beantwoord

Einde minimum duur Contract Internet. Stilzwijgend door?

• 5 november 2018
  • 1 reactie
  • 469 keer bekeken

Hallo telfort

Inmiddels heb ik nu 11 maanden Glasvezel internet via telfort. Ik neem aan dat eind deze maand mijn minimumduur van jullie overeenkomst met mij passeert. ( De prijsverhoging 8,3% was immers geen nieuwe overeenkomst mag ik hopen)
Bij het nagaan van jullie voorwaarden loopt de overeenkomst nu dus onbeperkt door?

Is het misschien een idee om net zo als energie leveranciers aan te geven aan de klant dat binnenkort de minimumduur voorbij is en je nu maandelijks kan opzeggen?

Verkoop technisch snap ik de weerhouding van die informatie maar we leven tegenwoordig in een tijd waar dit soort informatie en transparantie naar consumenten je toch een streepje meer kan geven als bedrijf.

Nu ben ik mij nu dus aan het oriënteren op mogelijk andere andere provider met betere "value for money",
Kan ik rekenen op weer een prijsverhoging rond juli? Of word daar pas een maand van te voren over gecorrespondeerd?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 november 2018, 14:46

Hallo LostSnowflake, het klopt inderdaad dat het Thuis abonnement na de 12 maanden van het jaarcontract stilzwijgend doorloopt en maandelijks opzegbaar wordt. Dit wordt inderdaad niet aangegeven, maar het staat wel genoemd in de algemene voorwaarden. Als je het contract aangaat geef je aan daarmee akkoord te gaan, waardoor die informatie bekend zou moeten zijn. We weten beide dat zulke documenten niet altijd volledig worden gelezen, maar men accepteert die voorwaarden bij het contract.
De markt is constant in beweging, met aanbiedingen links en rechts waardoor ik me voor kan stellen dat je om je heen kijkt. Misschien is er ook nog iets wat wij daarvoor kunnen bieden? Je kunt je daarvoor terug laten bellen door je nummer in te voeren op deze pagina.
Of en wat er volgend jaar zal wijzigen is op dit moment nog niet bekend. Als er wijzigingen komen zullen die tussen de 1 en 3 maanden voor de daadwerkelijke wijziging worden aangekondigd.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +11
Hallo LostSnowflake, het klopt inderdaad dat het Thuis abonnement na de 12 maanden van het jaarcontract stilzwijgend doorloopt en maandelijks opzegbaar wordt. Dit wordt inderdaad niet aangegeven, maar het staat wel genoemd in de algemene voorwaarden. Als je het contract aangaat geef je aan daarmee akkoord te gaan, waardoor die informatie bekend zou moeten zijn. We weten beide dat zulke documenten niet altijd volledig worden gelezen, maar men accepteert die voorwaarden bij het contract.
De markt is constant in beweging, met aanbiedingen links en rechts waardoor ik me voor kan stellen dat je om je heen kijkt. Misschien is er ook nog iets wat wij daarvoor kunnen bieden? Je kunt je daarvoor terug laten bellen door je nummer in te voeren op deze pagina.
Of en wat er volgend jaar zal wijzigen is op dit moment nog niet bekend. Als er wijzigingen komen zullen die tussen de 1 en 3 maanden voor de daadwerkelijke wijziging worden aangekondigd.

Reageer