Wij praten u graag even bij (November 2019)

• 15 november 2019
  • 11 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1

De meeste klanten met Telfort Thuis zullen vandaag dit in hun email hebben ontvangen:

Ik behoud dus mijn huidige abonnement voor de huidige prijs. Maar kan die verder worden verlengd tegen de huidige prijs, of gaan dan de KPN prijzen gelden? En hoe zit het met combivoordeel?

11 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Crike

Ik behoud dus mijn huidige abonnement voor de huidige prijs

Dat staat er niet, er staat:

voor dezelfde abonnementsprijs die u op DAT moment betaalt.

Dat is heel iets anders.

Als je nu bijvoorbeeld 45 euro betaalt en in 2020 betaal je op het moment van de overgang 47,50 euro is die laatste prijs de prijs die (voorlopig) gehandhaafd blijft.

Zie verder:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/telfort-en-kpn-gaan-samen.htm

voor alle details.

Reputatie 1

Wat ik wil weten (mocht dat niet duidelijk zijn) is of de voorwaarden en prijs waarmee mijn Telfort Internet Standaard Thuis abonnement (circa €32,50 voor 50/5) wordt "overgenomen" door KPN kunnen worden verlengd na het verloop van dat abonnement. Of dat na het aflopen van het abonnement alleen tegen de normale KPN prijzen kan worden verlengd (circa €42,50 voor 50/5).

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Crike , het mooie is dat je een contract nooit hoeft te verlengen, het loopt stilzwijgend door, maar dan met een opzegtermijn van één maand.

Als je tegen die tijd wèl gaat verlengen ben je de klos, dan wordt je klant van KPN tegen hun duurdere tarieven.

Alleen als een verlenging financieel interessanter is dan je huidige contract kun je overwegen te verlengen, anders niet.

Reputatie 1

Ah. Dat is interessant. Contracten lopen door tegen laatste voorwaarden, tenzij formeel vernieuwd? Als dat klopt, is dat een gouden tip. Bedankt.

Klopt, contracten worden altijd zoals men het zo mooi zegt, "stilzwijgend verlengt met een opzegtermijn van 1 maand"

Mooie hiervan is dat dit dagelijks gebeurt, dus zodra je wilt gaan opzeggen geld er een termijn van 1 maand, dus vandaag 16/11 opzeggen is laatste dag 15/12.

Maar er zit een adertje onder het gras, de voorwaarden kunnen van 1 kant worden aangepast, net als de prijs, je krijgt dan voordat dit in gaat de mededeling, ga je er niet mee akkoord dan mag je de diensten opzeggen, zit je nog in een contract van bepaalde tijd zonder afkoop verplichting.

Reputatie 1

De informatie over stilzwijgend verlengen is verlichtend -- bedankt @JanD en @Doornekamp33  -- maar het onderstreept dat klanten van Telfort in het duister tasten wat hun contracten betreft, en dat de pagina die daarover opheldering stelt te bieden veel ter interpretatie overlaat:

"Je kunt al jouw Telfort services en diensten gewoon blijven gebruiken." "Alleen kun je geen nieuw Telfort abonnement meer afsluiten." Betekent dat, dat achter de schermen, de oude klanten van Telfort hun oude abonnementen kunnen blijven verlengen? Dat hoewel het dan KPN Thuis op het contract zal heten, het dan alsnog de prijzen van Telfort Thuis zal handhaven als basisprijs? Of stelt KPN dat verlenging in feite een nieuw abonnement is, en dus tegen de prijs zal zijn van het vergelijkbare KPN product.

Ik heb thans Telfort Thuis Internet Standaard. Dat kost, geloof ik, officieel €31 basis vóór aftrek van combi- en overige voordelen. Het vergelijkbare 50/5 KPN abonnement kost €42,50 basis. €11,50 duurder. Een prijsverhoging van ruim 37%. De verschillen voor overige contracten zullen niet veel rooskleuriger zijn.

Daarnaast is de toekomst van combivoordeel ook nog eens nevelig.

Ik weet niet wat de beoogde hussel is in de beeldspraak, maar het lijkt erop dat het KPN marketingteam zichzelf als de husselaars ziet. Zes in plaats van 4 maanden korting op de totaalprijs van het abonnement als je een mobiel abonnement hebt, plus €5 korting als je een extra dienst afsluit.

Dus geen doorlopende korting op de basisprijs.

En oh, deze grap:

1. We zetten je abonnement over naar KPN.

Dit zal inhouden dat we administratief van de Telfort klanten database naar de KPN klanten database verhuizen en er KPN op de factuur zal staan. Wel verwarrend als we dan nog steeds de Mijn Telfort app en web pagina kunnen gebruiken.

2. Al jouw Telfort services en diensten blijven gebruiken.

De eerder genoemde Mijn Telfort app en overige Telfort diensten.

Of we voor Thuis en mobiel in 2020 nog tegen Telfort voorwaarden kunnen verlengen is onduidelijk, persoonlijk verwacht ik dat dit niet meer kan. Verlengen is feitelijk altijd al een nieuw contract tegen de op dat moment geldende voorwaarden. Juist als we niks doen, lees niet verlengen, zullen we de op dat moment geldende Telfort prijzen en voorwaarden behouden.

Wat Hussel betreft de nieuwe benaming in de plaats gekomen voor KPN Compleet 

Mobiele abonnementen houden nog wel de 5 euro korting maar verliezen bij omzetting naar Hussel de dubbele data en belminuten. De 5 euro entertainmentkorting, is blijvend als je een extra pakket afneemt, het in prijsverlaagde Pluspakket of Fox sports of andere niet KPN diensten zoals Spotify. Het pluspakket is niet meer gratis zoals met het Telfort Combivoordeel of KPN Compleet het geval is.

Welke grap? KPN veilig soms voor € 0,00

Reputatie 1

Bedankt voor de verdere opheldering.

De grap zou zijn als een Telfort klant die naar KPN wordt gefuikt bovenop de hogere prijzen ook nog eenmalige aansluitkosten zou moeten betalen.

Dat is geen grap wie nu naar KPN overstapt  is een nieuwe klant elke nieuwe klant betaalt die aansluitkosten. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Crike , dat komt omdat Telfort en KPN juridisch nog 2 verschillende bedrijven zijn en je als klant ook als zodanig behandeld wordt. Je wordt bij een overstap dus net zo behandeld als dat je naar Ziggo of T-Mobile over zou stappen.

Als je het volgend jaar automatisch laat integreren behoud je ook je bestaande  Telfort e-mailadressen en als je nu overstapt naar KPN raak je de e-mailadressen van Telfort kwijt.

Ter aanvulling die aansluit kosten worden verrekend als je al een ander KPN product hebt.

Reageer