beantwoord

digitenne voor glasvezel

Reputatie 1
Op 15 februari heeft de helpdesk digitenne bij KPN voor €5 p/m voor mij geregeld. Handig voor aan boord.
Ik heb vermeld dat ik glasvezel heb, maar dat bleek geen probleem te zijn. Dus wel!
Oude abonnement van digitenne opgezegd, nieuwe digitenne ontvangen, maar nu blijkt na 3 maanden van foutieve facturen van KPN dan ik als glasvezelklant van telfort geen abonnement voor €5 kan afsluiten. Zuur, want nu heb ik een maan 2 abonnementen moeten betalen van €15,50.
1. Waarom wordt er gediscrimineerd voor glasvezelklanten. (Op het Sneekermeer heb ik niets aan het-alles-in-een glasvezel abonnement, terwijl een koper-aansluiting abonnee dat wel heeft)
Ik wil dat dubbel betaalde abonnement wel vergoed hebben, het is tenslotte fout gegaan door toedoen van de helpdesk.
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 2 mei 2018, 17:43

Hi Thymen,

Ik snap dat dit inderdaad niet voordelig voor je is. Helaas is het niet mogelijk om zelf over te stappen naar ADSL wanneer je glasvezel hebt, en dit is uiteraard (zoals je zelf al aangaf) ook niet aan te raden.

Uiteraard kun je Digitenne gebruiken wanneer je glasvezel hebt, maar de korting geldt alleen voor ADSL klanten. Ik vermoed dat hierin miscommunicatie is ontstaan. Ik heb de vergoeding voor 3 maanden korting doorgevoerd om je hierin toch tegemoet te komen, deze wordt naar verwachting verrekend op de eerstvolgende factuur.

Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen?
Bekijk reactie

22 reacties

Het heeft te maken met het punt dat via glasvezel meer gewone (tot 5 stuks) tv ontvangers mogelijk zijn dan via een DSL aansluiting. Dus in die zin kan je het inderdaad als discriminatie opvatten het is meer ook bedoeld als tegemoetkoming in de kosten op een dsl aansluiting met 100Mb zouden 5 gewone ontvangers ook mogelijk zijn. Deze regeling is puur voor thuisgebruik bedoeld niet voor recreatie gebruik.
Het is in ieder geval verkeerde voorlichting dat er niet verteld is dat je de volledige abonnementskosten moest betalen.
Reputatie 8
Badge +17
Discriminatie is in deze een heel zwaar woord omdat je bij glasvezel tot 5 tv ontvangers kunt aansluiten is Telfort afgestapt van een korting op digitenne.
Voor de adsl abonnementen kun je max 2 ontvangers aansluiten en daar bestaat de optie voor korting op digitenne nog wel wat dus logisch is.
Reputatie 1
Blijft staan dat de "koperaansluiting" digitenne gebruikt op het Sneekermeer tegen een speciaal tarief, en dat ik dat als glasvezelgebruiker dat niet heb.
Reputatie 8
Badge +17
Blijft staan dat de "koperaansluiting" digitenne gebruikt op het Sneekermeer tegen een speciaal tarief, en dat ik dat als glasvezelgebruiker dat niet heb.

Dat is het beleid van Telfort om reden die ik reeds genoemd heb en de digitenne in eerste instantie bedoeld was voor abonnees die thuis een 3e, 4e tv wilden gebruiken en meegenomen was in dit geval dat je er ook buitenhuis wat aan zou hebben.
Wellicht heb je een kennis die diensten afneemt bij Kpn o.a. digitenne dan kun je misschien meeliften voor 5 euri per maand
Reputatie 1
Bedankt voor de tip, maar zit er eerst voor een jaar aan vast.
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat webcare Telfort nog iets kan betekenen als er een log is gemaakt van je gesprek met de helpdesk waar je verkeerd bent geinformeerd, veel plezier op het snitsmar
Je kunt alvast je forumprofiel aanvullen met je klantnummer of postcode + huisnummer zodat men weet wie je bent
Reputatie 8
@thymen
Als je verkeerd bent voorgelicht door de klantenservice, moet Telfort:
- ofwel het abonnement terugnemen (de overeenkomst ontbinden)
- of je tegemoet komen (compenseren) zodat het alsnog voor het afgesproken € 5,- bedrag wordt geleverd.

Dat zijn gewoon de rechten die je als consument hebt.
Vraag als bewijs ander de voice log op.
Mee eens, maar dan actie door de helpdesk KPN. Die lijkt de animator in dit verhaal. Ik lees nergens over contact met Telfort over deze overstap.
Reputatie 8
Badge +17
Mee eens, maar dan actie door de helpdesk KPN. Die lijkt de animator in dit verhaal. Ik lees nergens over contact met Telfort over deze overstap.

Daar sla je de spijker op zijn kop Nelly de klantenservice Telfort treft geen blaam
Reputatie 8
Ik weet niet welke helpdesk is benaderd.
Maar omdat de topic starter hier reclameert, vermoed ik die van Telfort???
In ieder geval leg het bij de club neer wie heeft geadviseerd.
Op 15 februari heeft de helpdesk digitenne bij KPN voor €5 p/m voor mij geregeld.
Ik vraag me ook af op basis waarvan het de KPN helpdesk zou betreffen, omdat deze regeling doorgaans door Telfort met Digitenne wordt afgehandeld. In de start zin wordt niet specifiek een helpdesk genoemd.
Uit startpost:
thymen
Op 15 februari heeft de helpdesk digitenne bij KPN voor €5 p/m voor mij geregeld.
Nu wordt het een taalkundige discussie wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik lees daar dat een helpdesk bij KPN dit heeft geregeld maar @thymen moet maar vertellen welke helpdesk het was.
Reputatie 1
De helpdesk van Telfort heeft de aanvraag gedaan. Vervolgens kigt de uitvoering bij KPN. Van KPN krijg je dan het productoverzicht waarin staan dat de korting van iTV van telfort wordt toegepast. Maar de maand erop aat het mis met de nota.
Mooie kluif voor webcare. Ze pikken je topic binnenkort wel op.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Reputatie 3
Badge +8
Hi Thymen,

Heel begrijpelijk dat je graag gebruik wilt maken van Digitenne wanneer je van huis bent! Ik zie in het systeem dat er een paar jaar geleden contact met je is gelegd vanuit Telfort wat betreft Digitenne. Ik zie ook dat daarbij is besproken dat de korting niet geldig is voor glasvezelklanten. Ik wil je hierin echter wel graag tegemoet komen, dus ik zou willen voorstellen dat ik de korting die je anders had gekregen voor Digitenne voor de eerste 3 maanden vergoed. Is dit een oplossing waar je je in kunt vinden? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Bedankt voor het aanbod; neem ik graag aan. Toch de dubbel betaalde maand van digitenne terug. 5 maanden per jaar maak ik geen gebruik van het telfort glasvezel totaal pakket en ben dan aangewezen op digitenne en smartphone. 7 maanden gebruik ik digitenne niet en de smartphone amper.
Is daar dan geen andere oplossing voor? Die digitenne ontvanger voor €5 pm is een prima oplossing en scheelt maar liefst €150 per jaar. Maar terug naar een koperaansluiting zal wel niet gaan? Moet je misschien ook niet willen.
Reputatie 1
Overigens: de mevrouw van de helpdesk die tegerlijkertijd mijn telefoonabonnement verlengde zei dat glasvezel geen belemering was, ondanks dat ik mijn opmerking dat op de website stond dat het niet voor glasvezelklanten was. Zij heeft de aanvraag gedaan.
Reputatie 1
Rekenfout: het scheelt €126 pj
Reputatie 3
Badge +8
Hi Thymen,

Ik snap dat dit inderdaad niet voordelig voor je is. Helaas is het niet mogelijk om zelf over te stappen naar ADSL wanneer je glasvezel hebt, en dit is uiteraard (zoals je zelf al aangaf) ook niet aan te raden.

Uiteraard kun je Digitenne gebruiken wanneer je glasvezel hebt, maar de korting geldt alleen voor ADSL klanten. Ik vermoed dat hierin miscommunicatie is ontstaan. Ik heb de vergoeding voor 3 maanden korting doorgevoerd om je hierin toch tegemoet te komen, deze wordt naar verwachting verrekend op de eerstvolgende factuur.

Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen?
Reputatie 1
Bedankt!
Neem de optie digitenne in een totaalpakket mee bij de ontwikkeling van nieuwe producten.
Digitenne is een extratje zoals al is uitgelegd maar het is geen gekke suggestie. Je hebt natuurlijk niet overal een data verbinding op het water laat staan wifi dus de tv app is geen vervanger vermoed ik zo de app zou de digitenne abonnementskosten uitsparen.
Gaat het je alleen om de NPO zenders dan heb je geen Digitenne abo nodig, en ten overvloede je weet dat je binnenkort of je hebt deze al een andere ontvanger gaat krijgen vanwege overzetting tussen nu en 2019 naar DvB-T2

Reageer