Mobiel combivoordeel 5 Eu korting & reeds gratis opnemen ivm oude iTV klant --> Gaat dat goedkomen?

• 20 december 2015
  • 26 reacties
  • 901 keer bekeken

Badge
Maar even losgetrokken uit andere topic mbt G3 smartphone, mogelijk volgt er spoedige beantwoording door mod.

Volgende het geval: heb inmiddels een 32GB LG G3 met 3GB RAM (kon niet via Telfort rechtstreeks, daar alleen 16GB opslag/2GB RAM model) via StudentMobiel afgesloten en contract binnen icm Telfort abonnement 150 belminuten en 1GB data voor slechts 20 Euro per maand.

Nu heb ik al gratis opnemen, omdat ik Telfort iTV klant van het eerste uur ben en een Motorola tuner met interne HDD destijds lokaal kon opnemen. Telfort heeft besloten via updates dat uit te schakelen en de vaste klanten met die functionaliteit lifetime gratis cloud opnemen te geven zolang ze abonnee blijven.

So far, so good. Nu wil ik met mijn Telfort mobiel abo straks 5 Euro korting als combivoordeel op mijn Telfort factuur. Gaat dit in jullie systeem echter goedkomen, zodat het niet gezien wordt als onmogelijk c.q. 2 x combivoordeel? Ik wil dit graag weten voordat ik het contract naar StudentMobiel terugstuur. Dit wil ik uiterlijk morgen, 21 december ingescand aan ze mailen.

Om het goed te laten verlopen, moet ik wellicht mijn aanvraag/contractnummer ook aan een mod hier in PM doorsturen zodat ik zeker weet dat het gratis opnemen niet ineens verdwenen is als ik combivoordeel mobiel 5 Eu korting op factuur activeer?

26 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Hieronder een linkje naar Telfort combi voordeel en of je het gratis opneem pakket kan behouden betwijfel ik wat jezelf ook al aangeeft, het is of of en niet en en.
Maar of webcare morgen aan de beantwoording van dit topic toekomt moet je afwachten, wil je zekerheid morgen dan zul je moeten bellen met de klantenservice

https://internetshop.telfort.nl/combivoordeel?cid=ps:s=google:c=sitelink&gclid=Cj0KEQiAwNmzBRCaw9uR3dGt950BEiQAnbK96yzsL4RHwX7NCuOB36zJHgFHJO6qnVDckn3SeJRDaBsaAt8d8P8HAQ
Badge
Even lezen jimmy.... Ik snap dat je bij het mobiel combi voordeel moet kiezen voor het een of het ander.

Dat is ook niet wat ik vraag, twee keer voordeel halen uit mobiel. Je verwijzing naar de algemene info voor combivoordeel heeft dan ook weinig te maken met de casus zoals ik deze omschrijf. En nee, bellen met de klantenservice doe ik niet, want die snappen niet snel wat helaas. Kennis daar is zeer, zeer wisselend en voor je het weet hang je een half uur aan de lijn om niks gedaan te krijgen. Wel vertrouwen in de mods, tot op heden via het forum namelijk wel zaken goed geregeld gekregen. Mijn gratis cloud opnemen dat ik nu heb is geen combivoordeel.

Ik heb online gratis opnemen gekregen, omdat ik ooit een Motorola tuner met interne HDD had. Door een firmware update heeft Telfort die mogelijkheid destijds uit de tuner gesloopt. Ze gaven eerst een jaar (en later twee jaar) gratis online opnemen met destijds de gedachte dat diegenen die het wilden terug konden naar lokaal opnemen/weer geactiveerd in firmware tuner.

Dit hebben ze echter compleet niet meer gedaan, door gratis online opnemen te geven zolang je abonnee bljift bij Telfort incl iTV.

Het betreft nu dus toevoegen van een mobiel aan mijn abo, waar ik ENKEL de 5 Eu korting combi voordeel wens. Echter, vanzelfsprekend wil ik mijn gratis online cloud opnemen ook behouden uit het toegekende voordeel als oud iTV lid. Het is enkel de vraag hoe dit in goede orde geregeld te krijgen.
Badge
Even voor de duidelijkheid, ook voor een mod/Daphne morgen, zie screenshot huidige internet alles in 1 abo met cloud opnemen voor 0,00 bij inloggen MijnTelfort zichtbaar. Ik heb nu dus nog geen Telfort mobiel & combivoordeel geactiveerd. Maar als ik het contract instuur naar StudentMobiel, dan krijg ik neem ik aan ook een login wachtwoord voor 'mobiel' van Mijn Telfort waar ik dan met mijn mob. nr. kan inloggen en apart het combivoordeel van 5 Euro korting op mijn factuur kan aanklikken. Of toch handiger dat een mod dit voor me activeert, zodat dit niet fout gaat met m'n gratis cloud opnemen.

Reputatie 8
Badge +17
Ik begreep je meteen en het is net als met de aandelenmarkt (geen garantie voor de toekomst) dus ik twijfel of je beide krijgt omdat je eigenlijk een nieuw contract afsluit.
Ben ooit gestart in het tiscali tijdperk en op een gegeven moment kwam voip erbij geheel gratis en later werd het vast bellen met langzaam maar zeker voor de eerste klik moest worden betaald wat ik nu nog steeds heb.
Maar mocht ik overstappen naar een ander abonnement dan ga ik voor de phone ook per minuut betalen voor het bellen.
Dus ik ben benieuwd hoe dit afloopt
Badge
Nee Jimmy, dan begrijp je het toch echt niet.

Onlangs heb ik mijn oude Telefonie (ook bij launch zo'n beetje afgesloten) van onbeperkt bellen naar vast voor wat was het 10 of 11 Eu per maand (met alleen startkosten per gesprek, geen variabele kosten per minuut) omgezet naar nieuwe Telfort basis voor 2,50 per maand en dan per module (vast bellen onbeperkt en vast bellen mobiel, beide 5 Eu p/m, maar zonder verdere vaste kosten start gesprek of variabele kosten per minuut) omgezet met de eerste twee maand enkel betalen voor Telfort basis a 2,50 Eu p/m (ofwel de eerste 2 maand 10 Euro korting totaal per maand op de 12,50 in totaal).

Echter, mijn internet abo bleef zoals hij was, mijn iTV abo incl gratis cloud opnemen bleef ook zoals het was ondanks de verandering van VOIP c.q. afsluiten van nieuwe VOIP abo. En dat was dus zelfs BINNEN het alles in 1 pakket.

Nu wordt er naast het internet alles in 1 pakket een mobiel plan afgesloten, dat is zelfs bij Telfort compleet met apart inloggen gedaan, dus er is geen logische relatie tussen het een en het ander mbt combi voordeel mbt mobiel&internet combinatie. Ik sluit voor mijn internet alles in 1 geen nieuw contract af, is sluit ERNAAST een nieuw extra mobiel contract af.

Jouw twijfel zegt me niet zoveel, dat is luchtfietsen en daar koop ik niks voor. Het kan geregeld worden, beide voordelen, aangezien ze beide op een andere basis geregeld worden. Vraag is alleen of het Telfort systeem dit makkelijk weg krijgt. Zo niet, dan laat ik liever het gratis cloud opnemen aanstaan en dat ik zelf niet mijn mobiel combi voordeel handmatig aanzet in de online module, maar dat een mod bijvoorbeeld op de factuur het structureel regelt met de 5 Eu combikorting.
Reputatie 8
Badge +17
Gelijk halen en gelijk krijgen de tijd zal het leren en omdat je graag iets niet wilt horen wat niet in je straatje past en dat de titel luchtfietsen meegeeft lijkt het mij het beste dat ik in deze discussie pas.
Badge
Nee Jimmy, je werkt niet bij Telfort en het heeft weinig met gelijkhalen te maken. Feitelijk gezien heb ik het gratis cloud opnemen gekregen omdat lokaal opnemen is uitgeschakeld en heb ik volledig recht op combi voordeel ernaast bij afsluiten van een mobiel abo. Zoals ik zojuist ook aangaf: bij wijzigen VOIP zijn andere dingen, zoals het gratis cloud opnemen, ook niet vervangen.

Echter, systeemtechnisch kan dat problemen opleveren. Daar mag een mod van Telfort een uitspraak over doen om het goed te laten verlopen. Ik hoef geen hypothetische discussie over ergens gelijk over halen of krijgen, het verhaal ligt zoals het ligt. Laat het verder ook rusten, jij kan het niet in het systeem van Telfort voor me regelen lijkt me zo, dus vandaar: het blijft luchtfietsen wat je zegt en daar heb ik niet zo heel veel aan...

Ik heb dit draadje ook niet geopend voor een gezellig theekransje met wat iedereen er over wil discussieren, topic hier neergezet om een mod er kundig mee aan de slag te gaan en ik mijn mobiele abo door kan zetten. Dus Daphne/andere mod, kom er op maandagochtend maar in: ik werk op thuiskantoor dus lees het draadje regelmatig en sluit het abo af zodra er duidelijk is hoe te regelen.
Badge
Ik bedoelde Christy natuurlijk... Waar heb ik nu Daphne gelezen? Maar ik zit klaar met een kop koffie om het contract ingescand te mailen voor het Telfort mobiel abo, zodra de duidelijkheid er is.... Werkelijke mod-kost voor de maandagochtend 🙂
Badge
Of mod-kost voor de maandagavond dan maar? Werken er geen mods op maandag, of is iedereen al met kerstvakantie bij Telfort op het forum 😉
Badge
Maandag wordt 'em al niet meer... Dan gaan we maar voor de dinsdagochtend. Eenmaal, andermaal, Christy of andere mod, ik hoor graag hoe en wat, zodat ik het contract voor Telfort mobiel via StudentMobiel gescand kan insturen voor het afsluiten!
Reputatie 8
Badge +17
Morgen weer een dag
Badge
Dank voor je constructieve bijdrage Jimmy...

Christy actief deze ochtend? Kan jij me vertellen hoe het combi voordeel van 5 Euro korting bij mobiel abo goed gaat lopen naast het gratis cloud opnemen voor oude iTV users? Dan gaat dat contract er vandaag uit namelijk en heb ik het toestel uiterlijk net na kerst binnen als alles mee zit. Huidige smartphone is op sterven na dood, dus nodig ook 🙂
Badge
Lukt het hier vanmiddag nog antwoord op te krijgen Christy of andere mod? Het contract is namelijk afgelopen donderdag al aangevraagd en is beperkte tijd geldig m.b.t. insturen qua aantal dagen. De kerstdagen komen er ook nog tussendoor en zou het dus graag voor die tijd afgerond hebben.
Badge
De tijd dat er in het forum een snel antwoord komt lijkt helaas voorbij, jammer...

StudentMobiel mailt me al waar het ondertekende contract blijft voor afsluiten Telfort mobiel:

"U heeft onlangs een aanvraag gedaan voor een nieuw Telfort abonnement (ordernummer:).

Wij hebben uw contract tot op heden niet retour ontvangen."

Mag ik na 3 dagen geleden dit topic te hebben gestart alsjeblieft antwoord dienstdoende mod? Ik wil graag nog meer klant worden van Telfort dan ik nu al ben maar wel alles goed geregeld ....
Badge
En het is alweer woensdag... Nieuwe dag, nieuwe kansen, mods nog aanwezig?
Reputatie 4
Badge +1
Dag Themart, sorry voor de latere reactie. Ik snap dat je hier graag duidelijkheid over wilt hebben. Zolang jij het contract van jouw vaste aansluiting niet wijzigt, blijf je de mogelijkheid houden om op te kunnen nemen. Het toevoegen van een mobiele aansluiting heeft hier geen invloed op. Daarnaast kun je inderdaad ook CombiVoordeel aanvragen met een extra voordeel zoals bijvoorbeeld de korting. Deze zaken staan los van elkaar.
Badge
Laat ik nu NET bellen met de klantenservice, omdat ik het contract voor de feestdagen bij StudentMobiel wil hebben liggen... Maar goed, dan dubbele bevestiging nu ook van jou dat dit goed gaat lopen :-)

Kan ik een screenshot maken van hier voor het geval het toch overhoopt een conflict in systeem op gaat leveren ;-)

Dank Christy ook, goede feestdagen. Mobiel bellend met Telfort het nieuwe jaar in op m'n LG G3 32GB!
Badge
Mailen van contract & legitimatie naar StudentMobiel en direct online status naar:

" Contract ontvangen

Wij hebben uw contract ontvangen en uw bestelling in behandeling genomen. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd door de provider wordt uw bestelling naar u opgestuurd. Indien het door u bestelde product niet op voorraad mocht zijn dan wordt de order verwerkt zodra het bestelde product op voorraad is. U wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de verdere verwerking van uw order. "

Aanvraag gaat nu door naar Telfort, eens kijken hoe rap dit allemaal verwerkt gaat worden. Toestel ergens tussen kerst en oud&nieuw hier als het mee zit. Daarna combivoordeel van 5 Euro korting activeren, top!
Badge
' Pakket verzonden

Uw order is per PostNL aan u verzonden. U ontvangt later vandaag de barcode van uw zending per e-mail.'

Hopsakee, aanmeldings smsjes van Telfort ook ontvangen, inclusief nummerbehoud gaat het in per 4 januari 2016. Top! Eens kijken of ik al kan inloggen bij MijnTelfort Mobiel. Als dat met hetzelfde wachtwoord werkt als Telfort dan kan ik nu inloggen denk ik.

Kan ik anders een wachtwoord voor mobiel inloggen hier aanvragen bij een mod?
Reputatie 4
Badge +1
Nog niet helaas Themart, zodra jouw abonnement actief is kan dat. In de documentatie wordt dat allemaal duidelijk. Mocht je er niet uitkomen, trek dan even aan de bel. Dan help ik je verder!
Badge
Ok Christy, ik check 4 januari dan even weer, ook mbt te activeren combi voordeel 5 Euro korting, als het gelukt is laat ik het ook nog even weten, dank voor zover!
Reputatie 4
Badge +1
Helemaal goed Themart. Je weet mij te vinden 😉 Mocht je er niet uitkomen, kun je mij ook altijd benaderen via een privébericht. Goede feestdagen alvast!
Badge
Komt voor elkaar m'n LG G3 komt aanstaande maandag al, ik vermaak me er wel mee tot die tijd. Voor iedereen met eenzelfde toestel, Android 6 Marshmallow update komt er binnenkort ook voor uit. Perfecte ondersteuning van LG!

http://www.androidorigin.com/lg-g3-getting-android-marshmallow-soon/

Jij/jullie ook fijne feestdagen!
Badge
Speciaal voor Jimny en iedereen die van luchtfietsen houdt... Zoals Christy ook al bevestigde, gratis cloud opnemen voor iTV users van t eerste uur blijft naast combivoordeel van bijv 5 Eu korting op de factuur gewoon staan. Super dus!

Reputatie 4
Badge +1
Dag Themart, ik schrik een beetje van jouw bericht. Luchtfietsen? Jimny is een enorm gewaardeerde user op dit forum die met heel veel liefde andere klanten helpt. Hij kent de producten en diensten van Telfort erg goed en helpt anderen met deze kennis. Wij zijn daar erg blij mee. Ik zou je dus willen vragen om de reacties van Jimny maar ook van de andere users te waarderen en iedereen te respecteren.

Reageer