Ervaring Telfort oude glasvezelnetwerk naar het nieuwe netwerk / Instellen FritzBox voor externe VOIP

• 24 december 2018
  • 45 reacties
  • 3203 keer bekeken

Toon het eerste bericht

45 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi enterprise. Dat was op advies van AVM. Zie: · Storingen tijdens televisiekijken via IPTV-aansluiting
Maar om te testen kan ik niet te lang uit de lucht zijn, omdat er klanten aan mijn server hangen. Ik heb misschien een best ingewikkeld netwerk met eigen DHCP en DNS server, VOIP incoming via Budgetphone en VOIP outgoing via SMSDiscount, verschillende WiFi repeaters en switches en een hele hoop WiFi devices met eigen protocol voor IoT.

Oke, duidelijk.
Het belangrijkste is dat het is opgelost... 👍
En vergeet niet de ticket bij AVM te sluiten, dat stellen ze op prijs.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het opgelost is. Heel fijn. 🙂

Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zou nog eens checken of de DSL-configuratie voor Telfort in de nieuwe Fritzbox firmware OS 7.0 inderdaad iTV in Routed Mode in plaats van Bridged Mode doorgeeft en ik kan nu bevestigen dat dit zo is.
Een aangepaste configuratie hiervoor is dus niet meer nodig, het werkt met OS 7.0 'out of the box'.

NB. voorheen moest een aangepaste configuratie van XS4ALL gebruikt worden omdat in de Telfort configuratie iTV alleen in Bridged Mode werd doorgegeven zodat OTT-content niet kon worden bekeken.
De XS4ALL configuratie beschikte eerder (vóór OS 7.0) al wel over de juiste instellingen voor Routed Mode en moesten hierin alleen de VLAN's gewijzigd worden naar die van Telfort.

Reputatie 1
Ik heb de FRITZ!Box 5490 met firmware versie 07.01.
Bij deze firmware versie 07.01 is er ook geen Telfort internet profiel ingebouwd.

Ik heb glasvezel.

Ik heb een email naar AVM Support gestuurd met de vraag of bij de volgende firmware update het Telfort profiel zal worden ingebouwd.

Hieronder de reactie van AVM Support:

Goedendag meneer ........,

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.
Wij werken eran, om zo veel mogelijk profielen in de FRITZ!Boxen in te brengen.
Of het Telfort profiel in een komende firmware ook in de FRITZ!Box 5490 staat,
kan ik u helaas niet zeggen.
Maar ik geef u wens graag nog eens aan onze ontwikkelaar door.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jürgen Wienand (AVM Support)
Reputatie 8
Badge +10
Bij deze 07.01 is er ook geen Telfort internet profiel ingebouwd.

Ik heb een email naar AVM Support gestuurd met de vraag of bij de volgende firmware update het Telfort profiel zal worden ingebouwd.

Heb je wel de internationale versie en niet de Duitse..?
Reputatie 1

Bij deze 07.01 is er ook geen Telfort internet profiel ingebouwd.

Heb je wel de internationale versie en niet de Duitse..?

Ik heb de firmware handmatig geïnstalleerd.
Van deze site https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5490/other/fritz.os/ heb ik de firmware vandaag gehaald.
Reputatie 1

Alleen deze providers zijn te zien.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je via de wizard je profiel ingesteld..?

Reputatie 1
Heb je via de wizard je profiel ingesteld..?

Ja.
Reputatie 8
Badge +10
Dan zitten deze profielen blijkbaar niet in het OS 7.x voor de 5490.
Vreemd...
Reputatie 1
Dan zit deze profielen blijkbaar niet in het OS 7.x voor de 5490.
Vreemd...

Misschien omdat de FRITZ!Box 5490 een "oude" modem is?
Reputatie 8
Badge +10

Vreemd...

Dat geloof ik niet, de 5490 is in oktober 2016 op de markt gekomen dus die wordt echt nog wel ondersteund met nieuwe firmware.
Anders hadden ze voor deze versie ook geen OS 7.1 uitgebracht.

Mijn 7490 is twee jaar eerder verschenen en die heeft eergisteren OS versie 7.11 gekregen.

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat dit een pure glasvezelmodem met fiberaansluiting is.
Ik weet niet of je deze recent hebt aangeschaft voor dit doel maar dat had niet nodig geweest, Telfort glasvezel werkt ook prima met de meeste andere (en goedkopere!) Fritzboxen.
Reputatie 1

Vreemd...
Dat geloof ik niet, de 5490 is in oktober 2016 op de markt gekomen dus die wordt echt nog wel ondersteund met nieuwe firmware.
Anders hadden ze voor deze versie ook geen OS 7.1 uitgebracht.

Mijn 7490 is twee jaar eerder verschenen en die heeft eergisteren OS versie 7.11 gekregen.

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat dit een pure glasvezelmodem met fiberaansluiting is.
Ik weet niet of je deze recent hebt aangeschaft voor dit doel maar dat had niet nodig geweest, Telfort glasvezel werkt ook prima met de meeste andere (en goedkopere!) Fritzboxen.

Ik heb de modem al een tijdje geleden aangeschaft, toen ik aan de glasvezel ging.
Reputatie 8
Badge +10

Ik heb de modem al een tijdje geleden aangeschaft, toen ik aan de glasvezel ging.

Welke services wil je gebruiken met de Fritzbox, ook TV en vaste telefonie..?
Ik begrijp dat je nu helemaal geen internetverbinding hebt met de Fritz aangesloten op de glasvezel NT..?
Reputatie 1

Ik heb de modem al een tijdje geleden aangeschaft, toen ik aan de glasvezel ging.Welke services wil je gebruiken met de Fritzbox, ook TV en vaste telefonie..?
Ik begrijp dat je nu helemaal geen internetverbinding hebt met de Fritz aangesloten op de glasvezel NT..?

Klopt, geen internetverbinding.

Ik heb ook Telfort telefonie.
TV heb ik van Ziggo.
Reputatie 8
Badge +10
Op onderstaande link staan onderin de netwerkinstellingen voor glasvezel.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
Reputatie 8
Badge +10
PS. Vaste telefonie werkt op de Fritzbox ook niet zomaar, daar heb je het wachtwoord van het telefonieplatform voor nodig en dat verstrekt Telfort niet...
Daarvoor zal je toch je Telfort modem moeten aansluiten en dan de Fritzbox erachter hangen.
Reputatie 1
PS. Vaste telefonie werkt op de Fritzbox ook niet zomaar, daar heb je het wachtwoord van het telefonieplatform voor nodig en dat verstrekt Telfort niet...
Daarvoor zal je toch je Telfort modem moeten aansluiten en dan de Fritzbox erachter hangen.

Jammer.

Fritzbox dan als router gebruiken?
Reputatie 8
Badge +10

Jammer.

Dure router dan, maar dat lijkt me het eenvoudigste...

Lijkt dan een beetje op een Trabant die een Rolls Royce moeten slepen, maar goed...😆
Reputatie 1

Jammer.

Dure router dan, maar dat lijkt me het eenvoudigste...

Lijkt dan een beetje op een Trabant die een Rolls Royce moeten slepen, maar goed...😆

😞
Ik wacht wel tot AVM met een update komt.

Bedankt voor het meedenken.

Reageer