beantwoord

Combivoordeel is uitgezet doorTelfort. Zoveelste probleem bij Telfort.in 2 maanden.

  • 11 juni 2018
  • 37 reacties
  • 622 keer bekeken

Ik heb het combivoordeel niet gekregen. Telnr eindigend op 457. Geen extra 2 GB en geen extra 400 belminuten, zoals in uw email stond. In abo gegevens staat het combivoordeel wèl aan. Bellen met klantenservice hierover duurt erg lang (sta continue in de wacht).
Na lang wachten krijg ik zojuist te horen dat deze maand het combivoordeel voor dit nummer is uitgezet.??? Ik kan als compensatie 5 euro terug krijgen. Pas over één week kan ik het combivoordeel voor dit nummer weer aanzetten. En dit gaat dan pas weer over 1 maand (dus per 11 juli in). Ik begrijp er niets meer van. Ik wil graag mijn combivoordeel NU terug. Waarom zet Telfort dit zomaar uit? HELP!

Heb nu wel heel vaak problemen met telfort.: te hoge rekening over mei (dubbele abo kosten en toestelbundel terwijl toestel is afbetaald) is ook nog maar deels afgehandeld. Ook hier wel compensatie gekregen, maar met de juni factuur moet blijken of alles goed is gekomen.

Nogmaals: graag combivoordeel per direct weer aan voor dit nummer!
icon

Beste antwoord door Ron46 4 juli 2018, 10:39

Hoi Ron46, bedankt voor de update.

Ik heb ook even weer gekeken. Ik kan mij goed voorstellen dat je niet begrijpt waarom de nummers verwijderd moeten worden. Er gaat iets niet goed met CombiVoordeel. Hierdoor moet het afgemeld en opnieuw aangemeld worden. Maar ook dit lijkt niet goed te gaan. Daarom ligt het nu bij de specialist. Hij werkt nu aan het probleem. Hopelijk heeft hij de oplossing snel gevonden.
Want jij schrijft, dat zie ik ook allemaal terug, dat heb ik nagekeken en helaas is het nu nog niet gelukt. Het zou inderdaad heel makkelijk moeten zijn, zo zie ik het ook, alleen gaat er toch iets niet goed wat voor mij onverklaarbaar is. Zoals gezegd wordt er aan gewerkt en ik hoop met je mee dat het voor de nieuwe periode is opgelost.


Besre Bart,

CombiVoordeel staat aan en de Mb's zijn aangepast vanaf juni!
Erg bedankt voor je snelle reacties telkens weer!
Het ziet er naar uit dat alle problemen nu zijn opgelost.
Even nog de juli facturen afwachten, maar het ziet er goed uit.
Nogmaals bedankt.
Bekijk reactie

37 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-wordt-vernieuwd-75842
Dit heeft niets met mijn probleem te maken helaas. De bedoeling is goed, maar het is beter om even echt in dit specifieke probleem te duiken.
Ik had het combivoordeel (op 2 nummers) en heb een email gekregen over het nieuwe combivoordeel. Belminuten ieder 400 minuten extra en data 2x de GB's. Zojuist bevestigd door klantenservice.Dit is gewoon een storing bij Telfort is mij verteld, vandaar de compensatie van 5 euro. Inmiddels heb ik ook de combivoordeel korting voor internet via email automatisch gekregen.
Maar hoe moeilijk kan het zijn om het combivoordeel weer aan te zetten als je het ook zo uit kan zetten?
Zojuist is het combivoordeel voor dit nummer ook in mijntelfort (app) uitgezet door Telfort. Stond een half uur geleden nog aan.
Reputatie 8
Badge +11
Voorzover ik weet kunnen ook de moderators het Combivoordeel maar 1 keer per maand (factuurmaand?) voor je wijzigen. Ik denk dat er een poging wordt gedaan om alle bitjes weer rechtop te krijgen.
Bij mij heeft het, tot mijn irritatie overigens, zelfs meerdere maanden geduurd voor het weer goed stond. Ik zeg daarmee niet dat het dus goed is wat er bij je gebeurt, maar het komt aardig overeen met wat bij mij gebeurde.
Aha, plotsling staan nu, aan het eind van de middag, de belminuten goed!
Namelijk 600+600+700= 1900! Dat is 2 × oude combivoordeel (2×300) plus 1x het nieuwe combivoordeel van 300+400 minuten. Geweldig!
Echter, de MB's staan nog niet goed. Daar mis ik nog het combivoordeel voor de nieuwe maand (2 × 2000). Het totaal moet 12000 (3 × 2 x 2000) zijn. Wie weet morgen?
Fijn dat er aan dit probleem gewerkt wordt..
Ik ga er eigenlijk toch vanuit dat alleen de eerste nieuwe maand onder de nieuwe verdubbelings regeling valt niet de twee daarvoor, maar dit moet een Telfort medewerker maar bevestigen. Hoewel als ik je goed begrijp had je al de verdubbelaar als combivoordeel.
Nog even over de Mb's. Het kan ook zijn dat het klantvoordeel niet goed verwerkt is (zie oude facturen tot maart).
Ik kreeg in ieder geval elke maand 4000 Mb en nu in juni maar 2000 Mb.
Maar ik begin het te begrijpen geloof ik. De nieuwe extra 400 belminuten zijn gewoon bij het abonnement geteld. Verdubbeling door combivoordeel bestaat immers niet meer voor belminuten.
Door een fout van Telfort is het combivoordeel dat inmiddels alleen voor de Mb's geldt, uitgezet. Dat voordeel moet ik over een week opnieuw aanvragen en dat gaat dan in per 11 juli. Kan iemand van Telfort svp mijn conclusie bevestigen? Het kostte me namelijk nogal wat denkwerk 🤔
Ik ga er eigenlijk toch vanuit dat alleen de eerste nieuwe maand onder de nieuwe verdubbelings regeling valt niet de twee daarvoor, maar dit moet een Telfort medewerker maar bevestigen. Hoewel als ik je goed begrijp had je al de verdubbelaar als combivoordeel.

Beste Galdor, ik heb al jaren, vanaf de introductie, het combivoordeel op twee telefoons. Vandaar.
Nog een aanvulling.
Op 11 juni kreeg ik 's-morgens de verheugende mededeling dat mijn extra Combivoordeel, korting op Telfort thuis automatisch geactiveerd was. 's-Avonds laat kreeg ik twee e-mails met de boodschap dat ik mij afgemeld zou hebben voor Combivoordeel en dat de factuurkorting vervalt!
"U krijgt geen € 5,00 korting meer en de Mb's op de aangemelde mobiele nummers worden niet meer verdubbeld".
Mijn verbazing was groot en ik heb naar de klantservice voor internet gebeld.
De zeer vriendelijke klantenservice medewerking begreep het ook niet en zei dat hij nu alle Combikorting zou uitzetten en na 24 uur weer aanzetten. Dan zou het goed moeten gaan met directe ingang van later deze week. Hij klonk echt zeer overtuigd en ik geloof hem graag. Nogmaals gebeld om te checken.
Inderdaad: zo moet het goed gaan.
Toch heb ik twijfels...bijvoorbeeld: krijg ik over 2 dagen, als de huidige bundelperiode afloopt voor het nummer dat op 012 eindigt de beloofde extra 400 belminuten nog bijgeteld in mijn abonnement (die komen in de plaats van het oude Combivoordeel voor belminuten)?
Gaat de verdubbeling van de Mb's voor beide nummers voor de nieuwe maand (juni) inderdaad deze week weer in?
Graag had ik nog antwoord en follow up via het forum.
Om dit te volgen en te begrijpen en om niet gillend weg te lopen bij Telfort kost mij nu echt heel veel moeite. Hopelijk heeft u hier begrip voor. En hopelijk is er bij Telfort iemand die dit allemaal nog begrijpt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ron46, ik zie inderdaad dat je meerdere malen contact hebt gehad met mijn collega's. Mijn collega zal jou morgen opnieuw weer aanmelden voor CombiVoordel. Dan is de aanvraag dan de volgende dag actief zijn, dus overmorgen. Nu begrijp ik dat je graag wilt weten hoe het zit met de minuten. Als mijn collega heeft gezegd dat je deze zal krijgen, dan ga ik daar van uit. Zullen we voor de zekerheid nog even tot morgen wachten tot CombiVoordeel weer is aangemeld? Je krijgt daar namelijk een bevestiging van, klopt het niet? Dan hoor ik dat graag en ga ik navraag voor je doen.
Hoi Ron46, ik zie inderdaad dat je meerdere malen contact hebt gehad met mijn collega's. Mijn collega zal jou morgen opnieuw weer aanmelden voor CombiVoordel. Dan is de aanvraag dan de volgende dag actief zijn, dus overmorgen. Nu begrijp ik dat je graag wilt weten hoe het zit met de minuten. Als mijn collega heeft gezegd dat je deze zal krijgen, dan ga ik daar van uit. Zullen we voor de zekerheid nog even tot morgen wachten tot CombiVoordeel weer is aangemeld? Je krijgt daar namelijk een bevestiging van, klopt het niet? Dan hoor ik dat graag en ga ik navraag voor je doen.

Beste Bart,

Bedankt voor je antwoord. Idd even wachten en zien of ik morgen een bevestiging krijg van het weer aanzetten van het Combivoordeel voor de telefoons en voor internet thuis. Fijn dat dit probleem nu ook in het forum aandacht krijgt..
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ron46, ik zie dat je nog weer een aantal keer contact hebt gehad omtrent het CombiVoordeel. Je zou weer aangemeld zijn, maar dit zie ik zo niet terug. Ik zie alleen maar mails voor afmeldingen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb daarom even contact gezocht met de CombiVoordeeldesk. Mijn collega gaf ook aan dat het niet helemaal goed gaat. Daarom heeft ze nu een melding gemaakt bij de Technische Dienst om dit verder uit te zoeken. Het weer aan te zetten en te monitoren of het goed blijft gaan. Wanneer het weer aangezet wordt ontvang je hiervan uiteraard een mail. Excuses voor het ongemak.
Hoi Ron46, ik zie dat je nog weer een aantal keer contact hebt gehad omtrent het CombiVoordeel. Je zou weer aangemeld zijn, maar dit zie ik zo niet terug. Ik zie alleen maar mails voor afmeldingen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb daarom even contact gezocht met de CombiVoordeeldesk. Mijn collega gaf ook aan dat het niet helemaal goed gaat. Daarom heeft ze nu een melding gemaakt bij de Technische Dienst om dit verder uit te zoeken. Het weer aan te zetten en te monitoren of het goed blijft gaan. Wanneer het weer aangezet wordt ontvang je hiervan uiteraard een mail. Excuses voor het ongemak.
Beste Bart, ik wordt idd bedolven onder de mails. Ben het spoor volkomen bijster.en begrijp er niets meer van. Bedankt voor het monitoren van dit probleem. Ik wacht af.....
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan zeker goed begrijpen dat je het spoor bijster was. Dat was ik ook eerlijk gezegd. Vandaar dat ik verder onderzoek ben gestart met als gevolg dat het bij de Technische Dienst is terecht gekomen. Ik verwacht dat zij dit snel gaan oplossen. Wanneer dit gelukt is krijg je een bevestiging hiervan in de mail.
Status van 15 juni 18:00

Factuur ontvangen voor Telfort Thuis van € -5,00 met omschrijving 'Vergoeding niet verrekende CombiVoordeel korting. Prima, ik krijg op die manier dus de € 5,00 korting op Telfort Thuis deze keer.
Het eerste stapje naar een oplossing.

Mobiel eindigend op 457 nieuwe factuurperiode vanaf 11 juni: extra 400 belminuten zijn bijgeteld in het abonnement dus in het nieuwe verbruik/tegoed overzicht van Mijntelfort.
De Mb verdubbelaar is NIET gegeven.

Mobiel eindigend op 012 nieuwe factuurperiode vanaf 15 juni: de beloofde extra 400 belminuten zijn NIET bijgeteld in het nieuwe verbruik/tegoed en NIET bijgeteld in het abonnement..
De Mb's zijn NIET verdubbeld in het nieuwe verbruik/tegoed overzicht van Mijntelfort.

De extra 400 belminuten en de verdubbeling van de data zijn allebei beloofd in de 'goed nieuws' e-mail van 15 mei voor beide mobiels. Ook de korting op Telfort Tuis werd daarin beloofd.
Dit stond er oa in de e-mail:
"[U krijgt nu elke maand 2x zoveel data en belminuten. Vanaf 1 juni krijgt u nog steeds 2x zoveel data maar geen verdubbeling van uw belminuten meer. In plaats daarvan krijgt u elke maand 400 extra belminuten, zolang uw abonnement loopt."



Ik hoop dat volgende week alles in orde komt, maar heb mijn twijfels.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de update Ron46. Ik begrijp hiervan uit dat een deel wel goed gaat en een deel nog niet. Ik zie het als een stap in de goede richting. Daarbij zit ik ook dat de afdeling die er over gaat het nog steeds in behandeling heeft. Ik veracht dan ook dat het zeker goed gaat komen. Zodra je weer goed aangemeld bent, dan zal je daar een bevestigingsmail van ontvangen. Wacht het nog even af, er wordt aan gewerkt.
Status van 15 juni 18:00

Factuur ontvangen voor Telfort Thuis van € -5,00 met omschrijving 'Vergoeding niet verrekende CombiVoordeel korting. Prima, ik krijg op die manier dus de € 5,00 korting op Telfort Thuis deze keer.
Het eerste stapje naar een oplossing.

Mobiel eindigend op 457 nieuwe factuurperiode vanaf 11 juni: extra 400 belminuten zijn bijgeteld in het abonnement dus in het nieuwe verbruik/tegoed overzicht van Mijntelfort.
De Mb verdubbelaar is NIET gegeven.

Mobiel eindigend op 012 nieuwe factuurperiode vanaf 15 juni: de beloofde extra 400 belminuten zijn NIET bijgeteld in het nieuwe verbruik/tegoed en NIET bijgeteld in het abonnement..
De Mb's zijn NIET verdubbeld in het nieuwe verbruik/tegoed overzicht van Mijntelfort.

De extra 400 belminuten en de verdubbeling van de data zijn allebei beloofd in de 'goed nieuws' e-mail van 15 mei voor beide mobiels. Ook de korting op Telfort Tuis werd daarin beloofd.
Dit stond er oa in de e-mail:
"[U krijgt nu elke maand 2x zoveel data en belminuten. Vanaf 1 juni krijgt u nog steeds 2x zoveel data maar geen verdubbeling van uw belminuten meer. In plaats daarvan krijgt u elke maand 400 extra belminuten, zolang uw abonnement loopt."



Ik hoop dat volgende week alles in orde komt, maar heb mijn twijfels.


Maandag 18 juni:
Ah, de belminutenbundel voor nr 012 is nu ook aangepast.
Nu nog het CombiVoordeel aan voor beide nummers en voor Thuis, zodat we weer elk 4000 Mb krijgen per maand (2 × 2000). Mijn vertrouwen neemt toe!
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed nieuws. Het gaat de goede kant op dus. Dat is fijn. Ik zie inderdaad dat er achter de schermen nog gewerkt wordt aan de oplossing. Ik ga er vanuit dat het snel is opgelost.
Het CombiVoordeel probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik lees nu dat het weer uit- en aangezet gaat worden (zie antwoord Rozemarijn in het inmiddels opgeloste topic ' toestelbundel terwijl toestel is afbetaald '). Maar dat is al vaker gedaan volgens mij. En het staat toch uit nu?
Wat is de status nu van dit probleem? Ik had jarenlang het CombiVoordeel, voldoe aan de voorwaarden. Wat is het probleem? Moet ik wat doen? Bv de 'combivoordeel aan' sms sturen vanaf de 2 telefoons?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ron46, ik kan mij goed voorstellen dat je het graag weten. Daarom heeft Rozemarijn gisteren gebeld met de CombiVoordeeldesk. Het staat nu inderdaad uit, jij hoeft zo verder niks te doen. Mijn collega's werken er aan en hopelijk is er volgende week meer duidelijkheid. Ik had gehoopt je meer informatie te kunnen geven, maar dit is helaas even hoe het ervoor staat. Het is nog even wachten op de collega's.
Herinnering: combivoordeel staat nog steeds niet aan. Wat is de status en waarom duurt dit zo lang???
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. Dat is niet fijn. Er gaat iets niet helemaal zoals het moet. Excuses hiervoor. Ik zie dat mijn collega's er vandaag nog mee bezig zijn geweest. Er wordt nog aan gewerkt. Ik wil je vragen om het nog even af te wachten. Hopelijk is het snel opgelost nu.
Beste Bart, ik waardeer de snelle reacties op mijn berichten en vragen. Toch krijg ik nu een vervelend gevoel. Namelijk dat ik aan het lijntje word gehouden. Als ik de combivoordeel check die, dan zegt het systeem: 'gefeliciteerd, u heeft al combivoordeel....enz'.
Ik lees nergens in de antwoorden iets concreets over waarom het maar niet lukt om het voordeel echt aan te zetten en ook niet wanneer het dan wel zou moeten lukken. Ik kreeg 5 euro gecompenseerd voor telfort thuis, maar ik mis 2 Gb voor elk van de 2 mobiel abo's over de huidige factuur maand. Komt nu bij de volgende factuurmaand alles goed?
Ik word hier echt moedeloos van.
Het combivoordeel is een heel aantrekkelijk voordeel om bij Telfort te blijven. Maar zonder dat ga je 's om je heen kijken, toch? Ik krijg steeds minder het warme gevoel dat het wel goed gaat komen. Sorry voor mijn pessimisme.
Reputatie 8
Badge +11
Het is niet mijn bedoeling om je aan het lijntje te houden Ron46. Echt niet. Ik kan mij zeker vinden in het feit dat je graag duidelijkheid wilt. Ik zie dat het onderzoek nog steeds uitgevoerd wordt. Het lijkt namelijk mis te lopen op de mobiele nummers. Deze zijn om een of andere reden niet te verwijderen en daardoor kan nieuwe goede aanvraag niet plaatsvinden. Meer informatie heb ik op dit moment nog niet. Ik wacht ook op verder aanvulling. Ik zal het in ieder geval voor je in de gaten houden.
Beste Bart,

Bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp niet waarom de mobiel nummers verwijderd moeten worden of dat het CombiVoordeel voor onze telefoons aanstaat en dat deze verwijderd moet worden. Het is zeker iets programma-technisch of administratiefs, want het CombiVoordeel staat echt niet aan.
Ik zet het nog even op een rij.
Wij kregen op beide toestellen elke maand 4000 MB erbij.
Nu in juni maar 2000 MB, dus staat het CombiVoordeel uit.
Uiteraard is in juni het belminuten CombiVoordeel vervangen door extra 400 belminuten, daarover geen klacht. Dat is goed verwerkt in de nieuwe specs van het abonnement in Mijntelfort. Maar het gaat om de MB's (en natuurlijk de korting op Telfort Thuis).

Volgens de oude facturen, t/m februari, maart 2018, zagen onze abonnementen v.w.b. de MB's er als volgt uit.

Toestel …457
1000 MB internet 40,00% korting op abonnementskosten voor onbepaalde tijd
1000 MB 24 mo 3000 MB unit voor onbepaalde tijd.

Toestel…012
1000 MB internet 40,00% korting op abonnementskosten voor onbepaalde tijd.
1000 MB 24 mo 3000 MB unit voor onbepaalde tijd.

Die extra 3000 MB bovenop de 1000 MB was het klantenvoordeel samen met het CombiVoordeel.

Nu staat in Mijntelfort voor beide contracten / abonnementen 2000 MB, dat is prima zónder CombiVoordeel.
Als het CombiVoordeel nu weer aan gaat zijn we weer op de gewenste 4000 MB.per maand.
Het lijkt zo simpel voor een leek als ik ben.
Ik hoop toch echt dat met de nieuwe factuurperiode, of liever eerder, dit allemaal opgelost is.

Reageer