beantwoord

Betere voorlichting betreft de uitlevering van modems?

mandy
Reputatie 2
Badge +1
  • Gangmaker
  • 355 reacties
Hallo,

Ik denk dat Telfort veel duidelijker moet zij naar cliënten toe welke Experia Box geleverd wordt.
Dus de V8 of de V10.

( https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-modems-en-routers.htm )

Als nieuwe cliënten op de website kijken, nemen zij aan dat zij de V10 krijgen, als nieuwe cliënt.
Die voorlichting moet dus beter.
In Telfort winkels staat de V10 uitgestald.
Deze cliënten denken dus een V10 te krijgen.

Cliënten willen graag van te voren weten, welke Experia Box zij krijgen.
Dan kunnen zij van te voren een afweging maken of zij klant willen worden.
Niet dat het verrassing wordt als de Experia Box V8 geleverd wordt.
Inmiddels is dan wel het contract gestart.

Iedereen kan lezen dat het WIFI bereik van de V10 beter is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-experia-box-v8.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-experia-box-v10.htm

Misschien iets om over na te denken?

Met vriendelijke groet,

Mandy
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 10 juli 2017, 15:29

@mandy

Vanaf vandaag worden de V10-modems in onze winkels vervangen door een V8-modem of de V10 wordt weggehaald, met uitzondering van winkels in gebieden waar voornamelijk glasvezel wordt geleverd. Vind je ons beleid helder, zoals ik 'm hieronder omschrijf? Dan zet ik 'm namelijk in een Sticky topic zodat het makkelijk vindbaar is.

Word je klant?
• Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Krijg je een koperverbinding, dan ontvang je de Experia Box V8.
Lees meer over het verschil tussen glasvezel en koper.

Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10, omdat beide modems geschikt zijn voor al onze diensten.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.
• Als je je abonnement verlengt en je hebt al een geschikt modem, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.

Bekijk reactie

47 Reacties

JRe
Reputatie 1
Hier ben ik het helemaal mee eens, de voorlichting geeft niet de werkelijkheid weer.

Als uitbreiding op deze tip van Mandy, stel ik Telfort voor om iedereen de benodigde gegevens te verstrekken om een zelf aangeschafte modem/router aan te sluiten inclusief telefonie en ook voor glasvezel.

Ook zou men abonnementen kunnen aanbieden waarbij je zelf een eigen modem/router koopt en niets in bruikleen krijgt, maar dan wel met lagere abonnementskosten.

In beide gevallen zijn ze dan van het gezeur over een V10 af; houdt het team tijd over voor leuke dingen.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Dank voor de feedback, @mandy en @JRe!

mandy schreef:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-modems-en-routers.htm
Als nieuwe cliënten op de website kijken, nemen zij aan dat zij de V10 krijgen, als nieuwe cliënt.
Die voorlichting moet dus beter.

Update: lees het gemarkeerde antwoord voor meer informatie.

mandy schreef:

Iedereen kan lezen dat het WIFI bereik van de V10 beter is.

Zowel het V8 als het V10 modem zijn geschikt voor alle diensten, glas & koper, iTV en Vast bellen. Het V10 modem verstuurt zowel 2.4 als 5Ghz WiFi. Het kan dus zijn dat de WiFi ervaring soms beter is dan bij andere modems. Toch lost de V10 niet alle WiFi problemen zomaar op. Als het wifibereik van je modem niet in orde is, kun je het best de tips in dit topic lezen en eventueel in het topic een bericht plaatsen met alle informatie die we nodig hebben om je verder te helpen.

mandy schreef:

In Telfort winkels staat de V10 uitgestald.

Wat ik heb begrepen, is dat we normaal gesproken geen apparaten in de winkels neerzetten om te laten zien. Mijn collega gaat contact opnemen met de winkels waarover je mij een bericht hebt gestuurd.

JRe schreef:

Als uitbreiding op deze tip van Mandy, stel ik Telfort voor om iedereen de benodigde gegevens te verstrekken om een zelf aangeschafte modem/router aan te sluiten inclusief telefonie en ook voor glasvezel.

Ook zou men abonnementen kunnen aanbieden waarbij je zelf een eigen modem/router koopt en niets in bruikleen krijgt, maar dan wel met lagere abonnementskosten.

Je kunt in de nieuwe omgeving voor Bellen Thuis alleen nog gebruik maken van de door Telfort geleverde modems. De overheid en de marktpartijen overleggen op dit moment nog over de regelgeving over eindapparatuur. In de tussentijd verstrekken we geen gegevens om Bellen Thuis mogelijk te maken in combinatie met een eigen modem.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo @Jurgen - Telfort,

Ik denk dat het verhaal wat je nu zelf hier vermeld op de webpagina moet komen te staan.
Of een gelijke strekking daarvan.

Zie: "We laten op deze pagina het modem zien dat je als nieuwe klant geleverd krijgt: de Experia Box. Een deel van de klanten krijgt een Experia Box V10, maar we kunnen per klant niet voorspellen welk modemversie hij of zij krijgt. Het hangt onder meer af van onze voorraden - voorraden die erg veranderlijk zijn. Je modem kiezen of omruilen voor een andere versie is niet zomaar mogelijk".

Dit is wel eerlijker naar toekomstige cliënten toe.
Zij gaan toch op internet providers met modems vergelijken.

Met de V10 heb ik absoluut geen problemen meer die ik met de V8 wel had.

Over randapparatuur heb ik dit gevonden.

Tweakers: Ministerie van Economische Zaken geeft regels vrije routerkeuze een update.

https://tweakers.net/nieuws/119389/ministerie-van-economische-zaken-geeft-regels-vrije-routerkeuze-een.html

Of is dit niet wat je bedoelt?

Met vriendelijke groet,

Mandy
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Nog een aanvulling.

Elders op het Forum heb ik gelezen dat je een V8 krijgt bij een DSL abonnement.
Volgens mij het topic Toch een V8 gekregen i.p.v. een V10, waar Michael-Telfort schrijft:
"Nieuwe klanten met een DSL-aansluiting krijgen inderdaad een V8."

Indien dit zo is, is dat duidelijke info.
Dus bij welk pakket hoort welke modem.

Wat bedoel je met de voorraden, zijn er nog te veel V8 modems of worden deze nog besteld?
Is het misschien handiger om meer de V10 te bestellen?
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Per adres, per abonnement en op basis van onze voorraden, bepalen we welk modem we het best kunnen leveren. We kunnen daarom op dit moment niet aangeven welk modem je bij welk pakket ontvangt. Als we ergens anders op het forum iets anders aangeven, kan dat misverstanden opleveren. Je mag dus gerust aangeven in welke topics informatie staat die hierover verwarring oproept.

We staan er voor dat het modem dat je in bruikleen krijgt, in goede conditie is en al onze diensten goed doorgeeft. Ik zorg ervoor dat de feedback op het forum over onze modems terechtkomt bij de partijen die ons hardwarebeleid bepalen.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
mandy schreef:

Zie: "We laten op deze pagina het modem zien dat je als nieuwe klant geleverd krijgt: de Experia Box. Een deel van de klanten krijgt een Experia Box V10, maar we kunnen per klant niet voorspellen welk modemversie hij of zij krijgt. Het hangt onder meer af van onze voorraden - voorraden die erg veranderlijk zijn. Je modem kiezen of omruilen voor een andere versie is niet zomaar mogelijk".

Dank hiervoor! Ik ga dit bespreken met degene die deze pagina beheert.
John59
Er is nog wel meer beter aan de V10, zo is het energieverbruik de helft in vergelijking met de V8, de V8 gebruikt zelfs 2/3 aan energie per jaar in vergelijking met mijn nieuwe koelvries combinatie

Experiabox V8 95 KWH per jaar bij 24 uur aan
Koelvriescombinatie 143 KWH per jaar bij 24 uur aan
Experiabox V10 49 KWH per jaar bij 24 uur aan

Zuiniger met energie omgaan bestaat bij Telfort niet, zelfs voor trouwe klanten zoals in mijn geval krijg je geen V10, ronduit schandalig, overigens heb ik alles in 1 + telfort mobiel, de klantenservice is ronduit slecht bij Telfort
mandy
Reputatie 2
Badge +1
@Jurgen - Telfort

Ik heb al aangegeven in welk topic die zin staat.

Volgens mij het topic Toch een V8 gekregen i.p.v. een V10, waar Michael-Telfort schrijft:
"Nieuwe klanten met een DSL-aansluiting krijgen inderdaad een V8."

Als ik de commentaren lees over de V8, is dit niet mals.
Cliënten klagen, lopen weg en stappen naar een andere provider.
Dit lijkt mij niet de bedoeling.

NLE, die ook op het KPN netwerk zit, dus ook een low budget provider, levert standaard de V10 uit.
Dit samen met een WIFI versterker.
Op dit moment zijn zij goedkoper dan Telfort.
Toekomstige cliënten zijn geneigd om naar die provider te gaan.

De telefonische klantenservice van Telfort is niet optimaal, soms ronduit onbeschoft.
Maar de klantenservice ect. van NLE schijnt nog veel slechter te zijn.

Dit is overigens niet bedoelt als reclame maar meer als waarschuwing naar Telfort.
Dat de uitlevering van de V8 wel eens problemen kan opleveren met toekomstige of ontevreden cliënten.

Persoonlijk blijf ik wel bij Telfort en wordt nu wel netjes geholpen.

Dit bericht is ook niet bedoelt om Telfort af te branden maar misschien wel een tip.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
@mandy
NLE heeft per 12 juni ook hun prijzen verhoogd en gaat gemiddeld maar liefst € 120,- per jaar meer kosten.
Die vlieger gaat dus niet meer op... :8

NLE prijsverhoging 2017
mandy
Reputatie 2
Badge +1
@Enterprise,

Oké, die had ik dus gemist, ik had inderdaad de prijs van €29,95 nog gezien.
Maar goed, geen NLE voor mij...
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

@Enterprise,

Oké, die had ik dus gemist, ik had inderdaad de prijs van €29,95 nog gezien.
Maar goed, geen NLE voor mij...

Voor mij ook niet, Telfort heeft voor mij nog steeds de gunstigste prijs/kwaliteitsverhouding... :D
Galdor68
mandy schreef:

Of dit voor de gemiddelde klant op gaat betwijfel ik. Het zal toch in hoofdzaak een combinatie van prijs en wat er geleverd wordt zijn.
Verder ben ik het wel eens dat de gehele site eens goed onderhanden moet worden genomen en hier en daar toch iets meer duidelijkere omschrijvingen moeten komen. En beter up to date houden.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Galdor68,

Als ik lees op andere fora, wordt er wel degelijk gekeken naar de modems en mogelijkheden.
Maar ook naar de reputatie van een provider.

En als aanvulling op het laatste, een goed werkende website.
Ik lees vaak op dit Forum, dat er problemen zijn met inloggen, heb ik ook gehad.
Formulieren die vastlopen, het niet verkrijgen van een bevestiging van bv. een nieuw contract of klacht.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Ik denk toch dat het uitstallen van de V10 in Telfort winkels standaard is.
Tot nu toe heb ik alleen de V10 gezien.
Galdor68
Wij hebben hier geen telfort winkel meer helaas maar staat er heel groot v10 op of zijn er andere uiterlijke kenmerken?
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Galdor68,

Nee, de modem V10, zelf staat direct bij de hoofd servicebalie,
dus ook waar de elektra is.
Het lijkt dan net of het aangesloten is.
Dus iedere klant die binnen komt kan de V10 zien.
Soms is het zelfs vanaf buiten te zien, je hoeft dan niet eens naar binnen.
Galdor68
Maar hoe weet je zeker dat het een v10 is dat was mijn vraag.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Omdat dit op de modem staat.
Er staat Experia Box V10 op.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Ik kan inmiddels bevestigen dat in veel winkels een Experia Box V10 wordt getoond, om te laten zien hoe eenvoudig je ons modem kunt aansluiten. Het is niet onze bedoeling om een verwachting te creëren van welk modem je bij ons krijgt, maar we begrijpen dat het verwarrend kan overkomen.

Ik en mijn Telfort-collega's zijn op dit moment in gesprek over hoe we klanten een duidelijker beeld kunnen geven van ons modembeleid. Dat wil zeggen in de winkel, op Telfort.nl en op het forum. We hebben een paar ideeën om dit te verbeteren. Het online gedeelte van die verbeteringen wordt ergens in de komende paar weken zichtbaar. De andere veranderingen volgen erna.

@mandy Dank dus, voor je feedback :)
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo @Jurgen - Telfort

Hartelijk bedankt voor je bericht.

Het is dan niet misschien de bedoeling geweest de verwachting te creëren om de V10 te krijgen, maar inmiddels is dit al maanden aan de gang.
Cliënten die in de winkel geweest zijn om een contract af te sluiten hebben deze verwachting wel gehad.
Als er in de winkel dan ook nog gezegd wordt dat de V10 geleverd wordt, gaat het mis.
Indien zij dan toch de V8 gekregen hebben, worden zij boos.
Bij deze dan terecht, sommigen kunnen dit gaan zien als misleiding.
(Dit is eigenlijk al terug te vinden dit het Forum.)
Als deze cliënten dan alsnog vragen om een V10, krijgen zij te 'horen' dat dit niet kan.
Deze cliënten worden nog bozer en gaan elders klachten schrijven om vervolgens later weg te gaan.

Dit is dus allemaal niet de bedoeling geweest maar het is wel gebeurd.
Ik denk dat Telfort dit veel eerder had moeten oppakken.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
JRe, geeft dit als opmerking:

JRe schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, de voorlichting geeft niet de werkelijkheid weer.

In beide gevallen zijn ze dan van het gezeur over een V10 af; houdt het team tijd over voor leuke dingen.

Is dit dan misschien het antwoord?

Op de website van Telfort: Netwerkinstellingen met eigen modem.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Blijkbaar ben ik hier te kritisch geweest?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
mandy schreef:

Blijkbaar ben ik hier te kritisch geweest?

Nee hoor!
Het is vreselijk onduidelijk voor de klant welke modem hij/zij krijgt.

Het verwachtingspatroon welke gewekt wordt door afbeeldingen op de website en in de Telfort shop geeft namelijk de indruk dat men tegenwoordig een V10 modem krijgt.

En dan is het vreselijk balen dat men dan alsnog een V8 modem geleverd krijgt waarbij de WiFi nogal onstabiel blijkt te zijn met bovendien ook nog eens een zwakker signaal ...

geen wonder dat er hier op het forum zo veel klachten zijn over de WiFi van de V8 en het V10 verwachtingspatroon.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Kees-Jan,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Begon even te twijfelen....
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
mandy schreef:

Hallo Kees-Jan,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Begon even te twijfelen....

Nóóit aan jezelf twijfelen, stel je voor dat je verkeerd kiest, dan krijg je spijt ;)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)