beantwoord

Kan Telfort mij geen betere aanbieding geven voor een contractverlening dan tele2?

• 8 april 2019
  • 10 reacties
  • 580 keer bekeken

Beste Telfort,

Vandaag heb ik geprobeerd om mijn internetcontract met een jaar te verlengen in ruil voor een goede aanbieding, maar het was mij jammer genoeg niet gelukt. De aanbieding die mij werd aangeboden is dezelfde aanbieding voor nieuwe klanten, namelijk de eerste 6 maanden 25 euro en de resterende 6 maanden 30 euro.

In het verleden kreeg ik van Telfort altijd een betere aanbieding voor een contractverlenging dan nieuwe klanten.

Sinds een aantal weken zie ik dat op mijn adres 47 Mbit beschikbaar is ipv 12 Mbit en ik zou dus graag mijn contract willen verlengen inruil voor een 50/5 internetabonnement.

Ik ben al klant bij Telfort sinds 2008 en sindsdien maar 1 jaartje overgestapt/vreemdgegaan naar Tele2. Het jaar daarop was ik weer teruggekomen naar Telfort. Ik zie op de site van Tele2 dat ze wat goedkoper zijn dan telfort en een hogere bandbreedte aanbieden.

Ik begrijp wel dat de prijzen van tegenwoordig bedoeld zijn om mensen over te halen om een extra tv abonnement af te sluiten, maar ik ben met alle respect absoluut niet geintereseerd in een tv-abonnement.

En daarom wil ik telfort mijn aanbieding voorstellen, namelijk het internetcontract met een jaar verlengen inruil voor een 50/5 internetabonnement voor de bestaande te betalen maandbedrag (25 euro per maand) en zo niet ben ik bereid om maximaal 27 euro per maand te betalen voor een 50/5 internetabonnement, aangezien de concurrent (tele2) dat ook aanbiedt voor nieuwe klanten.

Deal or no deal? 🤔

Met vriendelijke groet,

Obi Wan-Kenobi
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 april 2019, 15:18

Hoi @Obi Wan-Kenobi, ik lees dat je graag in eerste instantie een nieuwe deal wilde. Hierover hebt je contact gehad, dat zie ik ook terug, echter niet met de gewenste uitkomst. Zoals als gezegd, als mijn collega het niet kan, dan kan ik het ook niet. Hoe graag ik dit ook zou willen.

Nu lees ik zelfs dat je al bedacht hebt om over te gaan naar Tele 2. Heel erg jammer. In ieder geval mocht je zo nog vragen hebben aan mij. Dan hoor ik dat graag.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Deal or no deal? 🤔
Dan vermoed ik "NO deal". (The NO's have it).

Overigens zie ik bij Telfort op hun vergelijkingspagina andere tarieven staan - 8 april 2019.
(Geen postcode ingevuld):

Dat prijsverschil is de €5,00 combikorting die in de startpost meegerekend is.

Verder inderdaad no deal, de moderators hier kunnen en of mogen geen deal sluiten. Kom je er aan de telefoon niet uit dan heb je pech. Voor die hogere snelheid zal je toch een nieuw abonnement tegen de daarvoor geldende tarieven moeten afsluiten.

Deal or no deal? 🤔Dan vermoed ik "NO deal". (The NO's have it).

Overigens zie ik bij Telfort op hun vergelijkingspagina andere tarieven staan - 8 april 2019.
(Geen postcode ingevuld):

No deal lijkt mij niet slim aan de kant van Telfort. Ik heb water bij de wijn gedaan en hetzelfde aangeboden wat Tele2 aanbiedt aan nieuwe klanten dus mijn voorstel is fatsoenlijk.

Ik zie inderdaad dat de prijzen bij Telfort veel hoger liggen voor nieuwe klanten. Ik had mijn postcode ingevuld en de prijzen die ik zie zijn dus afgestemd op een standaardkorting voor Telfort-abonnees. Ondanks die standaardkorting voor Telfort-abonnees blijft Tele2 goedkoper als ik overstap.

Ik vraag me dan af waarom zouden nieuwe klanten een internetabonnement willen afsluiten bij Telfort als Tele2 €81,- per jaar goedkoper is?

Telfort vraag voor een 50/5 internetabonnement gemiddeld €33,75 per maand en Tele2 vraagt voor een 60/10 internetabonnement €27 per maand. 🤔

Mijn advies luidt: take the deal en laten we het huwelijk voortzetten.

Met vriendelijke groet,

Obi Wan-Kenobi
Reputatie 8
No deal lijkt mij niet slim aan de kant van Telfort. Ik heb water bij de wijn gedaan en hetzelfde aangeboden wat Tele2 aanbiedt aan nieuwe klanten dus mijn voorstel is fatsoenlijk.
Het voorstel kan wel fatsoenlijk zijn, maar daar hebben webcare medewerkers of klantenservice niets mee te maken. Er wordt van bovenaf gedelegeerd welke prijzen worden gehanteerd, en wat men maximaal aan korting mag geven. Aangezien je reeds hebt onderhandelt met klantenservice, zit er gewoon niet meer in, dan wat men jou heeft aangeboden.
Kies dan beter eieren voor je geld en blijf bij Tele-2 als dat goedkoper is.

No deal lijkt mij niet slim aan de kant van Telfort. Ik heb water bij de wijn gedaan en hetzelfde aangeboden wat Tele2 aanbiedt aan nieuwe klanten dus mijn voorstel is fatsoenlijk.Het voorstel kan wel fatsoenlijk zijn, maar daar hebben webcare medewerkers of klantenservice niets mee te maken. Er wordt van bovenaf gedelegeerd welke prijzen worden gehanteerd, en wat men maximaal aan korting mag geven. Aangezien je reeds hebt onderhandelt met klantenservice, zit er gewoon niet meer in, dan wat men jou heeft aangeboden.
Kies dan beter eieren voor je geld en blijf bij Tele-2 als dat goedkoper is.

Ik ben momenteel klant van Telfort en geen Tele2 en ik wacht liever af op een officiele afwijzing van een telfort medewerker.

Misschien moet ik Telfort vragen om zich te houden aan de overeenkomst zoals die is afgesloten in 2015. Ik heb een internet standaard abonnement van 30/3 en sindskort is er vdsl aangelegd. Ik wil graag dat mijn adsl+ verbinding wordt geupgrade naar een vdsl verbinding.

Mijn modem geeft nog steeds aan dat ik op een adsl+ verbinding zit met een intrainsnelheid van 13Mbit down and 1 Mbit up.

De reactie van Telfort zal zijn je betaald nu voor die adsl verbinding, wil je meer dan moet je verlengen tegen de huidige voorwaarden.

Dit was 3 jaar terug al zo, en zal ondertussen niet zijn veranderd.Adsl naar vdsl
De reactie van Telfort zal zijn je betaald nu voor die adsl verbinding, wil je meer dan moet je verlengen tegen de huidige voorwaarden.

Dit was 3 jaar terug al zo, en zal ondertussen niet zijn veranderd.Adsl naar vdsl

De overeenkomst is duidelijk (zie bijlage).

"Wij verbeteren ons netwerk doorlopend. Is er een hogere snelheid mogelijk binnen uw abonnement? Dan krijgt u die automatisch."

Telfort kan zeggen wat ze willen en mensen direct en indirect dwingen om een duurdere abonnement af te sluiten, maar ik ben gelukkig niet op mijn achterhoofd gevallen. Bij de geschillencommissie telecommunicatiediensten houdt dit geen stand.

Ik kan alvast een officiële klacht indienen bij Telfort en hun antwoord afwachten en vervolgens de klacht indienen bij de geschillencommissie telecommunicatiediensten. Het kost me maar 50 euro administratiekosten, die ik overigens terugkrijg als ik in het gelijk wordt gesteld.

Maar ik bespaar Telfort en mezelf de moeite en neem het advies op van Babylonia om over te stappen naar Tele2. Ik ga nu alvast een outlook e-mailaccount aanmaken en mijn nieuwe e-mailadres doorgeven aan mijnoverheid, tandarts, digid, advocaat, etc. Zo heb ik een vaste e-mailaccount, die ik niet kwijtraak als ik weer overstap naar een andere provider met een betere aanbieding. Dit had ik eigenlijk jaren geleden moeten doen.

Zodra alles officieel is kom ik jullie nog uitzwaaien. Misschien deel ik ook met jullie mijn nieuwe vdsl ervaringen van Tele2.

Tele2 60/10 voor 27 euro per maand of momenteel bij telfort 13/1 voor 25 euro per maand 🤔.

Het voorstel die ik eerder heb gedaan geldt niet meer. No deal.

Met vriendelijke groet,

Obi Wan-Kenobi
Het cruciale zit in "mogelijk binnen het abonnement" kosten technisch zal dit dus niet mogelijk zijn.
Intressant dat de kabelaar momenteel ook van het verbeteren van de snelheid bij bestaande klanten is afgestapt.
Mooi man, maar je hebt een ADSL abbonnement, dus als je wel moeite zou doen ben je 50 euro armer, ADSL is iets anders als VDSL dus ga je geen gelijk krijgen.
Je hebt een punt als er staat dat andere vormen beschikbaar komen, zou dan mooi wezen als er glasvezel zou komen, heb je een 200Mb lijn voor een schijntje.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Obi Wan-Kenobi, ik lees dat je graag in eerste instantie een nieuwe deal wilde. Hierover hebt je contact gehad, dat zie ik ook terug, echter niet met de gewenste uitkomst. Zoals als gezegd, als mijn collega het niet kan, dan kan ik het ook niet. Hoe graag ik dit ook zou willen.

Nu lees ik zelfs dat je al bedacht hebt om over te gaan naar Tele 2. Heel erg jammer. In ieder geval mocht je zo nog vragen hebben aan mij. Dan hoor ik dat graag.

Reageer