beantwoord

Overstappen naar glasvezel alles in 1

Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen en nu wil ik graag mijn adsl internet van Telfort overzetten naar alles in 1 glasvezel. Nu heb ik een paar vragen:

-Kan dit vloeiend overgaan zodat ik niet lang zonder internet zit?
-Betaal ik dan weer aansluitkosten? Ik heb namelijk andere sites gezien die het aanbieden zonder die 30 euro aansluitkosten en aangezien ik al klant ben zou ik het ook niet echt service vinden.
-Ik heb ook mobiel van Telfort krijg ik combivoordeel zodat ik 5 euro minder betaal per maand voor mijn internetaansluiting en ik dus 41 ipv 46 euro betaal?

Graag hoor ik snel van jullie,

Gr. Richard
icon

Beste antwoord door Richard78 14 december 2015, 20:44

Zojuist werd ik gebeld door Telfort en kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn met (zo klonk het in ieder geval) verstand van zaken. Ze vertelde me dat ze had gehoord van mijn probleem vanuit het forum (bedankt Stephen!) en dat ze vanaf nu verantwoordelijk is voor mijn account. Ze laat mijn adsl verbinding doorlopen in januari, dus het stopzetten is teruggedraaid, en gaat ervoor zorgen dat het abonnement zo soepel mogelijk overgaat in mijn nieuwe glasvezelabonnement in februari. Er zitten geen extra kosten aan voor mij en ze neemt de laatste week van januari weer contact met me op om de gang van zaken (voortgang) te bespreken.

Tot nu toe, niets dan lof voor Telfort. Nu maar hopen dat alles ook soepel verloopt, het vertrouwen is in ieder geval weer terug!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 3
Even vooruitlopend op reactie van Telfort....

Technisch, ja dat kan vloeiend gaan.
Aansluitkosten niet, maar ik weet niet of Telfort verhuiskosten hanteert.
Combivoordeel? Ja uiteraard, voor zover ik de voorwaarden heb gelezen.

Succes!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard,

-Kan dit vloeiend overgaan zodat ik niet lang zonder internet zit?
Ja hoor, je ADSL verbinding wordt pas opgezegd zodra je glasvezel verbinding is opgeleverd.

-Betaal ik dan weer aansluitkosten? Ik heb namelijk andere sites gezien die het aanbieden zonder die 30 euro aansluitkosten en aangezien ik al klant ben zou ik het ook niet echt service vinden.
Officieel wel, maar deze krijg je gecrediteerd. Er worden geen verhuiskosten in rekening gebracht. :)

-Ik heb ook mobiel van Telfort krijg ik combivoordeel zodat ik 5 euro minder betaal per maand voor mijn internetaansluiting en ik dus 41 ipv 46 euro betaal?
Indien je mobiel abonnement aan de voorwaarden voldoet dan kun je natuurlijk gebruik maken van CombiVoordeel.

Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

@Aragorn,

Bedankt! 😃
Aragon, bedankt en volgens mij kun je zo bij Telfort gaan werken :o)

Stephen, bedankt voor de bevestiging.
Kan ik dit online afsluiten of kunnen jullie contact met mij opnemen?

Ik kan het op de website niet goed vinden namelijk.

Alvast bedankt!

Gr. Richard
Reputatie 3
Voor alle duidelijkheid, lees vooral mijn eerste opmerking goed:
"Technisch, ja dat kan vloeiend gaan" ...... :)

Ik ben blij voor je dat Stephen dit inderdaad ook zegt, maar én verhuizen én van adsl naar glas.... ik ben benieuwd.:8
Haha nu begin ik me toch zorgen te maken... ik zal je op de hoogte houden van het verloop.

Gr. Richard
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, als je op deze link klikt dan kun je je verhuizing telefonisch doorgeven. Mijn collega's nemen dan contact met jou op. Het is handig als je dit bespreekt aangezien je gaat verhuizen en ook wilt overstappen naar glasvezel. Laat je ons weten wanneer je bent gebeld? Ik neem aan dat je ook hebt gekeken of glasvezel beschikbaar is op jouw adres. 🙂
Reputatie 3
Haha nu begin ik me toch zorgen te maken... ik zal je op de hoogte houden van het verloop.

Gr. Richard

Graag! Al heb ik er nog steeds het volste vertrouwen in, hoor. Alleen wat Stephen zei over het in de lucht houden van ADSL tot je glasvezel actief is, tja daar heb je in je nieuwe woning niet zoveel aan, of bedoelt Stephen dat eerst ADSL wordt verhuisd? :8
Vandaag werd ik teruggebeld door Telfort en ik moet zeggen, het heeft niet geleid tot meer vertrouwen. Ik kreeg iemand aan de lijn die een nogal verwarde indruk maakte, hij kon het niet vinden en toen weer wel en toen weer niet, uiteindelijk is het hem gelukt en kreeg ik een bevestiging met een wensdatum van aansluiting op 22-01-2016.

Mijn oude internet zal dan per februari opgezegd worden want dat was volgens hem makkelijker (ik heb er geen bezwaar tegen om een maand dubbel te betalen als ik maar internet heb). Van die opzegging heb ik nog geen bevestiging maar die krijg ik per post.

Volgens hem gaat het combivoordeel pas in als alles is aangesloten en daar moet ik later nog eens over terugbellen. Aan de aansluitkosten heb ik heel eerlijk zelf niet meer gedacht en ik vraag me ook af of Stephen kan regelen dat ik niet weer opnieuw aansluitkosten moet betalen?

Nu ik er over nadenk, heb ik er steeds minder vertrouwen in.

Gr. Richard
Ter aanvulling:

Nu krijg ik 2x (?) de bevestiging dat mijn huidige internet per 11 januari wordt afgesloten, dat is helemaal niet wat ik heb afgesproken.

Help!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, wat goed dat je dit kenbaar hebt gemaakt. Ik heb het voor je uitgezocht en zie dat de opzegdatum op de bevestiging inderdaad niet is afgesproken. Ik heb daarom zojuist het verzoek ingediend om deze te verplaatsen naar februari. Binnen 2 werkdagen ontvang je hier bericht over.

Dubbel betaalde kosten zul je altijd van ons gecrediteerd krijgen. Ik ga voor je achter de aansluitkosten aan.
Het is begrijpelijk dat het vertrouwen is gedaald maar ik zal mijn uiterste best doen om deze weer op pijl te krijgen. 🙂
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag van je tegemoet in dit topic.
Reputatie 3
Misschien ten overvloede..... Als ik het goed begrijp, verhuist eerst ADSL naar de nieuwe woning en daarna per 22 januari glas, en daarna in februari afsluiting ADSL? Dat is de bedoeling dacht ik? Blijft spannend......

Gaat je telefoonnummer (vast) ook mee?
Aragorn: Ik verhuis per 1 februari 2016 maar ik heb nu al de sleutels van mijn nieuwe woning.

Zoals ik het in gedachten had zou mijn huidige adsl verbinding na de factuurdatum van januari overgaan in een Telfort glasvezel 3 in 1 pakket op mijn nieuwe adres. Als ik een week zonder internet zit omdat er nog het 1 en ander moet worden omgezet vind ik dit geen probleem omdat ik dan toch voornamelijk aan het klussen ben. Als ik maar per 1 februari ben aangesloten. Ik heb nu geen vast telefoonnummer maar alleen glasvezelinternet en tv is niet als pakket beschikbaar bij Telfort dus moet er wel telefoon bij nemen.

Stephen: Bedankt voor je hulp, ik wacht de bevestiging af.
Zojuist werd ik gebeld door Telfort en kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn met (zo klonk het in ieder geval) verstand van zaken. Ze vertelde me dat ze had gehoord van mijn probleem vanuit het forum (bedankt Stephen!) en dat ze vanaf nu verantwoordelijk is voor mijn account. Ze laat mijn adsl verbinding doorlopen in januari, dus het stopzetten is teruggedraaid, en gaat ervoor zorgen dat het abonnement zo soepel mogelijk overgaat in mijn nieuwe glasvezelabonnement in februari. Er zitten geen extra kosten aan voor mij en ze neemt de laatste week van januari weer contact met me op om de gang van zaken (voortgang) te bespreken.

Tot nu toe, niets dan lof voor Telfort. Nu maar hopen dat alles ook soepel verloopt, het vertrouwen is in ieder geval weer terug!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, bedankt voor de update. Fijn om te vernemen dat het vertrouwen er weer is. Ik blijf het in ieder geval ook voor je monitoren totdat je glasvezel verbinding succesvol is opgeleverd. Heb je vragen of opmerkingen in de tussentijd schroom niet om deze kenbaar aan mij te maken. 🙂
Reputatie 3
Klasse!! Hou ons op de hoogte Richard:) Dit zijn toch altijd best wel complexe situaties, veranderen van systeem en van huis....
Hmm, nu heb de nieuwe internet factuur ontvangen en betaal ik tot en met 11 januari. Volgens mij was de overeenkomst dat ik tot dat de glasvezelaansluiting actief zou worden in mijn nieuwe huis, adsl in mijn oude woning gewoon aangesloten zou blijven. Uit de factuur haal ik nu dat het na 11 januari niet meer actief is.

Of hoef ik de laatste drie weken niet te betalen?
Reputatie 8
Badge +16
Hoi Richard, van mijn collega had ik begrepen dat de opzegging is geannuleerd en dat deze weer in januari 2016 aangevraagd zal worden. Ik zal voor de zekerheid mijn collega hierover informeren en laat je weten zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Richard, mijn collega heeft jou een mail gestuurd waarin het een en ander wordt uitgelegd. Ben je nu voldoende geïnformeerd? In afwachting van jouw reactie.