beantwoord

Is een luxere mobiele versie van het forum handig?

• 11 juli 2019
  • 28 reacties
  • 1011 keer bekeken

Ik gebruik vaak de telefoon bij forum bezoek.
Nu vroeg ik mij af of het niet handig zou zijn als er
B I U in de mobiele versie stond als extra opties.

Hoe denken jullie daarover?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 juli 2019, 17:08

Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, deel ik het met een paar woorden en een plaatje 🙂
We hebben het kunnen aanpassen, er zijn nu meer opties op een rij:

Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hi @Friesian, dat zijn inderdaad wel makkelijke opties. Ik ben meteen even op mijn telefoon (een iPhone) ingelogd om te kijken naar die opties, ik kon ze ook niet vinden bij het forum zelf.
Toen ik de tekst selecteerde kreeg ik die opties wel (zie screenshot), ik vermoed dat een Android toestel ongeveer net zo gaat.

Lukt het bij jou ook op die manier?

Helaas nee, Android. Ik moet voor veeel meer opties landscape gebruiken.

Reputatie 8
Badge +10
In Android met de Chrome browser is dit inderdaad niet mogelijk in de mobiele versie.
In de desktopversie zijn de opties B I U er wel maar dat is vrijwel onwerkbaar door het kleine beeld op een phone.
NB. onder de drie stippen staat alleen nog de optie 'Alles selecteren'.

@Enterprise zie je op de telefoon (niet desktop versie aanklikken) in landscape wel alle opties bij 3 puntjes?
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise zie je op de telefoon (niet desktop versie aanklikken) in landscape wel alle opties bij 3 puntjes?
Sterker nog... als ik het scherm naar landscape draai dan staan de B I U er wel, en niet onder de puntjes.
Het zal te maken hebben met de ruimte, die is te smal in portrait.

Klopt, dat is bij mij ook zo
Reputatie 8
Badge +10
Klopt, dat is bij mij ook zo
Conclusie... deze opties zijn er wel maar zijn 'verborgen' in portrait modus en komen tevoorschijn in landscape modus.
Zoals gezegd is er in portrait geen ruimte in de breedte dus dat is blijkbaar op deze manier opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
Ik het het meedraaien van het scherm uitstaan, daardoor was me dat ook niet opgevallen. Als ik dat even uitzet en het scherm draai krijg ik die opties er ook bij. Dat zal inderdaad een kwestie van ruimtegebrek zijn geweest om de andere opties er naast te kunnen zetten 🙂
Dan kom ik weer even terug bij mijn vraag.
Zou er als extra BIU op mobiel handig zijn.?
Reputatie 8
Badge +10

Dat lijkt me wel, deze zouden dan onder de drie puntjes erbij gezet moeten worden na het selecteren van de tekst.

Ah zo. Persoonlijk zou ik BIU voor het camera pictogram zetten.
Reputatie 8
Badge +11

Dat lijkt me wel, deze zouden dan onder de drie puntjes erbij gezet moeten worden na het selecteren van de tekst.

Of het op die manier mogelijk is weet ik niet, dat lijkt me tekst die niet door een website kan worden aangepast. Bij iOS is die optie een onderdeel van het OS zelf namelijk.

Ah zo. Persoonlijk zou ik BIU voor het camera pictogram zetten.
Dit lijkt me ook een logischere optie, ik denk dat die opmaak opties meer gebruikt worden dan plaatjes, filmpjes of linkjes toevoegen. Ik weet niet hoe dat aangepast kan worden, of we dat zelf kunnen of dat we daarvoor Insided lief aan moeten kijken. Ik kom er nog op terug 🙂
Curieus ik zie op mijn Huawei die stipjes niet eens. Op het forum van zus KPN is wel alles zichtbaar ook in portret stand.
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk dat die stipjes een combi zijn van het merk en het OS, waardoor het bij sommigen wel zichtbaar is.
Dat het bij KPN wel lukt kan inderdaad, ik hoorde toevallig net ook zoiets. Mogelijk kan dat bij ons ook op die manier.
Reputatie 8
Badge +11
Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, deel ik het met een paar woorden en een plaatje 🙂
We hebben het kunnen aanpassen, er zijn nu meer opties op een rij:

Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het Jasper... Top..!
Dat is nog eens snel doorpakken... 😀👍
Reputatie 8
Badge +11
De kudo's daarvoor gaan ook naar @Jurgen - Telfort, via hem is het gelukt 😉💪
Reputatie 8
Badge +10
Bij deze dan de Kudo's naar @Jurgen - Telfort ! 😄
Zeker kudo's voor deze verbetering zeker met de opgang naar KPN verbaasd het me positief deze snelle actie.
Bij deze dan de Kudo's naar @Jurgen - Telfort ! 😄
Ik ga er even vanuit dat niemand bezwaar maakt schriftelijk in 4-fout😀 als ik het initiatief van mijn conculega PeterG van het KPN forum gebruik en @Jurgen - Telfort de goed bezig award geef. 👌

jammer in portret stand mist nu de plaats knop op mijn telefoon.
Klopt, bij mij ook.
Reputatie 8
Badge +11
Die knop is wel handig om te hebben inderdaad. Ik had helemaal niet gezien dat die er nu niet is 😅
Daar gaan we ook nog even naar kijken!
Dat

jammer in portret stand mist nu de plaats knop op mijn telefoon.

Dat is bij mij ook, ik mis ook de I nog in de portret stand er tussen, maar bewerk ik een bericht is die plaats knop en I er wel.,🥺
Inderdaad bij bewerken gaat het wel goed. Kortom het blijft een rommeltje momenteel. Gelukkig hebben we geen reclame op het forum zoals nu op het KPN forum op de plek waar hier de filmpjes over het forum staan.

Reageer