beantwoord

Ingangsdatum wijziging extra optie vast bellen & gevolgen voor contract

• 10 januari 2020
  • 10 reacties
  • 290 keer bekeken

Ik wil de optie onbeperkt vast bellen uitzetten. Op welke datum gaat de wijziging in?

Uit de informatie lijkt het of ik daarmee automatisch een nieuw jaarcontract afsluit. Klopt dat?

En waarom is de informatie hierover zo onduidelijk?

icon

Beste antwoord door Galdor68 10 januari 2020, 17:55

Als je het via Mijn Telfort kan uitzetten zal dat geen nieuw jaar contract betekenen. 

Je hebt het nu alleen over de optie Onbeperkt Vast Bellen niet de hele telefoonlijn?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @denxero , als het een optie is die je uit kunt zetten heeft het geen gevolgen voor je lopende abonnement. In de regel een maand opzegtermijn.

Haal het vinkje maar eens weg dan zie je aan de rechterkant op je scherm wat het voor gevolgen heeft, zint het je niet dan annuleer je het, zint het je wel dan bevestig je het.

Als je het via Mijn Telfort kan uitzetten zal dat geen nieuw jaar contract betekenen. 

Je hebt het nu alleen over de optie Onbeperkt Vast Bellen niet de hele telefoonlijn?

Tja als ik dat doe en de extra optie uitzet, krijg ik dit te zien:

“Klik op ’Wijziging bevestigen' om je bestelling definitief te maken. Hiermee ga je een betalingsverplichting aan.”

EN VOORAL

“Toelichting

Bij het wijzigen van je pakket ga je een nieuw jaarcontract aan. Na afloop van dit jaarcontract kun je ook weer je pakket wijzigen. Je extra’s kun je tijdens dit jaar wel wijzigen.”

Dus ik wil wel heel graag weten dat ik geen nieuw jaarcontract aanga.

Nee je gaat niet een  nieuw jaar contract aan. Je zet een optie uit, dat is inderdaad heel onduidelijk geformuleerd. Je zal in het overzicht van de veranderingen zien dat het maandbedrag met €5,00 naar beneden gaat.

De betalings verplichting heb je altijd in dit geval een lager maandbedrag. 

Het gaat voor jou nu om:

Toelichting

Bij het wijzigen van je pakket ga je een nieuw jaarcontract aan. Na afloop van dit jaarcontract kun je ook weer je pakket wijzigen. Je extra’s kun je tijdens dit jaar wel wijzigen.”

Dat is wat je wil doen een extra wijzigen. Het pakket wijzigen komt neer Internet of Internet&TV.

verkeerd gelezen

Hartelijk bedankt. Ja dat staat er ook. Typisch geval van onduidelijk formuleren. Telfort, doe er iets aan!

Groeten, denxero

Reputatie 8
Badge +12

@denxero, ik zie dat het al gelukt is met de wijziging. Die gaat per direct in. Wat Galdor68 aangeeft klopt inderdaad. En mee eens dat het er iets onduidelijk staat, excuses. 

Mochten we nog weer eens iets kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag. 

Tot mijn stomme verbazing zie ik in Mijn verbruik dat het uitzetten van de extra optie (op 10 of 11 januari) MET TERUGWERKENDE KRACHT is ingegaan op 27 december! Dat kan toch niet waar zijn? Nergens duidelijke informatie te vinden en dan een rekening sturen?

Excuses ik vergis me. Het is per direct ingegaan, nergens info te vinden, maar aangezien je het een keer per maand kunt doen, had ik toch aangenomen dat het aan het eind van de lopende periode in zou gaan. 

Ik wil een klacht indienen over de onduidelijke informatie. Moet ik hiervoor naar de AFM of kan het ook bij Telfort zelf?

Reputatie 8
Badge +12

Het gaat inderdaad direct in. Een wijziging kan 1 keer per maand. Je kan het die maand dus niet meer toevoegen. Als je de maand niet vol hebt gemaakt krijg je het teveel betaalde van de extra optie terug. 

Reageer