beantwoord

Veel beloven weinig geven doet de klant van Telfort in vreugde leven.

• 11 juni 2016
  • 28 reacties
  • 1610 keer bekeken

Badge
Telfort? Nou volgens mij is tellen niet hun fort, sterker nog, ze hebben het liefst helpdeskwerknemers met een IQ lager dan 5 en als je er 2 punten boven komt, dan zit je gelijk in de directie. Ben ik boos? Nee ik ben niet boos, ik ben razend, ik ben het gespogen zat met deze shit firma.

Wij hebben onze "vaste" telefoon opgezegd en daarvoor in de plaats een mobiel abonnement genomen. Wij hadden bij Telfort al Internet en Televisie met de vaste telefoon en ik had een mobiel abonnement. Dus wij namen i.p.v. de vaste telefoon dat mobiele abonnement er bij.

Nu dat leverde geen enkel probleem op en binnen een week was alles zoals we het hebben wilden. Geen probleem zult u denken, nou daar heeft Telfort toch een heel andere kijk op.

Want als "goede" klant krijg je bij het afsluiten van een mobiel abonnement, zolang je ook een internet en interactieve tv abonnement hebt, de dubbele hoeveelheid belminuten, sms-jes en Mb's internet op je telefoon. Je moet dan alleen een sms sturen met de tekst "combivoordeel aan" en dan zou het geregeld moeten zijn.

Nou dat liep dus even anders, je wilt niet weten, welke smoesjes en uitvluchten ik wel niet te horen kreeg. Het adres zou niet kloppen, het betrof een pre paid abonnement, het e-mail adres was niet hetzelfde als van de andere mobiele telefoon, de termijn voor combivoordeel kon pas ingaan op de eerstvolgende factuurdatum en zo kan ik er nog wel een tig aantal oplepelen en ik heb ze allemaal te horen gekregen.

En elke keer was ik nu aan het goede adres, want hij/zij ging het nu allemaal regelen en morgen was alles zoals het behoorde te zijn. Mañana, mañana, het lijkt wel of ik op Ibiza zit.

Gistermorgen barstte de bom en ben ik helemaal uit mijn dak gegaan. Want ook nu weer werd er een smoesje opgehangen en het zou morgen allemaal goed komen. Ja, dat zou ik ook zeggen, wetende, dat het weekend de helpdesk gesloten is en er pas maandag weer mensen beschikbaar zijn, om voor te lezen uit het mooie grote sprookjesboek van Telfort. Het is nu zaterdag morgen en wat denk je?? Nee hoor het is nog steeds hetzelfde.
Kwaitatief Uterst Teleurstellend!!!

Oh ja, zou ik bijna nog vergeten, je moet elke keer dat je met de helpdesk belt, je identiteit bevestigen. Ze vragen dan je postcode, geboorte datum huisnummer en telefoonnummer. Als mijn famke belt, dan willen ze eerst van mij aan de telefoon horen, dat ik geen bezwaar heb, dat zij de zaken afhandelt. Daar werden we wat flauw van en toen mochten we een vier tot zeven cijferige code opgeven, dan wist de helpdesk dat het goed zat.

Nou dat is dus ook een wassen neus. Geef ik vanmorgen mijn code, vroegen ze weer om mijn postcode, huisnummer en geboortedatum. Ja dat van het IQ, dat blijkt toch te kloppen.

Mag jij raden, wie straks zijn contracten en abonnementen niet gaat verlengen met die fijne firma Telfort.
icon

Beste antwoord door Stephen 6 september 2016, 16:39

Hallo Rutgers, ik heb het voor je uitgezocht en het klopt inderdaad wat je zei. De aansluitkosten dien je nog te ontvangen van ons. Ik heb deze zojuist voor je gecrediteerd. Excuses voor het ervaren ongemak.
En ja, ik heb een erg prettige vakantie gehad. 😃
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Badge
Ik vergat nog te melden, het antwoord van een helpdeskmedewerkster.
Zij zei: "Meneer u moet zich niet kwaad maken, het is een gratis service en dan is het onredelijk om u zo op te winden".
Deze medewerkster moeten ze de oorkonde "De aller stomste medewerker" uitreiken.
Het is werkelijk ongelooflijk hoe stompzinnig de antwoorden zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rutgers, bedankt voor het plaatsen van het verhaal. Als ik het zo lees begrijp ik dat je nog geen gebruik kunt maken van CombiVoordeel. Ik wil graag voor je uitzoeken hoe dit zit. Zou ik van jou je naw-gegevens en 06-nummer mogen ontvangen in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag. Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rutgers, bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het een en ander uitgezocht en kan je het volgende melden. Ik zie dat je je nummer succesvol hebt aangemeld. Jouw aanmelding is nu in behandeling en het voordeel zal naar alle verwachting op 11 juli 2017 ingaan. Op 10 juni heb je de aanmelding gedaan en normaal duurt het een dag voordat de aanmelding succesvol is verwerkt. Op 11 juni is ook jouw factuurdatum en omdat dit zo kort achter elkaar is zal jouw voordeel dan volgende maand in werking treden. Aangezien je er pas volgende week gebruik van kan maken dan wil ik je graag aanbieden om jouw belminuten voor deze maand te vergoeden. Op deze manier kun je dan toch nog van het voordeel gebruik maken. Laat je mij weten hoe jij hierover denkt?
Badge
Uit jouw antwoord blijkt, dat het bij Telfort een complete administratieve chaos is.
Mijn eerste aanmelding voor het combivoordeel was op 19 mei 2017
Daar hebben we de bewijzen van, wij hebben de sms berichten bewaard.
Die aanmelding is ook bevestigd door Telfort.
Wij hebben ook een factuur gekregen op 19 mei 2016. Het bedrag op die factuur was € 12,53 en op 25 mei is die automatisch afgeschreven, maar die factuur is niet meer te zien op "mijn Telfort".
Dat Telfort er een zooitje van heeft gemaakt, dat is niet ons te verwijten.
Hoe sympathiek het voorstel ook is, het doet geen recht aan de ellende die wij hebben ondervonden en dus wijs ik het voorstel onder dankzegging van de hand. Bij het afsluiten van het contract op 11 mei 2016 zijn er aan ons toezeggingen gedaan en die toezeggingen zal Telfort gestand moeten doen. We willen geen gunst, we willen dat wat ons bij het afsluiten van het contract is toegezegd.

Voor mij is geldend de datum waarop hier per koerier de simkaart werd afgeleverd en wij het bedrag van € 0,01 hebben moeten pinnen.
Al de andere begindata van contracten, is veroorzaakt door Telfort en dus ook het probleem van Telfort.

Opvallend was wel, dat bij de eerste versie van het contract er een contracttermijn van 26 maanden werd aangehouden, terwijl wij vierentwintig maanden waren overeengekomen. Door dit gedonderjaag, is het effectief ook al 25 maanden.

Bedankt voor de genomen moeite.

m.vr.gr.

J.Rutgers
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rutgers, bedankt voor jouw reactie. Het klopt dat je eerder voor CombiVoordeel hebt aangemeld maar helaas kon deze aanmelding niet worden voltooid omdat de startdatum van jouw abonnement staat ingesteld op 7 juni 2016. CombiVoordeel kan dus ook pas in werking treden wanneer je abonnement is gestart. Ik zie dat je aanmelding voor CombiVoordeel in behandeling is en ik verwacht dat deze volgende maand in werking treedt. Bij deze wil ik je dan ook nogmaals vragen om mijn voorstel te overwegen, namelijk het vergoeden van jouw belminuten van deze maand.
Je geeft aan dat er toezeggingen zijn gedaan op 11 mei. Kun jij mij aangeven welke toezeggingen dit zijn en door wie? Heb je deze ook zwart op wit? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Het is voor mij nu een principezaak.
Het gaat niet aan om nu te komen met dat kan niet, daar kom je niet mee weg.
Het personeel van Telfort heeft fouten gemaakt, zij moeten dan ook zorgen, dat die fouten worden hersteld en dan zijn lapmiddelen niet wat nodig is, het systeem blijkt niet te deugen, want fouten kunnen niet worden hersteld.
Fouten maken is menselijk, daar geen misverstand over, maar je daarna verschuilen achter "het systeem", dat is stompzinnig.
Er is met mij een overeenkomst gesloten en ik heb aan alle voorwaarden en verplichtingen voldaan, tot het pinnen van één eurocent aan toe.
Nu vraag ik aan Telfort hetzelfde te doen, voldoe aan de voorwaarden en verplichtingen, zoals overeengekomen op 11 mei.
Dat contract, daar heb ik een afschrift van en van een contract met ingangsdatum op 7 juni 2016, daar weet ik niets van, dat is bij elkaar gefröbeld door de afdeling, die niet in staat is geweest de gemaakte fouten te herstellen.
De problemen, die daaruit voortvloeien, zijn de problemen van Telfort en die ga ik niet oplossen.

Ik weiger uit principe om mee te gaan in de door jou voorgestelde "oplossing", want dan heb ik plots een contract van 25 maanden en daar trap ik niet in.

Toch bedankt voor jouw aanbod, de poging wordt gewaardeerd, maar uit principe niet geaccepteerd.

Groet

J. Rutgers
Reputatie 8
Badge +16
Hallo J Rutgers, in het systeem zie ik dat je een contract hebt van 24 maanden en geen 26 of 25 maanden. Zou je een screenshot kunnen maken van het contract en de toezeggingen die zijn gedaan en deze plaatsen in dit topic. Je mag deze ook naar mij mailen indien je dit op prijs stelt. Ik zal je dan het e-mailadres kenbaar maken via een privébericht. Ik wil mijn uiterste best doen om alles voor jou naar tevredenheid op te lossen.
Badge
Beste Stephen,

Je inzet is bewonderingswaardig, maar het is denk ik beter, dat jij even pas op de plaats maakt.
Een collega van je, van de winkel in Leeuwarden is ook met de zaak bezig en ik wil even afwachten, met welk resultaat hij gaat komen.
Zodra hij "klaar" is, wil ik graag met je verder bakkeleien over het contract, want dat is nog een feest op zich verwacht ik.
Ik wil best graag weten, hoe Telfort denkt mij te houden aan een contract, dat effectief niet bestaat.
Maar dat zal meer een theoretische discussie worden denk ik.

Ik kom er op terug.

m.vr.gr.
J. Rutgers
Reputatie 8
Badge +16
Beste J Rutgers, wat fijn dat een collega al bezig voor je is. Ik verneem graag de uitkomst en zodra ik iets voor je kan betekenen dan kun je mij gerust benaderen.
Badge
Het is nu 11 juli 2016 en nog is het niet geregeld.
We worden gebeld door een mevrouw en haar response op de mededeling, dat het nog steeds niet is geregeld was : "Ja maar het is een gratis dienst". M.a.w. "Je moet niet zeuren, je krijgt het gratis"
Nou dat kan zijn, maar het was wel onderdeel van de offerte en als je iets aanbiedt, dan moet je bij acceptatie ook leveren en dan niet met zulke stompzinnige reacties komen, want dan word ik ontzettend humeurig van.
Maar al die smoesjes en domme opmerkingen hebben nog niet geleid tot het oplossen van deze ontzettende puinzooi.
Ook deze mevrouw gaat weer haar uiterste best doen, maar het resultaat zal er niet anders van worden, we zijn domweg voor gelogen en besodemieterd. Toch misschien maar eens met Tros Radar bellen, misschien dat dat helpt om anderen niet in de gladde praatjes te laten trappen.
Badge
Intussen werd bekend, dat het combivoordeel wel was ingeschakeld, maar dat men vergeten was, ons daar van bericht te sturen.
Geen excuus, nee dat was niet nodig, het is een gratis dienst, dus mag je de handjes dichtknijpen, dat je het überhaupt krijgt.
Ja dat heet service gericht, nou ik moet er een grote poep op laten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rutgers, ik heb het een en ander nagekeken en ik zie in het systeem. Op 15 juni 2016 om 06.34 is er een sms naar jouw nummer verzonden waarin wordt aangegeven dat CombiVoordeel succesvol is aangemeld. Ik hoop dat je hier veel plezier aan beleeft. Kan ik nog iets anders voor jou betekenen? Zo ja, dan verneem ik dit graag van je.
Badge
Ik heb geen trek meer om alle sms-jes hier te gaan reproduceren maar geloof me, het zijn er vele.
Het zijn er ook vele met gelijk luidende teksten, een gewoon mens zou er gestoord van worden.
Na alle perikelen, zou een simpel telefoontje aan ons, wellicht de voorkeur hebben genoten, maar ik heb er wel begrip voor, dat jullie service niet zo ver kan gaan, het kost al zoveel aan tijd, dat gezeur en gezever van die oude mensen, die er niks van begrijpen.
Het zou eigenlijk bij wet verboden moeten zijn, dat mensen ouder dan 65, een mobiele telefoon in handen kunnen krijgen, die meer kan dan alleen bellen.
In ieder geval bedankt voor jouw inspanningen, wij hadden de indruk, dat je oprecht je best hebt gedaan.

Het zou eigenlijk bij wet verboden moeten zijn, dat mensen ouder dan 65, een mobiele telefoon in handen kunnen krijgen, die meer kan dan alleen bellen.

Mee oneens. Deze mensen zouden dan namelijk ook geen Pokémon Go meer kunnen spelen, iets wat meerdere 65+ sers met veel plezier doen heb ik begrepen. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rutgers, bedankt voor het waarderen van mijn inspanningen. :D
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan kun je mij gerust benaderen via een privébericht. Ik zet me dan graag weer voor je in.

@Nisan,

Hahaha dat wist ik niet.
Badge
Beste Rutgers, bedankt voor het waarderen van mijn inspanningen. :D
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan kun je mij gerust benaderen via een privébericht. Ik zet me dan graag weer voor je in.

Nou wat dacht je van deze?
Bij aanvaarding van het abonnement, hebben wij een bedrag betaald, daarvan is een deel teruggestort, maar het grootste deel (€ 10,=) zou worden teruggestort na ontvangst van de eerste factuur. Toen deze handeling achterwege bleef en wij daarover door ons werd gereclameerd, was het antwoord: "Nee, dat gebeurt pas met de derde factuur".
Mag ik dit toch een wat wonderlijke manier van handelen vinden?
Ik wil niet gelijk beginnen met "oplichting" en meer fraaie termen, maar Telfort begint er nu toch wel akelig dicht in de buurt te komen.
Eerst ten onrechte automatisch afschrijven en dan de termijn van terugbetalen steeds weer oprekken.
Maar intussen hebben wij het bedrag nog steeds niet terug.
Badge
Zou Stephen niet meer bij Telfort werken?
18 dagen geleden al gemeld, dat de nasleep van de gigantische administratieve puinzooi bij Telfort, nog steeds niet is afgewikkeld, maar geen reactie, dat is toch op zijn minst vreemd te noemen.
Maar het past m.i. wel binnen de bedrijfsfilosofie van Telfort, "rekken, pappen, nathouden en er bij blijven".
Helaas het is voor mij een principe zaak, die tien euro, die komen terug op mijn bankrekening.
Reputatie 8
Badge +16
Jij gaat zeker nooit op vakantie, het zou zomaar kunnen zijn dat Stephen van een welverdiende vakantie aan het genieten is. Overigens is het wel makkelijk om op Zaterdagavond te reageren maar je zal denk ik tot Maandag moeten wachten voor je antwoord krijgt. Dat voor het geval je morgen weer een reactie plaatst over traag reageren......
Badge
Jij gaat zeker nooit op vakantie, het zou zomaar kunnen zijn dat Stephen van een welverdiende vakantie aan het genieten is. Overigens is het wel makkelijk om op Zaterdagavond te reageren maar je zal denk ik tot Maandag moeten wachten voor je antwoord krijgt. Dat voor het geval je morgen weer een reactie plaatst over traag reageren......

Jij vindt dus na 18 dagen geen reactie, dat ik wat ongeduldig ben?
Krijg je daarvoor betaald van Telfort?
Reputatie 8
Badge +16
Al je mijn onderschrift leest moet dat genoeg zeggen lijkt mij.....? Inhoudelijk: Facturen worden rond de 15e van de maand gemaakt, creditnota's zijn vaak pas aan het eind van de maand. Het kan dus zo maar zijn dat je "gewoon" in de molen zit. En ja, het facturatieproces zou best wat makkelijker en sneller kunnen gaan, het verdient absoluut geen prijs voor klantvriendelijkheid en korting acties zijn vaak ondoorzichtig qua voorwaarde en (terug)betaal termijnen. Overigens, wil je snel antwoord op het forum, post dan niet op Vrijdagmiddag t/m Dinsdagmorgen, simpel omdat het vaak voor komt dat mensen op Vrijdagmiddag of Maandag vrij zijn en de Maandag gebruikt wordt om de bulk van het weekend weg te werken. Krijg je in het weekend wel een reactie dan heb je geluk, maar de reactie zal vaak niet meer zijn dan het noteren van een terugbelafspraak voor je.
Badge
Al je mijn onderschrift leest moet dat genoeg zeggen lijkt mij.....? Inhoudelijk: Facturen worden rond de 15e van de maand gemaakt, creditnota's zijn vaak pas aan het eind van de maand. Het kan dus zo maar zijn dat je "gewoon" in de molen zit. En ja, het facturatieproces zou best wat makkelijker en sneller kunnen gaan, het verdient absoluut geen prijs voor klantvriendelijkheid en korting acties zijn vaak ondoorzichtig qua voorwaarde en (terug)betaal termijnen. Overigens, wil je snel antwoord op het forum, post dan niet op Vrijdagmiddag t/m Dinsdagmorgen, simpel omdat het vaak voor komt dat mensen op Vrijdagmiddag of Maandag vrij zijn en de Maandag gebruikt wordt om de bulk van het weekend weg te werken. Krijg je in het weekend wel een reactie dan heb je geluk, maar de reactie zal vaak niet meer zijn dan het noteren van een terugbelafspraak voor je.

Als je dit topic eerst had gelezen en daarna pas had gereageerd, dan had je kunnen weten, dat het hele verhaal, door jou opgeschreven, slaat als een tang op een varken. Dit akkefietje speelt al een maand of wat. Het zou toch een heleboel moeite en ergernis uitsparen, als mensen maar niet zo maar wat blaten, zonder op de hoogte te zijn van wat er speelt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rutgers, zoals Tuut-Tuut heeft aangeven was ik op vakantie. :D
Dit topic stond op mijn naam en vandaar dat het zolang duurde voordat ik een reactie hebt geplaatst. Wil je in het vervolg een nieuw topic aanmaken zodat je sneller geholpen kan worden?

Wat betreft de aansluitkosten, ik heb je facturen bekeken en zie dat er nooit aansluitkosten bij jou in rekening zijn gebracht. Het kan zijn dat ik het verkeerd zie. In dat geval wil ik je dan vriendelijk verzoeken om mij een screenshot te sturen waarin staat aangegeven dat je aansluitkosten hebt betaald.
Badge
Ieder mens heeft recht op vakantie, dus jij ook.
Ik hoop dat het een prettige vakantie was.
De perikelen over het terugstorten van het ten onrechte door Telfort van onze rekening gehaalde geld, zal ik even bij elkaar zoeken.
Badge
Het gaat om de factuur van 19-05-2016
Nr. 7622870
Van onze rekening afgeboekt op 25-5-2016

Het zou via de daaropvolgende facturen worden verrekend, we mochten het vooral niet storneren, want dan kwam de zaak in de war.
Dat hebben we niet gedaan en opeens was de factuur verdwenen uit het overzicht. Bij hoog en bij laag werd ons bezworen, dat het goed zou komen, nou daar heb ik zo mijn twijfels over.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rutgers, bedankt voor de informatie. Ik ga het voor je uitzoeken en kom er morgen dinsdag 6 september op terug.