beantwoord

Betaalde servicenummer truc.

• 9 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 427 keer bekeken

Op 8 september om 12:06 zag ik dat ik een telefoon gesprek had ontvangen.
Toen ik terug belde kreeg ik geen antwoord, dus beëindigde ik het gesprek.
Het was een gewone 06 nummer, dus was ik van geen kwaad bewust.
Vandaag zie ik dat ik een servicenummer op 08-09-2018 om 12:07 terug heb gebeld met servicenummer 1826.
Duur ervan was 1:16 en kosten € 1,60.
Ik meen hieruit dat Telfort, waakzamer moet zijn dat zulke trucjes.
Ik heb bij Telfort geprobeerd de nummer die ik gebeld heb te traceren om anderen te waarschuwen, maar dat is niet mogelijk bij Telfort.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 oktober 2018, 20:21

Hoi rtaf, dat is zeker een smerig trucje. Het nummer is dus gekoppeld aan een servicenummer zonder dat je het door hebt. Goed dat je dit deelt zodat we er met zijn allen waakzamer op dienen te worden. Ik denk wel dat het heel lastig is. Mocht het echt vaker gebeuren, dan kun je dit melden. Op de website lees je hoe je dat doet.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Het is inderdaad heel erg lastig om van onze kant te managen. Dit omdat we geen invloed hebben op het gebruik van jou als klant. Daar ben je natuurlijk vrij in.
Reputatie 8
Badge +16
Ik meen hieruit dat Telfort, waakzamer moet zijn dat zulke trucjes.

Ik denk dat je vooral zelf waakzamer moet zijn... providers kunnen hier weinig aan doen.

Zelf bel ik nooit terug naar onbekende nummers... als ze me echt nodig hebben, spreken ze mijn voicemail maar in.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi rtaf, dat is zeker een smerig trucje. Het nummer is dus gekoppeld aan een servicenummer zonder dat je het door hebt. Goed dat je dit deelt zodat we er met zijn allen waakzamer op dienen te worden. Ik denk wel dat het heel lastig is. Mocht het echt vaker gebeuren, dan kun je dit melden. Op de website lees je hoe je dat doet.

Reageer