beantwoord

Klacht over de klachtafhandeling

• 17 september 2019
  • 14 reacties
  • 471 keer bekeken

Waar kan ik terecht met mijn klacht over de klachtafhandeling van Telfort?
Voel me totaal niet serieus genomen en er wordt alles behalve inhoudelijk gereageerd door Telfort.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 25 september 2019, 19:41

Dag @nkassi. Ik neem je klacht zeer zeker serieus. Zoals @GJC al aangeeft, heb ik jouw topic in behandeling. Je kunt dan ook een reactie verwachten van mij. De afgelopen dagen was ik niet aanwezig, waardoor ik je nu pas van een reactie kan voorzien, waarvoor mijn excuses.

Ik snap je frustratie volledig. Het is heel flauw dat je korting mist de eerste maand(en), omdat je niet duidelijk is verteld dat je je zelf dient aan te melden voor Telfort Compleet. Op de website van KPN wordt ook uitgelegd dat je voordeel alleen actief kan zijn als je het aanmeldformulier hebt ingevuld, de abonnementen op hetzelfde adres en postcode geregistreerd staan en de abonnementen ook beide actief zijn.

Ik zie dat je mobiele abonnement bij KPN eind juli is ingegaan. Als je vóór 25 juli zou zijn aangemeld voor Telfort Compleet, dan zou je per 1 augustus korting ontvangen. Dit betekent dus dat je 2 maanden € 5,- korting en dubbele data/belminuten bent misgelopen. Ik kan er niet voor zorgen dat je de gemiste data en belminuten alsnog krijgt, maar de misgelopen korting heb ik vergoed om je tegemoet te komen voor het feit dat je niet goed bent geïnformeerd. Ik hoop dat je je hierin kunt vinden.

Omdat je op 16 september opnieuw bent aangemeld voor Telfort Compleet, ga ik ervan uit dat het voordeel actief is per 1 oktober. Als dat onverhoopt niet aan de orde is, geef me dan een seintje.
Bekijk reactie

14 reacties

Je kan je klacht hier kwijt. Webcare zal dan daar op reageren.
Andere mogelijkheden zijn:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact/klacht-indienen.htm
Reputatie 7
Badge +9
Dag @nkassi. Van harte welkom hier. Als eerste vind ik het spijtig om te lezen dat jij je niet serieus genomen voelt. Ik heb je abonnement erbij gepakt en het lijkt me goed om eerst een aantal zaken op een rijtje te zetten.

Ik zie dat je in juli je Telfort Thuis abonnement hebt verlengd en je toen bent gewezen op de voordelen van het combineren van Telfort Thuis met KPN Mobiel. Je krijgt dan namelijk dubbele data/minuten en € 5,- korting per maand. Met die reden heb je een KPN Mobiel abonnement afgesloten. Bij het zien van je eerste factuur merkte je op dat de korting niet was toegepast. Dit, omdat je nog niet was aangemeld. Er was echter bij het afsluiten van je abonnement niet aangegeven dat je zelf de aanmelding moest regelen. Heb ik dat zo goed begrepen?

Je hebt vervolgens een klacht ingediend en mijn collega heeft toen aangegeven dat we je bij een nieuw mobiel abonnement (in plaats van een abonnement met nummerbehoud) niet kunnen aanmelden voor Telfort Compleet. Dit klopt. Dit kan namelijk pas op het moment dat beide abonnementen actief zijn op hetzelfde adres. Daarnaast geldt dat je voordeel ingaat op de eerste dag van de volgende maand wanneer je je voor de 25e van de maand aanmeldt voor Telfort Compleet. Meld je je aan na de 25e, dan wordt het voordeel op de eerste dag van de maand daarop geactiveerd. Wel moet je KPN abonnement dan al actief zijn.

Je bent niet duidelijk geïnformeerd over het aanmeldproces en dat voelt natuurlijk heel erg flauw. Omdat het hier een korting betreft die KPN toepast, moest mijn collega je vertellen dat we je niet tegemoet kunnen komen wat de gemiste korting betreft. Ik vrees dat ik daar niets anders van kan maken. ☹ Kun je laten weten waar nog onduidelijkheid over is?
Beste Natasja,

Fijn dat jij geen moeite heb met begrijpend lezen want de reactie op mijn klacht sloeg echt nergens op.

Om terug te komen op de klacht. Er is inderdaad niet vermeld dat ik dat voordeel zelf moest aanvragen. Eerlijk gezegd slaat dat ook helemaal nergens op. Als klant sluit ik een abbonement, nadat ik gewezen wordt op de voordelen ervan, vervolgens moet je er zelf achteraan gaan. Wat mij betreft geen logica. 24 juli is mijn simkaart geleverd en was het telefoonnummer dus ook al bekend. Dat is dus voor de 25e waar jij het over heb. Ik
heb niet meteen een klacht ingediend. Heb eerst met KPN gebeld omdat zij de provider zijn, zij verwezen mij door naar Telfort en daar ia vervolgens van alles mis gegaan.

22-7 na eigenlijk te willen opzeggen werd ik overgehaald met een leuke bod en omdat ik nog op zoek was naar een telefoonabonnement werd ik gewezen op die combi voordeel. Voor mij ia het dan vanzelf spreken dat die voordeel ingaat op het moment dat je abbonemet ook start. Dat van zelf aanvragen en dat het pas een maand later ingaat is totaal niet logisch en mij niet meegedeeld. Anders had ik namelijk gepast.

24-7 nieuw contract ontvangen
28-8 gebeld met Telfort ivm data die dus niet verhoogd was. Vervolgens werd ik aangemeld voor Telfort Combivoordeel

3-9 klacht ingediend via klachtenformulier
4-9 ontvang mail dat mijn aanmelding niet verwekt kan worden terwijl ik notabene allang mijn telefoon abbonement had en ik gebruik was

5-9 opnieuw gebeld en dit keer een aanmelding voor Telfort Compleet want de vorige medewerker die ik sprak heeft me voor het verkeerde voordeel aangemeld

16-9 reactie op mijn klacht en wederom een aanmelding voor Telfort Compleet

inmiddels nog steeds geen voordeel en nog steeds geen dubbele data. Ondertussen betaal ik wel het volle pondje. Ik voel me in de maling genomen en ben serieus aan het kijken hoe ik juridisch bij zowel Telfort als KPN de abonnementen kan stoppen.

Snap je mijn frustratie nu? Leuk dat Telfort zegt we kunnen je niet tegemoet komen maar het is wel hetzelfde Telfort dat mij lekker loopt te maken voor abonnementen die maar een gedeelte van de contractperiode met voordeel gebruikt kan worden. Kortom er is geen deugdelijk product geleverd want het is niet zoals afgesproken.
Wanneer kan ik een reactie verwachten?
Natasja is een paar dagen vrij.
@Alexandra - Telfort
dus Natasja is de enige die de klachtafhandeling doet? Ben zo klaar met Telfort. Jullie nemen de klant echt niet serieus. Ik ben hier in ieder geval nog niet klaar mee
Reputatie 8
Badge +11
Nee, Natasja is degene die met jouw klacht bezig is. De moderators nemen nooit zomaar zaken van elkaar over. Dat zou niet netjes zijn.
Nelly Jacoba heeft hierboven al een mention gebruikt voor Alexandra. Als het goed is krijgt Alexandra daar een seintje van.

Voordat je weer over "jullie" begint. Nelly Jacoba en ik zijn gewoon behulpzame medeklanten. De moderators van Telfort herken je aan de aanduiding '- Telfort' achter hun forumnaam.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @nkassi. Ik neem je klacht zeer zeker serieus. Zoals @GJC al aangeeft, heb ik jouw topic in behandeling. Je kunt dan ook een reactie verwachten van mij. De afgelopen dagen was ik niet aanwezig, waardoor ik je nu pas van een reactie kan voorzien, waarvoor mijn excuses.

Ik snap je frustratie volledig. Het is heel flauw dat je korting mist de eerste maand(en), omdat je niet duidelijk is verteld dat je je zelf dient aan te melden voor Telfort Compleet. Op de website van KPN wordt ook uitgelegd dat je voordeel alleen actief kan zijn als je het aanmeldformulier hebt ingevuld, de abonnementen op hetzelfde adres en postcode geregistreerd staan en de abonnementen ook beide actief zijn.

Ik zie dat je mobiele abonnement bij KPN eind juli is ingegaan. Als je vóór 25 juli zou zijn aangemeld voor Telfort Compleet, dan zou je per 1 augustus korting ontvangen. Dit betekent dus dat je 2 maanden € 5,- korting en dubbele data/belminuten bent misgelopen. Ik kan er niet voor zorgen dat je de gemiste data en belminuten alsnog krijgt, maar de misgelopen korting heb ik vergoed om je tegemoet te komen voor het feit dat je niet goed bent geïnformeerd. Ik hoop dat je je hierin kunt vinden.

Omdat je op 16 september opnieuw bent aangemeld voor Telfort Compleet, ga ik ervan uit dat het voordeel actief is per 1 oktober. Als dat onverhoopt niet aan de orde is, geef me dan een seintje.
ok Natasja dank je wel. Zal je laten weten als het per vandaag weer niet goed gegaan is met de voordelen.
Reputatie 7
Badge +9
Geen enkel probleem, @nkassi. Ik heb het meteen voor je gecontroleerd en ik zie het voordeel nu actief op je KPN Mobiel abonnement: dubbel zoveel data vanwege Telfort Thuis én extra korting vanwege Telfort Thuis. Het gaat nu dus goed met Telfort Compleet. ☺ Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt.
hoi Natasja,

Wanneer kan ik die vergoeding verwachten? Want kreeg vandaag een factuur van Telfort en daar is geen korting in verwerkt.
Reputatie 1
Vergoedingen zullen niet op het factuur staan natasha van telfort zal dit middels een credit hebben gedaan.

Hoe werkt dit?

Werknemer vraagd een vergoeding aan en vervolgens moet het eerst nog worden goedgekeurd, daarna zal het handmatig worden overgeschreven naar u toe.

Dit procces kan tot 10 werkdagen duren.

Dit betekent dat u het bedrag uiterst aanstaande donderdag op uw rekening zult zien bijgeschreven.
Ahh zo
dank voor de uitleg
Reputatie 7
Badge +9
hoi Natasja,

Wanneer kan ik die vergoeding verwachten? Want kreeg vandaag een factuur van Telfort en daar is geen korting in verwerkt.

Dag @nkassi. Dat klopt! De vergoeding wordt namelijk verrekend met je eerstvolgende factuur van KPN Mobiel. ☺

Reageer