vraag

Beschikbaarheid opnames op mobile device

• 28 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 147 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +11
  • Forumheld
  • 4203 reacties
Steeds meer mensen zullen opnames in HD programmeren. Deze opnames zijn vervolgens niet mobiel terug te kijken. Wel als ze in SD geprogrammeerd zouden zijn.
Elke opname in 2 formaten opslaan kost nogal wat ruimte, dus is waarschijnlijk niet gewenst. Ik heb geen verstand van de techniek erachter, maar kan een HD-opname niet on-the-fly omgezet worden van HD naar SD voordat deze verstuurt wordt, zodat deze ook mobiel te kijken is? Scheelt ook weer dataverbruik, wat bij terugkijken in HD (als dat al mogelijk zou zijn) hoger is.
Zal wat rekenkracht vergen, maar lijkt me erg prettig voor mensen die zat opnames hebben maar er 'op de camping' achter komen dat ze de opgespaarde films vervolgens niet kunnen kijken.

Aanvulling:
Als alternatief zou er bij het programmeren van de opname een popup kunnen verschijnen die waarschuwt voor het al dan niet beschikbaar zijn op een mobile device. Nadeel is dan dat als de klant kiest voor SD de opname deze vervolgens thuis niet in HD te kijken is.
Een workaround dus, maar met een minder resultaat.

6 reacties

Ik vermoed zelf dat er niet specifiek HD wordt geprogrameerd maar gewoon npo 1 2 of 3 of een ander kanaal. Het kan best zijn dat er specifiek nu voor 701 wordt gekozen. Met het HD op 1 in gedachten zijn de opnames die worden ingepland wel vaker standaard HD.

De Netflix methode zou in dit geval de oplossing zijn, hoewel ik vermoed dat die van diverse films en series nu de 3 formaten als stream beschikbaar hebben dus Sd Hd en Uhd en dat de apps en de techniek dusdanig slim is dat bepaald wordt welke stream het beste is voor en je verbinding en de gebruikte apparaat. Dat was in de begin dagen van Netflix goed te zien dan begon een film of serie in sd en werd dan beter.