beantwoord

CombiVoordeel bij overstap XS4ALL?

• 8 februari 2019
  • 9 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Geachte,

Op dit moment gebruik ik een Experiabox waar ik liever van af wil. Tevens maken mijn vriendin en ik gebruik van combivoordeel, twee abonnementen + de vaste aansluiting (TV, internet en een ongebruikte telefoonaansluiting, glasvezel)

Als we nu overstappen naar XS4ALL krijgen we een Fritzbox router maar in hoeverre gaat dat het combivoordeel veranderen?

Eigenlijk wil ik op korte termijn over want na de consolidatie van de KPN merken zal de levering wel stoppen van de Fritzboxrouters, toch?

Ik kan zelf wel een Fritz kopen, maar ben bang dat ik de configuratie niet voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt voor antwoord.
icon

Beste antwoord door Galdor68 8 februari 2019, 15:15

Voor glasvezel met de juiste OS is een Fritzbox prima werkend te krijgen op de telefoon na wat als ik het goed begrijp geen probleem zou zijn.
Voor de combivoordelen kan je het beste tot april wachten zie dit topic
Bekijk reactie

9 reacties

Voor glasvezel met de juiste OS is een Fritzbox prima werkend te krijgen op de telefoon na wat als ik het goed begrijp geen probleem zou zijn.
Voor de combivoordelen kan je het beste tot april wachten zie dit topic
Reputatie 8
Badge +19
Als we nu overstappen naar XS4ALL krijgen we een Fritzbox router maar in hoeverre gaat dat het combivoordeel veranderen?
Geen probleem... 😉
Je krijgt hetzelfde combivoordeel ook bij XS4ALL.
Hoeveel duurder je abonnement dan wordt kan je zelf wel uitzoeken lijkt me, en zet die extra kosten dan eens af tegen je genoten combivoordeel en het zelf éenmalig aanschaffen van een Fritzbox.

https://www.kpn.com/compleet/xs4all.htm

Eigenlijk wil ik op korte termijn over want na de consolidatie van de KPN merken zal de levering wel stoppen van de Fritzboxrouters, toch?
Misschien wel, misschien niet.
Daar is uiteraard nog niets over bekend.

Ik kan zelf wel een Fritz kopen, maar ben bang dat ik de configuratie niet voor elkaar kan krijgen.
Als je een recent model aanschaft (er zijn diverse modellen te koop) dat is (of nog wordt) geupgrade naar firmwareversie OS 7.0 of hoger dan zit de configuratie voor de Telfort glasvezelverbinding daar al in.
Kwestie van een paar muisklikken en je bent online...

Vaste telefonie gebruik je niet, lees ik..?
Reputatie 8
Badge +19

Weet iemand toevallig vanaf welke type Fritz glasvezel wordt ondersteunt?

In onderstaande link staan alle modellen met daarbij de tot nu toe uitgebrachte firmwareversies per model.
Het is even zoeken, en hou er rekening mee dat je niet de Duitse versie moet hebben maar de internationale versie (staat in de lijst als 'other').
De meest verkochte modellen zijn overigens ook het meest geschikt voor het doel, namelijk de 7490 en de 7590.
Kost wat, maar dan heb je ook wat... 😉
Op marktplaats is overigens een levendige handel in nieuwe en gebruikte Fritzboxen 7490 dus kijk daar ook eens.
De 7590 zal je 'gebruikt' nog niet vinden, die is nog te nieuw.

http://download.avm.de/fritzbox/

Is er iets om rekening mee te houden zoals bijv. mac adres? (voor identificatie bij Telfort?)
Nee... Plug&Play.
Even benadrukken aangaande het Combivoordeel XS4ALL werkt nu alleen samen met KPN Compleet nog niet met Telfort combivoordeel zie eerder geposte link. Wil je geen overstap gedoe en mogelijk tijdelijk verlies van combivoordeeltjes zou een eigen Fritzbox geen verkeerde keus zijn.
Reputatie 8
Badge +19
Even benadrukken aangaande het Combivoordeel XS4ALL werkt nu alleen samen met KPN Compleet nog niet met Telfort combivoordeel zie eerder geposte link. Wil je geen overstap gedoe en mogelijk tijdelijk verlies van combivoordeeltjes zou een eigen Fritzbox geen verkeerde keus zijn.
Er hangt een hoop af van wanneer Telfort onder KPN-vlag verder gaat en wat er daarna mogelijk is.
Ik neem daar alvast maar een voorschotje op... de tijd gaat sneller dan je denkt. 😉
Reputatie 8
Badge +19
@Galdor @Enterprise bedankt voor jullie antwoord. Ik ga er zelf wel 1 kopen, scheelt me mogelijk een hoop gedoe en als het niet lukt kom ik vast wel terug, maar er is veel te vinden in dit forum.
Graag gedaan, en als je een Fritzbox koopt die is of kan worden geupgrade naar versie 7.0 dan gaat het zéker lukken.
En op het forum is inderdaad genoeg info te vinden, of je meldt je weer in dit topic als je nog vragen hebt... 😉
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @Mr. Freeze, ik zie dat Galdor en Enterprise je al geholpen hebben, top! Laat het inderdaad gerust hier weten als je vragen hebt, en wat je bevindingen zijn 🙂
Reputatie 3
Badge +2

Vaste telefonie gebruik je niet, lees ik..?

Nee, doen we niets meer mee.

Weet iemand toevallig vanaf welke type Fritz glasvezel wordt ondersteunt?

Is er iets om rekening mee te houden zoals bijv. mac adres? (voor identificatie bij Telfort?)
Reputatie 3
Badge +2
@Galdor @Enterprise bedankt voor jullie antwoord. Ik ga er zelf wel 1 kopen, scheelt me mogelijk een hoop gedoe en als het niet lukt kom ik vast wel terug, maar er is veel te vinden in dit forum.

Reageer