beantwoord

CombiVoordeel HBO na overstap naar glasvezel lijkt niet te lukken

Ik ben van Telfort alles in een adsl overgestapt naar glasvezel van telfort. Ik heb ook mobiel van Telfort.
Ik had HBO Combivoordeel is verdwenen na installatie glasvezel. Voldoe nog steeds aan de eisen. Moest me op nieuw aanmelden, heb ik gedaan. Bevestingsmailtje gehad dat ik ben aan gemeld en dat ik binnen 24 uur weer HBO op mijn tv zou hebben. Dit was woensdag 13 mei 2015.
Je raad het al nog steeds geen HBO op de tv. Had ook al een mailtje gestuurd geen reactie op gehad.
Ik hoop dat ik via deze weg wel een antwoord krijg en dat het wordt opgelost.
icon

Beste antwoord door Stephen 16 juni 2015, 16:50

@denhouting,

Helaas is de oorzaak van dit probleem nog steeds niet bekend. Mijn collega';s hebben dit verder in onderzoek en nemen contact met jou op zodra er meer bekend is. Ik begrijp heel goed dat jij en je man hier enorm van balen. Ik hoop daarom dat jullie ons nog even de gelegenheid gunnen om dit op te lossen.

Wat betreft de problemen met Interactieve TV. Is het mogelijk om de TV-ontvanger uit de slaapkamer even aan te sluiten op de TV in de woonkamer en dan de software opnieuw te installeren? Ik verneem dit graag van je.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Welkom op het forum!

Wat fijn dat je bent overgestapt naar ons glasvezel. :D
Ik ontvang graag jouw naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je kijken wat er misgaat. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik zie dat CombiVoordeel succesvol is aangemeld dus ik vind het vreemd dat jij er nog steeds geen gebruik van kan maken. Ik heb mijn collega's hierover op de hoogte gesteld om dit verder uit te zoeken. Kun je aub je TV-ontvanger herstarten om te kijken of HBO dan wel beschikbaar is? Ik kijk uit naar je reactie.

Stephen
Helaas nog steeds geen HBO
Heb ook nog gekeken in mijnglasvezel en glasvezelwebmail maar niks over gratis HBO te bekennen.
de boel herstart maar geen hbo te bekennen. Meer suggesties?
ben ik aangemeld voor adsl HBO misschien en niet voor glasvezel HBO misschien?
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Dat klopt. HBO staat aangemeld voor glasvezel en niet voor ADSL omdat laatste niet actief is. Mijn collega's hebben dit in onderzoek en uiterlijk vrijdag 22 mei 2015 ontvang je hier bericht over. Excuses voor het ongemak.

Stephen
je bedoelt hopelijk het omgekeerde! IK HEB NU GLASVEZEL en HBO moet dus AANGEMELD WORDEN OP mijn GLASVEZEL abonnement!!

NIET op ADSL!!!

Anders zit zometeen zonder internet en tv en dan ben ik echt niet blij!

Moderator

Reacties: 3609

56 minuten geleden

Rapporteer

6

@denhouting,

Dat klopt. HBO staat aangemeld voor glasvezel en niet voor ADSL omdat laatste niet actief is. Mijn collega's hebben dit in onderzoek en uiterlijk vrijdag 22 mei 2015 ontvang je hier bericht over. Excuses voor het ongemak.

Stephen

like this 0
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Excuses voor de ontstane verwarring. Met 'dat klopt' bedoel ik dat HBO is aangemeld voor glasvezel en niet voor ADSL. :)
Zodra er meer bekend is wordt je op de hoogte gebracht.

Stephen
reactie op bericht hierboven:

Als HBO is aangemeld voor glasvezel is dat dus goed!(dan is er iets in het signal niet ok of iets dergelijks)

Zie mijn allereerste bericht ik ben VAN adsl NAAR glasvezel gegaan.

Ik heb nu een glasvezel abonnement!

Is mijn OUDE adsl abonnement nu volledig afgesloten?
Ik heb alles wat daarmee te maken had (modem etc) teruggestuurd.
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Heb je inmiddels een update ontvangen over het CombiVoordeel probleem?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
ik heb niks vernomen of het moeten de 2 anonieme belletjes zijn geweest die ik heb gemist.
wij hebben niet kunnen kijken in de meivakantie. mijn man is behoorlijk ontstemd.
ik hoop toch ernstig dat je me meer kunt vertellen want op zich keken we er best wel veel naar en missen we het wel.
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Ik betreur het dat je niks hebt vernomen. Ik ga mijn collega's verzoeken om hier spoed achter te zetten zodat dit snel kan worden opgelost en kom hier morgen op terug. Excuses voor het ongemak.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Mijn collega's hebben jou een mail verstuurd. Heb je deze ontvangen en zo ja, ben je voldoende geïnformeerd? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Dit heb ik gekregen:
Geachte heer of mevrouw den Houting,

Naar aanleiding van uw melding bericht ik u als volgt.

Wij hebben het probleem bij u met het combivoordeel in onderzoek. Zodra wij meer weten, nemen wij contact met u op. Uiteraard ontvangt u voor de periode dat u wel recht had maar niet genoten hebt van het voordeel een coulance.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met 0900-9596 (0,50 cent per gesprek) op werkdagen van 09.00-21.00 uur of op zaterdag van 10.00-17.00 uur. U kunt ook een antwoord op dit bericht sturen.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice/glasvezel. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice glasvezel

Ik vraag me af hoelang dit gaat duren en wat ik van die coulance moet verwachten?
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Helaas kan ik geen indicatie geven over wanneer het probleem is opgelost. We doen er in ieder geval alles aan om het zo spoedig mogelijk op te lossen.
Je zal een vergoeding ontvangen voor tenminste alle dagen dat je geen gebruik kon maken van HBO. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Stephen
Beste Stephen,

Jij hebt je tot nu toe zeer vriendelijk en correct gedragen maar je collega's van de klantenservice vind ik persoonlijk niet correct.

Dit is de mail die ik vandaag twee keer vlak achter elkaar kreeg(daaronder zet ik wat ik ervan vind):

Geachte mevrouw Den Houting,

Nadat wij u telefonisch niet konden bereiken willen wij u via deze weg op de hoogte stellen van het Combivoordeel.

Uit onze administratie blijkt dat het HBO pakket vooralsnog niet actief is. Op 13-05-2015 is er opnieuw een aanmelding gedaan voor het HBO pakket. Echter dient het HBO pakket eerst in het geheel afgemeld te worden voordat er een nieuwe aanvraag gedaan wordt. Dit is destijds niet gebeurd.

Het Combivoordeel zullen wij nu gaan afmelden om deze vervolgens na 24 uur weer opnieuw aan te melden. Zodra het aangemeld is zal u van ons een e-mail en sms ter bevestiging ontvangen. Wij zullen het Combivoordeel enige tijd na aanmelding voor u in de gaten blijven houden om te kijken of het nu wel goed doorloopt.

Mocht u nog vragen hebben met betrekking tot het Combivoordeel dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0900-9596. U betaald �0,50 per gesprek plus de gebruikelijke gesprekskosten. Wij zijn maandag t/m vrijdag geopend van 09.00 t/m 21.00 uur. Op zaterdag zijn wij van 10.00 tot 17.00 uur geopend.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Telfort Combivoordeel
------------------------------------------------------------------------------------
Het is inmiddels twee weken geleden dat ik twee keer achter elkaar door nummer anoniem ben gebeld, dus als jullie dat waren is dat al twee weken geleden(zat op de wc en dan neem ik geen telefoon op). Ik heb geen telfort aan de lijn gehad. Dus als jullie daarnaar revereren schaam je.

Bovendien vind ik de email nogal suggestief. Het suggereerd namelijk dat het mijn eigen schuld is.
Dat lijkt mij niet het geval. Ik weet niet dat dat eerst afgemeld moet worden!
Het lijkt mij toch logisch en vanzelfsprekend dat als ik OVERSTAP VAN TELFORT ADSL NAAR TELFORT GLASVEZEL dat jullie dat combivoordeel overzetten van adsl naar glasvezel!!!

Is dit om onder de toegezegde coulance uit te komen?

Ik vind dit echt onbeschoft en niet getuigen van klantvriendelijkheid.

Bovendien staat het beeld nu regelmatig stil en krijg ik een melding in het scherm dat ik even heen en weer moet zappen sinds ik op glasvezel zit.
Zou fijn zijn als dat wordt opgelost. Ik heb spijt van mijn overstap naar glasvezel!
Reputatie 5
Badge +2
Michael kan ongetwijfeld mee kijken voor een coulance. Bevriezing van het beeld komt vaak door een verbindingsprobleem (bijvoorbeeld met een draadloze verbindingsset); je kan om dit op te lossen het beste even de klantenservice bellen, zodat er snel en accuraat zaken kunnen worden uitgesloten en je weer fatsoenlijk tv kan kijken.

Succes!
de wifi ontvangst van glasvezel is slechter dan die van de adsl in de tuin trouwens. Hoe kan dat?
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Wat spijtig om dit te vernemen. Ik zal het een en ander voor je uitzoeken en kom er morgen (12 juni 2015) op terug.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Het CombiVoordeel probleem is nog in behandeling. Ik hoop je in de loop van de dag van meer informatie hierover te kunnen voorzien. In ieder geval zul je een vergoeding ontvangen zoals afgesproken.

Je geeft aan dat je stilstaand beeld ervaart met Interactieve TV. Kun je de software van je TV-ontvanger verwijderen en opnieuw installeren? Wellicht dat dit het probleem oplost. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
hoe werkt dat?

Gr. Rinske
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Zodra je op de link klikt dan kom je op een pagina van onze website waarin het wordt uitgelegd.Laat je weten als het is gelukt?

Stephen
tv in de woonkamer lg smart tv gelukt dus ik hoop dat het beeld nu niet meer stilstaat

echter de tv in slaapkamer staat een lg uit 1999/2000 die alleen met scart kan in ieder geval niet met hdmi lukt het niet
komt geen menu te voorschijn kan dus software niet verwijderen en opnieuw installeren
drie maal raden waar ik nog steeds niet naar kan kijken.
gister email en sms gehad 's ochtens vroeg.
die 24 uur zijn inmiddels wel voorbij.
Je begrijpt hopelijk wel dat ik me behoorlijk begin te irriteren om over mijn man nog maar niet te spreken.
Ik heb er momenteel weinig vertrouwen in.
Reputatie 8
Badge +16
@denhouting,

Helaas is de oorzaak van dit probleem nog steeds niet bekend. Mijn collega';s hebben dit verder in onderzoek en nemen contact met jou op zodra er meer bekend is. Ik begrijp heel goed dat jij en je man hier enorm van balen. Ik hoop daarom dat jullie ons nog even de gelegenheid gunnen om dit op te lossen.

Wat betreft de problemen met Interactieve TV. Is het mogelijk om de TV-ontvanger uit de slaapkamer even aan te sluiten op de TV in de woonkamer en dan de software opnieuw te installeren? Ik verneem dit graag van je.

Stephen