beantwoord

Betere voorlichting betreft de uitlevering van modems?

• 18 juni 2017
  • 47 reacties
  • 2109 keer bekeken

Toon het eerste bericht

47 reacties

Kees-Jan,

Je hebt gelijk :D

Off topic,

Ik weet nog wel een verbeterpunt, die ik elders omschreven heb.
Het is dan handig om een nieuw topic hier aan te maken?
Reputatie 8
Badge +17
Kees-Jan,

Je hebt gelijk :D

Natuurlijk heb ik gelijk!
Anders zou ik aan mezelf twijfelen, denk ik...
Reputatie 8
Badge +17
Off topic,

Ik weet nog wel een verbeterpunt, die ik elders omschreven heb.
Het is dan handig om een nieuw topic hier aan te maken?
Als het in dit topic past dan doe je het hier, anders maak je een nieuw topic.
Kees-Jan,

Hartelijk bedankt.

Omdat dit over iets anders gaat, heb ik een nieuw topic geplaatst..
Badge +13
@mandy

Vanaf vandaag worden de V10-modems in onze winkels vervangen door een V8-modem of de V10 wordt weggehaald, met uitzondering van winkels in gebieden waar voornamelijk glasvezel wordt geleverd. Vind je ons beleid helder, zoals ik 'm hieronder omschrijf? Dan zet ik 'm namelijk in een Sticky topic zodat het makkelijk vindbaar is.

Word je klant?
• Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Krijg je een koperverbinding, dan ontvang je de Experia Box V8.
Lees meer over het verschil tussen glasvezel en koper.

Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10, omdat beide modems geschikt zijn voor al onze diensten.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.
• Als je je abonnement verlengt en je hebt al een geschikt modem, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.
Reputatie 8
Badge +17
Duidelijk zo!
Duidelijk verhaal. Nu zullen nieuwe koper klanten zich mischien benadeeld voelen ten opzichte nieuwe glasvezel klanten, en zeker ook de glasvezelklanten die wel de v8 hebben gekregen. Maar het bied zeker meer duidelijkheid.
Hallo @Jurgen - Telfort

Ik sluit mijzelf aan bij Kees-Jan en Galdor68.
Het is duidelijker zo.
Met inderdaad als kanttekening, wat Galdor68 omschrijft, dat nieuwe glasvezelklanten die nu de V8 gekregen hebben omdat de V10 tijdelijk niet leverbaar was.
Met als toevoeging, dat nieuwe glasvezelklanten, die nu de V8 gekregen hebben i.p.v. de V10,
omdat deze niet leverbaar was, de V10 ook nog kunnen krijgen.
Badge +13
In het serviceartikel op Telfort.nl 'Specificaties modems en routers', wordt er nu doorverwezen naar het modembeleid dat we hier op het forum beschrijven.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-modems-en-routers.htm
Hallo Jurgen,

Het is nu een stuk duidelijker.:D
Dit gaan toekomstige klanten wel waarderen.

Rest mij de vraag, voor de huidige nieuwe klanten met glasvezel, die een V8 geleverd hebben gekregen, ook nog een V10 krijgen omdat die tijdelijk niet leverbaar was?
Gezien het multi-functionele karakter van het apparaat vind ik de Experiabox als modem presenteren toch een minder goede keuze. Maar daar zullen vast goede overwegingen bij zijn gebruikt.
Badge +13
Hallo Jurgen,

Het is nu een stuk duidelijker.:D
Dit gaan toekomstige klanten wel waarderen.

Rest mij de vraag, voor de huidige nieuwe klanten met glasvezel, die een V8 geleverd hebben gekregen, ook nog een V10 krijgen omdat die tijdelijk niet leverbaar was?

Zoals het beleid aangeeft: je kunt een Experia Box V8 niet zomaar omruilen voor een V10. Ook niet als je het modem hebt ontvangen in de periode eerder dit jaar waarin we de V8 tijdelijk aan alle klanten uitleverden.

Als je hier als klant hinder aan hebt ondervonden of er zijn persoonlijke toezeggingen gedaan, dan kun je het best persoonlijk contact met ons opnemen of een topic starten. Dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.
Hallo Galdor68,

Ik begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoelt?

Gezien het multi-functionele karakter van het apparaat vind ik de Experiabox als modem presenteren toch een minder goede keuze. Maar daar zullen vast goede overwegingen bij zijn gebruikt.

Hallo Jurgen,

Deze vraag was niet voor mij persoonlijk maar meer in het algemeen.
@mandy Wat ik daarmee bedoel is het feit dat de Experiabox meerdere functies heeft voor koperklanten onder andere als modem maar glasvezel gebruikers gaat het meer om de routerfunctie.
@Galdor68

Laat ik nu altijd gedacht hebben, dat een modem en router hetzelfde zijn?

Ik als glasvezelklant, gebruik alleen de Experiabox voor internet, TV en WIFI.
@Galdor68

Laat ik nu altijd gedacht hebben, dat een modem en router hetzelfde zijn?

Ik als glasvezelklant, gebruik alleen de Experiabox voor internet, TV en WIFI.

Dat klopt en dat is zo met wat de nieuwe propositie heet dan worden Telefonie, TV en internet toegang door de Experiabox geregeld. Bij ons komt de telefoon en tv rechtstreeks uit de NT en daar is ook de router op aangesloten die het overige internet verkeer regelt.
Hoi,

Sinds 10 dagen ben ik glasvezelklant bij Telfort. Je raadt het al: toevallig toch de V8 uitgeleverd gekregen. Daarnaast nog twee andere punten maar daar zoek ik nog wel contact over.

Begrijk ik uit het geposte hier dat ik aanspraak mag maken op een V10? Met name het stroomverbruik vind ik wel een dingetje!

Fun fact: Mijn vorige provider (grote broer KPN) leverde mij ruim twee jaar terug al de V9...

Groet,

Len.
@Len82 helaas voor jou waarschijnlijk niet lees een paar posts eerder waar die vraag wordt beantwoordt.
Duidelijk Galdor68, zo leer ik eens wat. :D

Len82,

Jurgen schrijft dit:

Zoals het beleid aangeeft: je kunt een Experia Box V8 niet zomaar omruilen voor een V10. Ook niet als je het modem hebt ontvangen in de periode eerder dit jaar waarin we de V8 tijdelijk aan alle klanten uitleverden.

Als je hier als klant hinder aan hebt ondervonden of er zijn persoonlijke toezeggingen gedaan, dan kun je het best persoonlijk contact met ons opnemen of een topic starten. Dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

Dus het is maar net wat er afgesproken met je is tijdens het afsluiten van je contract.
@mandy https://www.internetvergelijk.nl/blog/verschil-modem-en-router/ deze link was ik gister vergeten hier wordt het verschil in eenvoudige bewoordingen uitgelegd
En hier de werking van een NT voor glasvezel https://www.internetvergelijk.nl/vragen/hoe-werkt-een-glasvezelmodem/
Hartelijk bedankt, Galdor68!

Reageer