beantwoord

Automatische melding van oud Moderator

• 5 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 1044 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Misschien handig om te verbeteren op dit forum. Bij het behalen van een bepaalde status krijgen we van een moderator een Privé Bericht. Wat mij dus zojuist opviel bij het plaatsen van het 100ste bericht kreeg ik een Privé Bericht van Stephen. Eerst dacht ik dat is echt persoonlijk, maar dus toch niet, hij is niet online en besefte dat dit automatisch gegenereerd wordt. Even goed rond gekeken, maar hij is Oud Moderator en EreLid en heeft al ruim 8 maanden geen enkel bericht geplaatst.

Misschien handig dit even na te lopen en weer iemand er voor gebruiken die wel actief is van de Moderators, snap dat dit soms wat lastig kan zijn met het grote verloop die er van tijd tot tijd is.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 16 september 2019, 11:25

Dag allen, we hebben bericht van Insided. Het issue is opgelost. De bug die ervoor zorgde dat het privébericht werd verstuurd, deed zich voor op het moment dat de optie voor het versturen van een privébericht uitgeschakeld stond en de Moderator zijn moderator-rol verloor. Het systeem herkende niet dat het moest controleren of het account nog steeds als Moderator actief is.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij maakt het niet uit van wie je een mail krijgt, toch?
Reputatie 3
Badge
Ik heb er zeker geen last van, maar vind het wel een verbeter idee voor zo lang het forum er nog is. Daarnaast weet ik niet wat voor andere automatische berichten er verzonden worden via oud Moderators.
Ik snap je punt. Wat ik ervan kan zeggen is dat de enige automatische pb is met een oud moderator. Als je een topic maakt en deze wordt als beantwoordt gemarkeerd krijg je een pb van een actieve moderator. Ook met de @MandersOnline mention krijg je een automatisch mailbericht met een actieve moderator. Mede afhankelijk van de instellingen.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @MandersOnline. Bedankt voor je bericht. Ik snap wel dat het een beetje vreemd oogt dat je een automatisch privébericht krijgt van een oud-Moderator. Wat @Galdor68 zegt klopt overigens. In de meeste gevallen krijg je een automatisch bericht van een van de actieve Moderators. Wel heb ik binnen de organisatie nagevraagd in hoeverre we hier invloed op kunnen uitoefenen. Als ik een reactie heb, dan laat ik dat weten.
Reputatie 8
Badge +9
@MandersOnline, zou jij hier nog een screenshot willen delen van het privébericht dat je hebt ontvangen van Stephen? Dan ga ik verder uitzoeken of we dit achter de schermen kunnen aanpassen.
Reputatie 3
Badge
Ik heb inderdaad een aantal nu zelfs mention mails ontvangen, die komen gewoon binnen.

Ik heb een screenshot van 2 berichten bij elkaar, de ene is nog een oude van ca 1 jaar geleden en dan een van 2 dagen geleden. Dit soort berichten ontvang ik van Stephen en is uiteraard mijn opmerking geweest van die van 2 dagen geleden.
Dat is inderdaad wel raar om te krijgen. Ik zie dat soort berichten niet dat zal zijn omdat ik badges gedoe etc uit heb staan. De mentions krijg inderdaad wel.

Bericht als die zouden meer zin hebben als van Jurgen komen de community manager.
Reputatie 8
Badge +9
Dank je wel voor het delen van het screenshot, @MandersOnline. Ik ga navragen hoe ingewikkeld het wordt om dit aan te passen aan de achterkant. Ik deel het hier als ik meer weet. 🙂

Admin: andere vraag verplaatst naar dit topic en tekst aangepast.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @MandersOnline. Even een update! Het privébericht dat je hebt ontvangen, zou je niet moeten hebben ontvangen. De instelling staat namelijk uit bij het behalen van de titel 'Gangmaker'. Er is daarom een onderzoek gestart naar de oorzaak. Als ik meer weet, dan deel ik dat uiteraard hier, maar we moeten er rekening mee houden dat het onderzoek wel een poos kan duren. Als anderen hetzelfde zien gebeuren, dan lezen we het graag.
Reputatie 8
Badge +9
Dag allen, we hebben bericht van Insided. Het issue is opgelost. De bug die ervoor zorgde dat het privébericht werd verstuurd, deed zich voor op het moment dat de optie voor het versturen van een privébericht uitgeschakeld stond en de Moderator zijn moderator-rol verloor. Het systeem herkende niet dat het moest controleren of het account nog steeds als Moderator actief is.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor de Update.
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan, @MandersOnline. Jij hartelijk dank voor de feedback! ☺

Reageer