vervangende opties na vervallen HBO

• 23 november 2016
  • 18 reacties
  • 1135 keer bekeken

Hallo Telfort, nav de mail over het wegvallen van HBO het volgende. HBO was een zender met films voor het hele gezin twv 15,-. Jullie stellen nu de keus om te kiezen voor fox sports. Volgens hun site is dit bijna alleen maar voetbal. Dat betekent dus voor een beperkt publiek. ben je geen voetballiefhebben dan heb je pech. Je kunt dan wel kiezen voor een van de andere opties, maar in verhouding is dat een schrale troost. waarom is er gekozen voor fox en voor een kleiner publiek? Ik ben geen voetballiefhebben en had dan ook graag wat meer keus gewild. bv om voor zowel het opnemenpakket als de factuurkorting te kiezen. ter waarde van 10,-. nog altijd 5 euro minder dan de fox sports keuze maar wel meer in verhouding. Het lijkt mij dat er vast meerdere zijn met deze mening.

18 reacties

ik vind fox sport een goede vervanger. op welk kanaal kan ik Fox sport vinden?
Als ik kijk naar de geboden alternatieven door het wegvallen van HBO, dan kom ik tot de conclusie dat de trouwste klanten van Telfort die vaak al jarenlang genieten van het combivoordeel er nu daadwerkelijk voor gestraft worden. Zeker die klanten die als combivoordeel hebben gekozen voor het HBO voordeel. Ik ben erg tevreden over het HBO voordeel en het levert mij maandelijks toch een voordeel op van € 15,50. En wat wordt er nu geboden als alternatief?
maandelijks een korting van € 5,00 of een gratis Fox Sports eredivisiepakket (met een maandelijkse waarde van € 7,50! 50 % minder voordeel), gratis opnemen pakket (met een maandelijkse waarde van maar liefst € 5,00 of 66,67 % minder voordeel) of dubbel zoveel Mbs's en belminuten op het mobiele abonnement (0 % voordeel). Het komt er dus op neer dat de trouwste abonnees die de meeste diensten van Telfort afnemen nu al veel te lang geprofiteerd hebben en dat daar nu eindelijk een halt aan kan worden toegeroepen!!

- Ik heb geen behoefte aan een maandelijkse korting van € 5,00.
- Ik ben totaal niet geinteresseerd in voetballen, niet Nederlands of enig ander land of welke divisie dan ook.
- Ik heb het opnemen pakket al reeds in mijn abonnement zitten, maar gebruik het zelden tot nooit.
- Ik heb nog nooit mijn maandelijkse bel en mobiel internetbundel opgemaakt.

- Ik ben wel geinteresseerd in HBO en in films en exclusieve tv-series bekijken.

Dank aan de marketing afdeling van Telfort die waarschijnlijk het alternatief hebben moeten bedenken om te voorkomen dat het vervallen van HBO tot een bovenmatig verlies aan inkomsten zou kunnen leiden door niet een op zijn minst gelijkwaardig alternatief aan te bieden. En dat alternatief is er wel degelijk. Als ik kijk naar de andere zenderpakketten, dan had op zijn minst het Fox Sports totaalpakket als alternatief geboden kunnen worden (met een maandelijkse waarde van € 15,00) en voor de niet-sportliefhebbers het Film1 pakket (met een maandelijkse waarde van € 15,50!!!!). Maar helaas, het combivoordeel van HBO schijnt dus vele malen goedkoper te zijn aan de inkoopkant voor Telfort en dus meer lucratief dan de korting op de prijs van Film1 wat voor de abonnee hetzelfde oplevert, maar voor Telfort dus veel te duur zal gaan worden. Dus je kunt ook nagaan dat abonnees die geen gebruik (kunnnen) maken van het HBO combivoordeel, daar dus ook de winst niet meer gemaakt kan worden die Telfort tot nu toe heeft gemaakt met de € 15,50 die maandelijks bij deze abonnees in rekening gebracht kon worden.

Ik zit nu vol spanning de afloop van mijn huidige contractperiode van zowel mijn totaalpakket als mijn twee mobiele telefoonnummers af te wachten zodat ik, na vele jaren van trouw abonnee zijn bij Telfort en de voorganger Tiscali, afscheid ga nemen en mijn totaalpakket en mijn twee mobiele telefoonnummers elders ga onderbrengen.Helaas duurt dit nog wel een tijdje, maar ik hoop dat er nog mensen bij Telfort werken die wel de trouwe klanten weten te waarderen en hun signalen serieus nemen.

Van RuudM:
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande. Ook ik ben al heel lang Telfort klant (al sinds Tiscali) met Internet, later met Internet en vervolgens met Alles-in-1. Tevens ben ik al meer dan 10 jaar mobiele klant van Telfort. Ik vind het huidige aanbod van Telfort teleurstellend. Telfort beseft niet voldoende dat ze, zonder deugdelijk alternatief aan te bieden, vele klanten gaan verliezen. Ik zie een duidelijke parallel met de politiek; de gewone burger (klant) is het beu om genegeerd te worden. Het zou me dan ook niet verbazen als er nog een stortvloed van commentaar komt van Telfortklanten.
Wat we niet moeten vergeten is dat met HBO OnDemand klanten van Telfort eigenlijk geprikkeld worden om hopelijk een betaalde invulling van HBO te kiezen. Telfort zal daar wel een bepaalde commissie voor opstrijken, HBO hoopte op voldoende groei van betalende klanten. Telfort/KPN zal wellicht niet veel hebben betaald voor HBO OD, vandaar dat ze niet snel een duurder en volwaardig alternatief als Fox Sport Totaal of Telfort Plus Pakket zullen aanbieden. Dat gaat ze gewoon teveel geld kosten.
Voor mij geldt dat ik sterk overweeg om zowel Alles-in-1 als mobiel bij een andere provider onder te brengen, ook al zou ik daar meer geld mee kwijt zijn. Het gaat mij namelijk ook om het afgeven van een duidelijk signaal. Maar ik zal nog afwachten tot 31 december a.s., hopende dat Telfort alsnog een betere aanbieding doet. Anders is de kans zeer groot dat ze in 2017 twee abonnementen kwijt zijn. En als veel mensen dat doen, zullen ze nog wel eens achter de oren krabben.
Succes allemaal.
Het antwoord op mijn eerdere vraag "Kan ik, nu Telfort eenzijdig de aanbieding aanpast, boetevrij het 2-jarig contract beëindigen?" heb ik inmiddels zelf gevonden in de voorwaarden die gelden voor het Combivoordeel:
De actie loopt voor onbepaalde tijd. Telfort behoudt het recht de actie te beëindigen en zal hier tijdig over berichten.
Het kiezen voor of de Korting of de Verdubbelaar is op dit moment het meest zinvol. De Verdubbelaar omdat zeker voor gezinnen hier elk lid iets aan heeft en je kan dan een bundel met minder data/belminuten kiezen en toch het zelfde krijgen.
Ik ben ook van mening dat het voor de Combiklanten die voor HBO kozen niet echt een vervanger is maar wees eerlijk de enige reden dat bijna elke Combiklant had was HBO, er zullen niet veel zijn geweest die voor de korting of de verdubbelaar kozen en dan een los HBO abonnement afnamen.
Reputatie 1
Film is voor iedereen.

Met alle verschillende genres heb je eigenlijk altijd voor een ieder wat wils.

Voetbal is voetbal.

En dat is dat.

Als je stelt dat dit zorgvuldig is afgewogen doet dat je geloofwaardigheid eigenlijk geen goed.

Zorgvuldig vanuit puur financieel oogpunt, ongetwijfeld.

En dan nog betwijfel ik of het wel zo verstandig is, of dit nog nieuwe klanten oftewel geld aantrekt of vooral afstoot.

En nu draait dus vooral de klant op voor de kosten van dit euvel, de klant die zijn voordeel van zo'n 15,- mooi aan zich voorbij ziet gaan
Als ik kijk naar de geboden alternatieven door het wegvallen van HBO, dan kom ik tot de conclusie dat de trouwste klanten van Telfort die vaak al jarenlang genieten van het combivoordeel er nu daadwerkelijk voor gestraft worden. Zeker die klanten die als combivoordeel hebben gekozen voor het HBO voordeel. Ik ben erg tevreden over het HBO voordeel en het levert mij maandelijks toch een voordeel op van € 15,50. En wat wordt er nu geboden als alternatief?
maandelijks een korting van € 5,00 of een gratis Fox Sports eredivisiepakket (met een maandelijkse waarde van € 7,50! 50 % minder voordeel), gratis opnemen pakket (met een maandelijkse waarde van maar liefst € 5,00 of 66,67 % minder voordeel) of dubbel zoveel Mbs's en belminuten op het mobiele abonnement (0 % voordeel). Het komt er dus op neer dat de trouwste abonnees die de meeste diensten van Telfort afnemen nu al veel te lang geprofiteerd hebben en dat daar nu eindelijk een halt aan kan worden toegeroepen!!

- Ik heb geen behoefte aan een maandelijkse korting van € 5,00.
- Ik ben totaal niet geinteresseerd in voetballen, niet Nederlands of enig ander land of welke divisie dan ook.
- Ik heb het opnemen pakket al reeds in mijn abonnement zitten, maar gebruik het zelden tot nooit.
- Ik heb nog nooit mijn maandelijkse bel en mobiel internetbundel opgemaakt.

- Ik ben wel geinteresseerd in HBO en in films en exclusieve tv-series bekijken.

Dank aan de marketing afdeling van Telfort die waarschijnlijk het alternatief hebben moeten bedenken om te voorkomen dat het vervallen van HBO tot een bovenmatig verlies aan inkomsten zou kunnen leiden door niet een op zijn minst gelijkwaardig alternatief aan te bieden. En dat alternatief is er wel degelijk. Als ik kijk naar de andere zenderpakketten, dan had op zijn minst het Fox Sports totaalpakket als alternatief geboden kunnen worden (met een maandelijkse waarde van € 15,00) en voor de niet-sportliefhebbers het Film1 pakket (met een maandelijkse waarde van € 15,50!!!!). Maar helaas, het combivoordeel van HBO schijnt dus vele malen goedkoper te zijn aan de inkoopkant voor Telfort en dus meer lucratief dan de korting op de prijs van Film1 wat voor de abonnee hetzelfde oplevert, maar voor Telfort dus veel te duur zal gaan worden. Dus je kunt ook nagaan dat abonnees die geen gebruik (kunnnen) maken van het HBO combivoordeel, daar dus ook de winst niet meer gemaakt kan worden die Telfort tot nu toe heeft gemaakt met de € 15,50 die maandelijks bij deze abonnees in rekening gebracht kon worden.

Ik zit nu vol spanning de afloop van mijn huidige contractperiode van zowel mijn totaalpakket als mijn twee mobiele telefoonnummers af te wachten zodat ik, na vele jaren van trouw abonnee zijn bij Telfort en de voorganger Tiscali, afscheid ga nemen en mijn totaalpakket en mijn twee mobiele telefoonnummers elders ga onderbrengen.Helaas duurt dit nog wel een tijdje, maar ik hoop dat er nog mensen bij Telfort werken die wel de trouwe klanten weten te waarderen en hun signalen serieus nemen.
Michael schrijft: "Soms moeten er knopen worden doorgehakt waardoor we sommige gebruikers teleurstellen. Anderzijds zou dit ook gelden als we zouden kiezen voor een pakket als Film1 of Videoland: voetballiefhebbers zouden dan liever willen dat we Fox Sports Eredivisie zouden gaan aanbieden".
Ik vind dit geen steekhoudend argument; onze keus voor Telfort als mobiele provider is gemaakt omdat als combivoordeel daarbij het HBO pakket werd aangeboden. Was deze deal er niet geweest dan zou de keus waarschijnlijk op een andere mobiele provider zijn gevallen.
Kan ik, nu Telfort eenzijdig de aanbieding aanpast, boetevrij het 2-jarig contract beëindigen?
Reputatie 1
Inderdaad. Ik zie de vergelijking ook helemaal niet. Ik denk dat de doelgroep redelijk klein is. Over het algemeen genomen kijken alleen de die hard sport fans naar Fox sport en de rest van het gezin niet. Is de doelgroep van Telfort de sportfanaat geworden? Telfort, wees "sportief" naar je vaste klant en bied teven een fatsoenlijk alternatief zoals Film 1.
Reputatie 1
Het argument met betrekking tot voetballiefhebbers die dan teleurgesteld zouden kunnen raken vind ik niet al te sterk.

Film is veel meer universeel gewaardeerd en veel meer in lijn met hoe het voorheen was.

Kijk de huidige reacties er maar op na.

Was er voor een Film1 gekozen had je echt niet nu deze 'voetballiefhebbers' die massaal hun beklacht deden.

Er is nu geen sprake van slechts 'sommige' klanten die zich benadeeld voelen.

Her en der stapelen aardig wat verhalen zoals de mijne zich op over lieden die net als ik soms zelfs tot voor zeer kort met het film en serie aanbod van HBO als hoofdaanleiding in zee gingen en zich nu met sport, om precies te zijn voetbal als alternatief aardig bekocht voelen.
Reputatie 8
Badge +2
Het is voor ons een echte domper dat HBO ermee stopt per 1 januari. We hebben daarom enorm moeten puzzelen om tot een gepast alternatief te komen.

Als je CombiVoordeel bij ons afneemt en je hebt nu gekozen voor HBO als voordeelkeuze, dan kun je per 1 januari kiezen voor Fox Sports Eredivisie. Ook wij snappen dat dit een ander publiek aanspreekt. Maar voor ons is dit echter een weloverwogen beslissing. Soms moeten er knopen worden doorgehakt waardoor we sommige gebruikers teleurstellen. Anderzijds zou dit ook gelden als we zouden kiezen voor een pakket als Film1 of Videoland: voetballiefhebbers zouden dan liever willen dat we Fox Sports Eredivisie zouden gaan aanbieden als alternatief. Kortom: je kunt in een dergelijke situatie nooit iedereen tevreden stellen.

Mocht je HBO afnemen en dit niet als CombiVoordeel voordeelkeuze gebruiken, dan zijn er wel andere alternatieven: je kunt in dit geval kiezen voor het Pluspakket, Film1 of Videoland.

Ik hoop dat het verhaal nu enigszins duidelijk is geworden. Schroom niet om te reageren. Ik beantwoord alle vragen met plezier.
Reputatie 1
Tevens ontvang ik graag spoedig een serieuze reactie.
Reputatie 1
Geachte Telfort,

Zoals velen voor mij. Fox sport is voor mij als klant niet interresant. Heb als prehistorische klant al opnemen gratis. Overweeg aub een extra alternatief voor HBO, denk aan uitgebreid zenderpakket of Film 1. Het zou zeker een motivatie zijn om klant te blijven of niet.
Vervanging van HBO door voetbal is voor mij geen gelijkwaardige vervanging.
De 5 euro korting is ook niet overeenkomstig met de "waarde" van HBO.
Ik hoop dat Telfort met beter "film/serie" alternatief komt, want daar had ik voor gekozen.
Film1 of straks Amazon?
daar kunnen ze ook niets aan doen, maar een vervanging voor een breed publiek ipv alleen voetballiefhebbers was wel netjes geweest. hbo heeft ten slotte ook films voor volwassenen en kinderen.
Reputatie 8
Badge +18
Vraag me wel af of Telfort er iets aan kan doen dat HBO stopt met doorgifte in Nederland
Reputatie 8
Badge +10
...nog altijd 5 euro minder dan de fox sports keuze maar wel meer in verhouding.
Het combivoordeel betreft alleen Fox Sports eredivisie t.w.v. € 7,50.
Het complete pakket inclusief Fox Sports International kost € 15,-...
Reputatie 1
Daarnaast gaat het niet alleen om het alles in een pakket, ook mijn mobiele telefonie gaat dan in de ruil.

Heb op het werk ook al veel collega's gehoord dat zij van het zelde voornemen zijn. Dan te weten dat er 1600 medewerkers zijn, kun je op de klompen aanvoelen dat er veel afzeggingen komen.
Reputatie 1
Ook ik ben geen voetballiefhebber, vind de keuze echt bagger. Dit is nu een reden om al mijn abonnementen op te zeggen. Kom met een alternatief!!!!!!

Reageer