beantwoord

Belkostenspecificatie analyse

• 22 april 2020
  • 6 reacties
  • 131 keer bekeken

Reputatie 1

Wanneer ik de belspecificaties wil hebben, moet ik naar de menu-optie 'Verbruik' gaan. Hier kan ik een factuurperiode kiezen, maar dat zijn er maar 6; nóg minder dan bij het downloaden van facturen! Vervolgens kan ik de specificatie ("verbruik") downloaden. De Telfort-interpretatie van 'downloaden' blijkt echter te zijn: tonen op het scherm. Ik kan dus alleen op het scherm de gegevens van deze periode zien. Als ik een vergelijking of andere analyse van mijn eigen verbruik wil maken, is dat niet mogelijk.
Het zou prettig zijn als het mogelijk is om de belspecificaties ook als database te kunnen downloaden, bijv. als xlsx of als csv. Telfort heeft ze zelf als databasegegevens, dus dat kost weinig, maar levert veel op voor de geïnteresseerde klant.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 25 april 2020, 11:14

Dag @P-2812. De specificaties van je verbruikskosten zijn inderdaad tot maximaal 6 maanden terug in te zien. Dat is ook de bewaartermijn voor ons. De verbruiksspecificatie is geen onderdeel van de factuur, maar onderdeel van de websitegegevens. Je kunt dus per periode het verbruik bekijken. Dit wordt inderdaad in de Mijn Telfort-omgeving getoond. De verbruikskosten zelf worden op je factuur vermeld en die zijn tot 12 maanden terug te downloaden via Mijn Telfort.

Ik heb je wens kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hier nog verandering in gaat komen met het oog op de overgang naar KPN. 

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @P-2812. De specificaties van je verbruikskosten zijn inderdaad tot maximaal 6 maanden terug in te zien. Dat is ook de bewaartermijn voor ons. De verbruiksspecificatie is geen onderdeel van de factuur, maar onderdeel van de websitegegevens. Je kunt dus per periode het verbruik bekijken. Dit wordt inderdaad in de Mijn Telfort-omgeving getoond. De verbruikskosten zelf worden op je factuur vermeld en die zijn tot 12 maanden terug te downloaden via Mijn Telfort.

Ik heb je wens kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hier nog verandering in gaat komen met het oog op de overgang naar KPN. 

Reputatie 1

Hallo Natasja. Mag ik dan hopen of verwachten dat het na die overgang wel beter geregeld is? Of is KPN net zo terughoudend  als hun dochter?

Overigens: “overgang naar KPN”: het gaat slechts om wijziging van naam en logo. De bestanden van dochter Telfort worden geïncorpereerd in de KPN-systemen, maar verder blijft alles zoals het was. Of toch niet?

Overigens: “overgang naar KPN”: het gaat slechts om wijziging van naam en logo. De bestanden van dochter Telfort worden geïncorpereerd in de KPN-systemen, maar verder blijft alles zoals het was. Of toch niet?

Dat is waar het inweze op neer komt. Het klanten bestand gaat van het Telfort administratie systeem naar het KPN administratie systeem. Daarom is voor Mobiel Mijn Telfort niet meer bruikbaar, straks heb je Mijn KPN ook voor Telfort Thuis nodig.

Het had Natasja gesierd als ze had gewezen op hoe dit in Mijn KPN werkt( ik weet dat ze in die systemen kan kijken)

Reputatie 8
Badge +9

Dat kan alsnog hè, @Galdor68:wink: Bij KPN is het zo dat de verbruiksspecificatie voor Vast Bellen te vinden is op de laatste pagina van de factuur. Je kunt de factuur (in PDF), net als in Mijn Telfort, downloaden in MijnKPN. Weet je zo voldoende, @P-2812?

Reputatie 1

Aha. Dank @Galdor68.

@Natasja: Ja, ik denk dat ik zo voldoende weet. Ik begrijp dus dat ik nu blijf zitten met de onbruikbare online-specificaties, maar na “overgang” naar KPN zitten die specificaties bij de factuur. Ik vrees dat het dan niet om de specificaties met 6 maanden terugwerkende kracht gaat?

Reputatie 8
Badge +9

Ik verwacht inderdaad niet dat hier voor Telfort nog verandering in komt. Na de overgang naar KPN log je in via MijnKPN en ontvang je voortaan ook een KPN factuur, waarop dus de verbruiksspecificatie te vinden is. Vanwege de privacywet (AVG) mogen we overigens niet langer dan 6 maanden jouw verbruik(sspecificatie) bewaren. Dat geldt dus ook bij KPN.

Reageer