Telfort CombiVoordeel niet voordelig

• 7 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 312 keer bekeken

Hallo Telfort,

Ik heb een aantal jaren een telfort mobiel abonnemt.
Verleden jaar is de glasvezelkabel gerealiseerd in ons drop. Op dat moment kwam er een aanbieding van Telfort in de bus met een aanbieding over te stappen naar telfort compleet , ik was tenslotte al klant.

Zij boden 5€ korting , dubbele data en een tegemoetkoming van 150€. Nieuwe klanten moesten 1600€ betalen voor hun aansluiting. (KPNnetwerken) Dit gold ook voor KPN klanten.

Tot op heden heb ik nog helemaal niets gehoord van Telfort of KPN! Alleen dat ik een nieuw mobiel abonnement moet afsluiten om voor de korting in aanmerking te komen.
Ik heb een lopend contract contract bij Telfort van 12,50 p/m en zou dan naar 15€ gaan.
Diit is echt geen korting maar een prijs verhoging!
Ik ben door deze gang van zaken erg teleurgesteld! En begin al spijt te krijgen dat ik ben weggegaan bij Ziggo.

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

15 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @AndreLorenzo, welkom hier.

Ik lees dat je graag wilt weten hoe het hoe het zit met de korting als je gaat verlengen. Want je hebt het over een glasvezelverbinding. Ik zocht deze op, maar ik kan deze niet vinden. Dan vermoed ik dat je een KPN Thuis abonnement hebt, klopt dat?

Een mobiel abonnement heb je bij ons. Omdat je KPN thuis hebt, krijg je daar de voordelen. Je krijgt dus geen 5 euro korting op je mobiele abonnement. Zie daarvoor deze pagina.

Als je dan jouw mobiele abonnement wilt verlengen wil ik je aanraden om dat bij KPN te doen. Dan krijg je daar de voordelen, zie daarvoor deze pagina of ga even langs de KPN winkel.
Bart.... Probeer het te begrijpen!!!

Ik heb een al een aantal jaren een Telfort mobiel abonnement!!
Aanbieding van Telfort in 2018;. Kies voor Telfort compleet!! U krijgt 5€ korting dubbele data en een vergoeding van 150€ omdat ik 1600€ moet betalen om überhaupt over te kunnen stappen. Door deze aanbieding heb ik de overstap gemaakt!!!!!
Aansluiting is gerealiseerd op 12 september 2019!!!! Telfort verwees mij naar KPN!!?
Ik heb helemaal niets te maken met deze transitie!!!
Zijn de beloftes bij jullie dan allemaal leugens??
Deze dubbelpost lost het probleem niet op.

Het probleem zit in de oplever datum dit omdat er vanaf 1 mei 2019 geen nieuwe Telfort producten meer bestelbaar zijn.

Je hebt meteen bij de eerste mogelijkheid in 2018 bij Telfort een glasvezel abonnement besteld ruim voor de uiteindelijke oplevering?
Als je van deze bestelling een bevestiging hebt ontvangen via post of email dan heb je wat mij betreft gelijk en moet er gewoon tegen de Telfort voorwaarden worden geleverd.
Dankje Galdor!!

Dit klopt ook. Ik ben ingegaan op de aanbieding van Telfort. De glasvezel werd toen uitgerold maar het duurde een tijdje voordat deze operationeel was.
Verwacht je nog actie van mijn kant??
Vriendelijke groet.
Ik vermoed dat @Bart - Telfort de situatie nog eens goed moet bekijken.
Heb je van de in 2018 gedane bestelling een bevesting mogelijk al een klantnummer
Vul dat in bij extra info op je profiel mogelijk kan Bart de lopende bestelling zo vinden vul daar ook je postcode en huisnummer in voor het gemak.

Het lijkt er op dat je een KPN glasvezel abonnement hebt gekregen niet een Telfort glasvezel abonnement.

Met het nu nieuwe KPN Hussel aanbod is er geen verdubbeling meer alleen de €5,00 korting.

Los van hoe het loopt met het glasvezel abonnement zou ik nog even niks veranderen aan je Telfort Mobiel abonnement.
Hallo Bart,

In onze gemeente was "Westerveld op glas" in 2018 bezig om zoveel mogelijk mensen te intresseren voor de glasvezel, en het aantal aanmeldingen was ook bepalend voor de staffelkorting van KPNnetwerken.

Ik heb me aangemeld en me tevens verbonden tot het betalen van 1600€ op 19 oktober 2018 en ben toen uitgegaan van de aanbieidng van Telfort.

Vanaf die tijd is KPNnetwerken met een onderaannemer aan de slag gegaan met graven van de glaskabel . Dit heeft natuurlijk de nodige tijd geduurd!!!

Ik was niet op de hoogte van de transitie Telfort / KPN en jullie waarschijnlijk ook niet.

Ik heb mijn profiel aangevuld zoals verzocht.
Reputatie 8
Badge +11
Aha, nu snap ik hem. Ik had het even helemaal verkeerd begrepen, excuses. Hier zal ik zeker verder naar kijken.

Je hebt dus in 2018 een aanbod van ons gehad omdat je al een mobiel abonnement hebt bij ons. Je zou 150 euro terugkrijgen en gebruik kunnen maken van CombiVoordeel. Nu is dit niet helemaal uitgekomen zoals toen afgesproken. Heb je nog een bevestiging van deze aanbieding? Zou je die willen delen?

Want ik heb nog even gekeken. Je hebt nu een abonnement bij KPN. Omdat Telfort sinds mei geen nieuwe abonnementen verkoopt. Dit was niet zoals afgesproken. Je hebt nu de 150 euro niet terug en geen CombiVoordeel. Ik ben dan heel benieuwd naar de bevestiging.

Daarnaast ga ik intern op onderzoek naar deze actie en hoe dit precies zit. Als ik hier meer duidelijkheid over heb, dan zal ik van mij laten horen.
Jullie moeten eens contact opnemen met KPN netwerken. Zij zijn verantwoordelijk voor de uitrol glasvezel en hebben in Westerveld een hoop presentaties geven. Ik was in die tijd ambassadeur voor Westerveld op glas om zoveel mogelijk klanten te werven .
Ik heb op de ambassadeurs app nu van meer mensen deze klacht!!
Dus stel je in verbinding met KPNnetwerken!!!
KPNnetwerkNL heeft de uitrol gedaan samen met onder aannemers die hebben verder niks met bestellingen bij en aanbiedingen van providers te maken.

De afhandeling is misgegaan door de periode van de bestelling en de oplevering waarbij het niet meer leveren van nieuwe abonnementen per 1 mei meespeelt.

Daarom is nu een bevestiging van alle afspraken van belang.

Ik heb eind of halfweg 2014 glasvezel besteld en in mei 2015 pas daadwerkelijk opgeleverd.
KPN netwerk had de handtekening nodig om de glasvezel tot een in de woning af te werken! Er zijn veel (verstandige) mensen geweest die geen belangstelling hadden voor de glasvezel, daar ligt de kabel ergens in de gemeentelijk grond en hebben geen glas aansluiting!! Mensen die hebben getekend waren verplicht tot het betalen van 1600€ !!!!
De providers hebben alle mogelijkheden gebruikt om de inwoners over te halen!!!!
Nieuwkomers voor glasvezel zullen alsnog die 1600€ moeten betalen plus de graafkosten en aansluitingkosten.

Mijn handtekening moet je bij KPNnetwerken weghalen. Dat was voor hun het teken dat de glasvezel in de woning werd afgewerkt!!!!!
En zij hebben het getekende contract.
Dat aanleggen staat los van je abonnement bij welke provider dan ook, dat had net zo goed Tmobile kunnen zijn.

Waar het voor jou omgaat heb je van Telfort of op papier of via email de bevestiging gekregen dat je bij hun internet via glasvezel gaat afnemen met een 2018 datum.

Ik heb het van mijn situatie even opgezocht december 2014 op papier van Telfort bevestiging van bestelling uiteindelijke oplevering maart 2015.

In jouw situatie voor die €150,00 retour en het punt dat je Telfort klant bent geen KPN klant is die bevestiging uit 2018 van belang.

Of het verstandig is om het niet naar binnen te laten brengen geen idee, ik zou er inderdaad geen €1.600,00 voor over hebben dat is zeker.
Weet je Galdor,

Ik heb zo ontzettend slecht gevoel over de hele gang van zaken. Was ik maar bij Ziggo gebleven.
Ik was zelf KPNer dus ergens zit dat ' ik ben kpn ' gevoel er nog.

Ik ga nu een brief sturen naar de Directie KPN .
Ik ben het zat.
Voor een klant is Telfort , KPN en KPNnetwerken ėėn bedrijf, en kan je niet verwachten dat hij/zijj als buitenstaander iets begrijpt van de interne communicatie die niet plaats vind.

Inderdaad heel stom van mij om met KPN Telfort in zee te zijn gegaan, en voel me behoorlijk belazerd!!
Ik ga het ook voorleggen aan een advocaat want ik weet zeker dat er meer inwoners van Westerveld die dit probleem hebben en nog krijgen.
ik wil een copy toezenden maar is onmogelijk.
Bart kan via een prive bericht vast wel een mogelijkheid bieden hoe je dat kan toezenden.
Reputatie 8
Badge +11
KPNnetwerk is inderdaad de netwerkbeheerder. Zij zijn enkel verantwoordelijk voor de uitrol en de aanleg van de glasvezelverbinding. Daar heb je de 1600 euro voor betaald. Nu wil ik daar zeker wel contact mee opnemen, maar dat heeft eigenlijk niet zo heel veel zin. De aanleg staat verder los van het aanbod van de provider. Voor het verdere verloop is een bevestiging hiervan heel erg van belang. Je geeft ook aan deze graag toe te willen zenden. Dit mag hier op het Forum. Je kan de copy toevoegen via het fotootje onderaan het tekstvlak. Ik zal je ook zo een privébericht sturen met een e-mailadres.

Nu heb ik ook nog even rond gevraagd. De lokale acties zijn het makkelijkst te onderzoeken wanneer ik de correspondentie heb ontvangen die jij hebt gekregen. Het liefst zelfs de bevestiging. Ik hoop deze ook te ontvangen zodat ik echt voor je aan de slag kan. Ik wil je echt graag helpen en wil je zeker geen slecht gevoel geven. Ik zie de correspondentie dan ook graag tegemoet omtrent het aanbod vanuit ons.

Reageer