beantwoord

Combivoordeel (HBO gekozen)

Hallo!

Onlangs hebben we glasvezel genomen bij Telfort met een combivoordeel. We hebben daarbij voor HBO gekozen. Ik kom daar straks op terug. Allereerst iets over het abonnement zelf.

Afgelopen maandag is alles aangesloten door de monteur en het werkt perfect! Nu is het echter zo dat wanneer we inloggen op Mijn Telfort, het abonnement nog niet geactiveerd is. Omdat we wel gewoon TV kunnen kijken en internet hebben, vind ik het raar dat dit op Mijn Telfort nog niet zichtbaar is. Is dit puur een administratief dingetje?

Wellicht is dit alles ook de reden dat HBO (nog) niet beschikbaar is. Ik heb gezocht naar een antwoord hierop op dit forum maar daar kom ik ook niet uit. Kan iemand mij eens precies stap voor stap zeggen wat de handelswijze voor mij moet zijn? Moet ik mij zelf aanmelden via itshbo of hoe gaat dat?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Stephen 6 augustus 2015, 14:13

Beste Rick, bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het uitgezocht en ik zie inderdaad dat de opleverdatum 3 augustus 2015 is.
CombiVoordeel was nog niet aangemeld. Dit heb ik zojuist voor je gedaan en als het goed is heb je hiervan een bevestiging ontvangen op je @live.nl e-mailadres. Zodra de aanmelding is verwerkt dan gaat CombiVoordeel in. Ook hiervan zul je een bevestiging ontvangen. Ben je hiermee voldoende geïnformeerd?
Bekijk reactie

26 reacties

Ik heb het even opgezocht en ik zie in het contract onder kopje 'startdatum abonnement' staan dat 3 augustus de datum is waarop het kon worden aangesloten (dit is dus dinsdag gebeurt, en niet maandag zoals ik eerder aangaf). Verder lees ik dat op 10 augustus de abonnementskosten automatisch in gaan wanneer het glasvezelkastje en modem nog niet aangesloten zijn. Dit laatste is dus niet van toepassing omdat het allemaal al naar behoren werkt. Ik maak hier uit op dat 3 augustus dus eigenlijk de startdatum al was. Klopt dat?
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rick, jij ook bedankt voor je reactie. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik het een en ander voor je uitzoeken. Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rick, bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het uitgezocht en ik zie inderdaad dat de opleverdatum 3 augustus 2015 is.
CombiVoordeel was nog niet aangemeld. Dit heb ik zojuist voor je gedaan en als het goed is heb je hiervan een bevestiging ontvangen op je @live.nl e-mailadres. Zodra de aanmelding is verwerkt dan gaat CombiVoordeel in. Ook hiervan zul je een bevestiging ontvangen. Ben je hiermee voldoende geïnformeerd?
Stephen ontzettend bedankt voor de snelle correcte handeling! Rest mij alleen nog de vraag hoe de werkwijze is voor het aanmelden van HBO. Moet ik mij zelf aanmelden via itshbo en vooral waar doe ik dat? Ik hoop dat je me daar nog een passend antwoord op kan geven.

Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hi Rick, graag gedaan! :D
Je hoeft verder niks te doen, dit gaat geheel automatisch. Gewoon even de verwerking afwachten. Ik zal morgen weer even kijken of de aanmelding succesvol is verlopen.
Je hoeft verder niks te doen, dit gaat geheel automatisch. Gewoon even de verwerking afwachten. Ik zal morgen weer even kijken of de aanmelding succesvol is verlopen.

Hartstikke fijn! Nogmaals bedankt!

Goedemorgen Stephen.

Kun je me al vertellen of de aanmelding succesvol is verlopen? Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hey Rick, ik zie dat de aanmelding nog niet is verwerkt. Had je wel de bevestiging ontvangen op e-mailadres?
Hey Rick, ik zie dat de aanmelding nog niet is verwerkt. Had je wel de bevestiging ontvangen op e-mailadres?
Die bevestiging was er inderdaad gisteren al wel.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Rick. Ik ga even het een en ander voor je uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Bedankt voor je reactie Rick. Ik ga even het een en ander voor je uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Topper! 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rick, ik heb het voor je uitgezocht. Je abonnement moet administratief nog worden "opgeleverd". Pas dan kun je gebruik maken van CombiVoordeel. Het wordt administratief zo spoedig mogelijk in orde gemaakt. Ik blijf het proces in de tussentijd voor je volgend en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je mij gerust benaderen.
Beste Rick, ik heb het voor je uitgezocht. Je abonnement moet administratief nog worden "opgeleverd". Pas dan kun je gebruik maken van CombiVoordeel. Het wordt administratief zo spoedig mogelijk in orde gemaakt. Ik blijf het proces in de tussentijd voor je volgend en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je mij gerust benaderen.
Goedemiddag Stephen,

Bedankt nog voor je bericht. Ik heb zojuist even gekeken in Mijn Telfort en zie bij bestelstatus nu dit staan: 'vanaf 10-08-2015 kun je je abonnement aansluiten. Kijk voor hulp bij installatie op onze online klantenservice'.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb zien staan. In het overzicht staat het abonnement nog altijd op 'niet geactiveerd'. Uit deze opmerking onder bestelstatus maak ik op dat ik zelf nog één of meerdere handelingen moet verrichten. Is dat juist? En kun jij mij zo zeggen welke handelingen dat dan zijn of heb je een link met een uitleg daarover? Ik kon er zelf niets over vinden namelijk.

Alvast bedankt weer voor je tijd en aandacht!
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rick, het vervelende is dat je vanuit jouw kant voorlopig even niks kan doen. Het ligt namelijk bij ons. Administratief moet eerst het een en ander worden verwerkt. Ik betreur het zelf ook dat dit zolang moet duren. 😞 Ik heb daarom intern een reminder gestuurd en gevraagd of er kan worden aangegeven binnen hoeveel tijd dit kan worden opgelost. Ik hoop je daarover morgen een update te kunnen geven. Tot morgen 🙂
Beste Rick, het vervelende is dat je vanuit jouw kant voorlopig even niks kan doen. Het ligt namelijk bij ons. Administratief moet eerst het een en ander worden verwerkt. Ik betreur het zelf ook dat dit zolang moet duren. 😞 Ik heb daarom intern een reminder gestuurd en gevraagd of er kan worden aangegeven binnen hoeveel tijd dit kan worden opgelost. Ik hoop je daarover morgen een update te kunnen geven. Tot morgen :)
Goedemorgen Stephen!

Bedankt weer voor je reactie. Ik zie inmiddels dat mijn abonnement op 11-8 is ingegaan. Ook staat de eerste factuur online op 'Mijn Telfort'. Het enige wat nog ontbreekt is HBO. Kwestie van geduld denk ik. Mocht je daar toch info over hebben lees ik dat uiteraard graag.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Rick, bedankt voor de reactie. Ik heb je daarom opnieuw aangemeld voor CombiVoordeel. Hopelijk wordt de melding nu wel snel verwerkt. Ik hou het voor je in de gaten en hoop je later op de dag van meer informatie te kunnen voorzien.

Beste Rick, bedankt voor de reactie. Ik heb je daarom opnieuw aangemeld voor CombiVoordeel. Hopelijk wordt de melding nu wel snel verwerkt. Ik hou het voor je in de gaten en hoop je later op de dag van meer informatie te kunnen voorzien.

Super, bedankt!
Het wordt gekker en gekker. Nu krijg ik eerst een mail met de melding dat het combivoordeel ingaat per 12-8-2015. 'Uw aanvraag wordt verwerkt, u ontvangt een mail zodra het voordeel ingaat'.

Letterlijk één minuut later de tweede mail; 'Wij bevestigen u hierbij dat uw afmelding voor Telfort CombiVoordeel is ontvangen en wordt afgerond. Door uw afmelding voldoet u op uw adres niet langer aan de voorwaarden van het CombiVoordeel. Het door u gekozen voordeel HBO komt hierdoor per 12-08-2015 te vervallen'.

Het spijt me wel maar gaat dit normaal altijd zo?
Reputatie 8
Badge +16
Hey Rick, ik kan begrijpen dat het verwarrend is. De eerste aanmelding was nog niet afgemeld. Deze heb ik alsnog afgemeld waarna ik je opnieuw heb aangemeld. De bevestiging is helaas niet in de juiste volgorde verlopen. De verwerking van de laatste aanmelding is nog in behandeling. Ik heb dit zojuist voor je bekeken. Het is nu nog even afwachten en om antwoord op je vraag te geven, nee normaal gaat dit niet zo. Excuses voor het ongemak. 😞 Ik hoop je morgen weer een update te kunnen geven.
Reputatie 8
Badge +16
Hi Rick, ik zie dat CombiVoordeel succesvol is aangemeld. Het HBO pakket wordt binnen 24 uur geactiveerd. Helaas ben ik morgen tijdelijk niet beschikbaar vanwege vakantie. Mocht je dan nog steeds geen gebruik kunnen maken van HBO stuur dan mijn collega Michael een bericht. Hij zal het dan verder voor je afhandelen. Ik heb hem ook hierover op de hoogte gesteld. 🙂
@ Stephen - Fijne vakantie!

@Michael - Ik ben op dit moment aan het werk en kan niet kijken of HBO al functioneert. Vanmorgen namelijk nog niet. Het zou wel leuk zijn zo voor het weekend. Zou jij na kunnen gaan of het inmiddels beschikbaar zou moeten zijn? En moet ik ook iets doen met de TV ontvanger (aan - uitzetten bijvoorbeeld) of met de modem?

Ik hoor graag van je.
Dus pas in de loop van volgende week?! Ik krijg nu weer een mail dat het telefoonnummer wat voor het combivoordeel gebruikt word weer is afgemeld?? Waar zijn jullie mee bezig??

Ik hoop dat jullie voor een vergoeding zorgen en dit met spoed regelen, zo niet, stel ik jullie ingebreke.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rick, dit klopt. Mijn collega's hebben het nu afgemeld omdat de aanvraag niet goed doorliep in het systeem. Maandag zal het weer geactiveerd worden. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent maar kan het helaas niet mooier maken dan het is. Als het allemaal goed werkt, zal ik ervoor zorgen dat er een compensatie wordt aangemaakt om het leed te verzachten. Mijn oprechte excuses voor deze verwarrende kwestie.
Reputatie 8
Badge +16
Hey Rick, ik zie dat CombiVoordeel succesvol is aangemeld. Ik ga ervan uit dat je nu ook van het HBO pakket gebruik kunt maken? In afwachting van jouw reactie.

Na mijn laatste reactie ging het ineens heel snel. Binnen 24 uur werkte het gelukkig. 🆒

Reageer