beantwoord

Gratis sms met ‘COMBIVOORDEEL AAN’ naar 1255 - geen bevestiging

• 28 mei 2014
  • 13 reacties
  • 5386 keer bekeken

Hallo,

Bij Telfort had ik al 1 abonnement voor mobiele telefonie en vanwege het combivoordeel (een gratis HBO-pakket in mijn geval) heb ik me ook aangemeld voor interactieve televisie / telefoon / internet. Dat abonnement gaat vandaag in. Voor het combivoordeel heb ik me aangemeld via de site en krijg ik de onderstaande tekst:

"Meld je nu aan voor Telfort Mobiel

Je hebt je abonnement voor Interactieve TV voor het CombiVoordeel aangemeld. Nu nog Telfort Mobiel aanmelden en je bent klaar. Stuur nu vanaf al je Telfort mobiele nummers een gratis sms met ‘COMBIVOORDEEL AAN’ naar 1255. Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding per sms."

Die bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Als dat per ommegaande een automatische bevestiging zou moeten zijn, dan gaat daar iets mis. Via de mail heb ik wel een bevestiging ontvangen voor het eerste gedeelte van de aanvraag.

Zouden jullie mijn combivoordeel-aanvraag in goede banen willen leiden?
icon

Beste antwoord door Blogfeedser 31 mei 2014, 15:20

Sms'je ontvangen; HBO is geactiveerd! :)

Nu nog HBO Go aan de praat krijgen. Ik krijg een Silverlight-DRM-foutmelding. Daar zal ik wel een nieuw draadje over beginnen als ik er met Google niet uit kom.
Bekijk reactie

13 reacties

Sms'je ontvangen; HBO is geactiveerd! :)

Nu nog HBO Go aan de praat krijgen. Ik krijg een Silverlight-DRM-foutmelding. Daar zal ik wel een nieuw draadje over beginnen als ik er met Google niet uit kom.
Badge +2
Tof, die terugkoppeling! Heeft de dame van de klantenservice ook apart het HBO pakket moeten activeren voor je (naast het opnieuw invullen van het webformulier) of ging dat automatisch of had je dat zelf gedaan?

Laat je weten of het HBO Go gedeelte ook gelukt is?
Die dame van de klantenservice heeft zover ik weet alleen het webformulier opnieuw ingevuld en zelf heb ik ook niks hoeven te activeren.

Met HBO GO gaat zoals gezegd nog wel wat mis.
  • Als ik http://www.hbogo.nl open, dan wordt gelijk de pagina http://www.hbogo.nl/offers geladen. Ik krijg dan ook meteen een melding over cookies en de optie 'Deze melding niet nogmaals weergeven.' Als ik daarvoor kies, dan krijg ik bij een volgende keer toch weer deze melding. Dat klinkt alsof hij geen cookies bewaart, maar dat is toch wel het geval. Binnen Firefox heb ik ingesteld dat ik alle cookies accepteer en ook 'always' die van third parties. Van hbogo.nl heb ik de volgende cookies: platform, displayed, rwebooks-x, rwebooks-y, rwebooks-div0x t/m rwebooks-div11y, _pk_ref., _pk_id., _pk_seq., __utma, __utmb, __utmc, __utmz.
  • Als ik op http://www.hbogo.nl/offers een trailer start, dan krijg ik geen foutmelding. Start ik op http://www.hbogo.nl/offers een film, dan krijg ik een Silverlight-DRM-foutmelding. In die foutmelding zit een linkje naar http://www.hbogo.nl/template.aspx?id=SILVERLIGHT_DRM_CHECKING, maar die pagina bestaat niet.
  • Als ik via Menu --> Live HBO of HBO2 of HBO3 kies, dan krijg ik de foutmelding dat HBO GO geen contact kan maken met de server.
  • Beide foutmeldingen blijf ik krijgen nadat ik zowel mijn firewall als mijn antivirussoftware als alle extensions gedisabled heb en alle add-ons de status Ask to Activate hebben.
  • Vanaf mijn iPhone kan ik wel films kijken.

Op internet kan ik niks vinden dat dit probleem beschrijft, dus iedere hulp is welkom.
[quote=Blogfeedser]Sms'je ontvangen; HBO is geactiveerd! :)

Beste Blogfeedser,
Heb hier hetzelfde probleem met comivoordeel, ook via de klantenservice telefonisch geregeld. Hoe lang duurde het bij jou voordat de 'HBO is geactiveerd' sms kwam? De 'wordt verwerkt' sms al wel direct ontvangen. Omdat het een oud draadje is staat alles op een maand geleden zonder tijdstippen.
Alvast bedankt!
Badge +2
Volgens mij dien je gewoon apart Hbo aan te zetten via je Mijn Telfort van Internet, TV, Bellen...
Ondanks dat ik geen activatie sms heb ontvangen?
Badge +2
Het volledige aanmelden en alle info vind je ook op www.Telfort.NL/combivoordeel
Badge +2
Zie Telfort.nl/Combivoordeel
Als je nog geen reactie hebt gehad, zou ik je aanraden je telefoon eens helemaal uit en dan weer aan te zetten en vervolgens opnieuw de sms te versturen.

Succes!
Ah. Op de bedrijfslaptop bleek Silverlight wel te werken. Beide configuraties maar even vergeleken. Het enige verschil dat ik kon vinden tussen Silverlight op de bedrijfslaptop en die op mijn privélaptop was dat op mijn privélaptop UAC aan stond. Die maar even uitgezet en het werkt nu.

Bizar dat de combi Microsoft Windows UAC - Microsoft Silverlight niet werkt. Wellicht werken de makers op verschillende afdelingen. :8
Gisteren de bevestiging ontvangen per mail, niet per sms, het hbo pakket hoefde niet via mijn Telfort aangezet te worden dit gebeurde automatisch. Matthijs dank voor je reactie.
Hoi Matthijs,

Na 9 uur heb ik alsnog een sms gekregen, zonder zelf opnieuw een sms te hoeven sturen. Blijkbaar was daar wat tijd voor nodig.

Rond het middaguur is de interactieve televisie geactiveerd. Op wat voor termijn kan ik het HBO-pakket verwachten?
Badge +2
Ik verwacht dat je het HBO pakket zelf wel moet aan zetten via MijnTelfort. Door de koppeling met Combivoordeel betaal je er dan uiteraard alsnog geen €15 voor. Ik hoor zelf uit interesse sowieso graag of het HBO pakket automatisch geactiveerd wordt of dat je deze idd via MijnTelfort aan moet zetten.
OK, met Telfort gebeld. Woensdag had ik een bevestigingsmailtje ontvangen van mijn aanmelding voor het combivoordeel. Maar dat formulier dat ik ingevuld had en waar ik het bevestigingsmailtje voor ontvangen heb, bestaat inmiddels niet meer. Telfort heeft alleen mijn aanvraag via de sms.

De juffrouw aan de andere kant van de lijn heeft daarom met mij wederom dat formulier ingevuld en van deze aanmelding krijg ik nu ook een bevestigingsmailtje. Bij deze stuur ik nogmaals een sms om ook mijn mobiele-telefoonnummer aan te melden. Anders dan de vorige keer krijg ik nu onmiddellijk een sms'je terug dat mijn aanvraag 'wordt verwerkt'.

Ah. Nog een sms'je: 'Beste klant, dit mobiele nummer is al aangemeld voor het Telfort CombiVoordeel.' Dat klopt! :D

Nu moet ik een derde sms'je ontvangen waarin staat dat mijn combivoordeel geactiveerd is.

Reageer