met de terugknop op de afstandsbediening (waar ook het vraagteken op staat) kun je switchen tussen de laatste 2 bekeken zenders. Is dat wat?
Waar??

Reputatie 8
Badge +17
Hier zie ik gewoon de kanaal nummers aan de linkerkant als ik gids gebruik

Reageer